door willem89 Jan 7, 2011 om 18:41
Computers & telefonie

Productcode office activeren,

ik heb een mini laptop samsung n220,
ik krijg steeds de melding geef de productcode van 25 tekens op ,kan ik daar wat aan doen?
ik heb bij progamma,s gekeken en van microsoft office staan er 4 verschillende progamma,s op .
weet iemand raad voor mij ?
alvast bedankt bij voorbaat ,
van willem89

7190 48 Rapporteer

ro
door ron530 - Jan 7, 2011 om 18:55
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Kun je wat aan doen, de versie kopen of weg klikken Office blijft het toch wel doen, je hebt een probeer versie die na verloop van tijd deze akelige vragen stelt. Er staan nog meer dingen te gebeuren, alle voor geïnstalleerde software gaan vragen om validatie, meest irritante wordt nog het antivirus programma en ik hoop echt dat er geen Norton op staat want dan heb je echt een probleem.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 7, 2011 om 18:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Is de laptop nieuw?
Heb je Office er zelf opgezet?
Iets meer info is nodig.

Dat er 4 verschillende programma`s bij Office staan is normaal, kunnen er ook meer of minder zijn ( weet even niet meer hoeveel progs er op Office staan).

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 19:03
70 Antwoorden / 9 Vragen

de laptop is ongeveer 4 maanden oud ,
ik heb er zelf niets op gezet ,ik heb wel met zweet en moeite het antivirus verwijrderd,en avg er nieuw op gezet ,

birdies
door birdies - Jan 7, 2011 om 19:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Heb je Office er zelf opgezet?.......

In dat geval kom je niet verder met de installatie totdat je de productkey hebt ingetoetst.

Je hebt blijkbaar een trialversie, meestal voor 60 dagen, daarna zal je Office moeten kopen als je van het gezeur af wilt zijn.

ro
door ron530 - Jan 7, 2011 om 19:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat is weer een nadeel office heeft 4 modules die weer apart geactiveerd moeten worden. Minilaptops zijn goedkoop maar je bent overgeleverd aan de probeer software die er in gepropt wordt.

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 19:44
70 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt .voor de reactie .
dus ik kan er niets mee doen ? verwijderen of iets anders?

ro
door ron530 - Jan 7, 2011 om 19:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Verwijderen is niet echt nodig je kan de melding weg klikken en in de meeste gevallen kun je office gewoon gebruiken.

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 19:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je onzin verkondigd doe dan dan op een kinderforum ofzo want wat je zegt klopt in het geheel niet.
Office heeft helemaal geen 4 modules office heeft alleen verschillende pakketten en op elke geleverde merk pc of laptop zit een TRIAL versie van 60 dagen een ZGN OPK installatie.

Je kan dan een legaal pakket kopen en dmv je key maak je hem legaal, alleen als jij bv home en student koopt daar zit geen outlook in dan zul je idd de melding ontvangen dat ie niet legaal is als je outlook wilt gebruiken.

Maar bij de rest niet.
Koop je de prof versie dan krijg je 0,0 melding meer daar je alles gewoon mag gebruiken met die key.

Zoals bij elke merk pc cq laptop zal er trial software opzitten dat heeft er niks mee te maken dat het een mini laptop is en al helemaal niks met de prijs vandoen.

Uiteraard kan en mag iedereen advies geven maar als je ergens geen verstand van hebt roep dan ook geen onzin en houd je afzijdig.

Aan de TS aan jou zelf de keus of je koopt een legaal pakket of je gooit het eraf, de bedoeling van fabrikanten is immers dat een klant het gaat kopen that's all

=ron530 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 19:36: Dat is weer een nadeel office heeft 4 modules die weer apart geactiveerd moeten worden. Minilaptops zijn goedkoop maar je bent overgeleverd aan de probeer software die er in gepropt wordt.

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 20:00
70 Antwoorden / 9 Vragen

ok dan wacht ik het nog even af wat er gebeurd,waar gebruik ik office eigenlijk mee?
is dat alleen voor het schrijf progamma ?of nog meer.

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 20:02
670 Antwoorden / 0 Vragen

Office is o.a voor outlook, word,powerpoint, excel, dat zijn de meest gebruikte programma's

snah
door snah - Jan 7, 2011 om 20:05
654 Antwoorden / 61 Vragen

Er zijn andere manieren om aan de productcode te komen , helaas mag dat niet worden uitgelegd op deze site .
Soms zijn er ook gratis versies van uitgekleede programma's te downloaden .

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 20:08
70 Antwoorden / 9 Vragen

daar sta je dan, ik als domme oude man van bijna 70 ,zie door de bomen het bos niet meer ,ik hoop het bos nog te zien ,
aub geef een goed duidelijk antwoord wat ik moet,dan zie ik het bos weer ,
in ieder geval allemaal bedankt voor alle hulp die ik tot nu toe gekregen heb !!van willem 89

snah
door snah - Jan 7, 2011 om 20:12
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het makkelijkst is de produktcode te kopen , dit kost geld afhankelijk van het programma .

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 20:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt 2 opties verwijderen en bv openoffice downloaden.
Of geld uitgeven voor een legaal pakket.

Maar e.e.a is afhankelijk of u het nodig hebt bv tekstverwerken etc

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 7, 2011 om 20:18
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een aantal onderdelen van Office (2003) er zelf opgezet, en krijg bij Word al meer dan een jaar een irritante melding zodra ik hem open. Ik klik het weg en typ rustig mn brief.
Ik heb trouwens wel de productcode bij de cd.

Ik heb de cd gewoon van iemand gekregen (gekopieerd) met code.

ro
door ron530 - Jan 7, 2011 om 20:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ga buiten spelen Quantas heeft het juiste antwoord, denk ik maar zeker weten dat dan weer niet. Oja Quantas kun je me dan ook het verschil tussen een mini laptop en een normale laptop uitleggen want ik weet er echt niets van. Is een minilaptop niet zo'n ding zonder dvd speler en een ontoegankelijke bios en als windows crasht je aan de fabrikant over gelevert bent.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 7, 2011 om 20:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, die is gewoon kleiner :-)

pino123
door pino123 - Jan 7, 2011 om 20:59
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 7 jan 2011, 20:18]Ik heb een aantal onderdelen van Office (2003) er zelf opgezet, en krijg bij Word al meer dan een jaar een irritante melding zodra ik hem open. Ik klik het weg en typ rustig mn brief.
Ik heb trouwens wel de productcode bij de cd.

Ik heb de cd gewoon van iemand gekregen (gekopieerd) met code.

Foei! ;)

pino123
door pino123 - Jan 7, 2011 om 21:03
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Willem,

Ik denk niet dat je een domme oude man bent, ik denk dat je gewoon niet 'thuis' bent met computers, geen probleem.

Je kan twee dingen doen:

1) het laten zoals het is en het irritante blokje wegklikken.

2) Ga naar een goede computerwinkel, neem je laptop mee en laat zien wat er gebeurd. En vraag om een officepakket. Zij kunnen je absoluut op een simpele manier verder helpen!

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 21:03
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ontoegankelijke bios wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt, volgens mij de fabeltjeskrant elke bios is te benaderen ik kan hem wel zo instellen dat je er niet in kan komen met een ww maar vanaf fabriekswege gebeurt dat echt niet.

Ook ben je niet aan de fabrikant overgeleverd daar het een verborgen partitie is net zoals trouwens bij elke merk laptop daar heb je geen dvd speler meer voor nodig.

En buiten dat windows crasht alleen alleen als de consument er zelf mee heeft lopen puzzelen.

=ron530 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 20:24: Ik ga buiten spelen Quantas heeft het juiste antwoord, denk ik maar zeker weten dat dan weer niet. Oja Quantas kun je me dan ook het verschil tussen een mini laptop en een normale laptop uitleggen want ik weet er echt niets van. Is een minilaptop niet zo'n ding zonder dvd speler en een ontoegankelijke bios en als windows crasht je aan de fabrikant over gelevert bent.

ro
door ron530 - Jan 7, 2011 om 21:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Oink verkeerd knopje gedrukt en meneer de uil zie nog zo niet doen, maar ja ik deed het toch.

birdies
door birdies - Jan 7, 2011 om 21:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Willem, als je de Office programma's (Word, Excel, Powerpoint en Outlook) niet gebruikt, dan kun je het net zo goed verwijderen.

Dat kun je doen via configuratiescherm - programma's en onderdelen.

Voor het enkele keer een briefje tikken kun je het gratis programma Wordpad gebruiken, dat staat al geïnstalleerd op je p.c.

Voor het bekijken van Powerpoint filmpjes (die je bijv. nogal eens via de mail van bekenden krijgt toegestuurd, kun je het gratis programma Powerpoint Viewer gebruiken. Deze is hier, klik te downloaden.

birdies
door birdies - Jan 7, 2011 om 21:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vergeten: het programma Wordpad kun je op je p.c. vinden via: alle programma's - bureauaccessoires.

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 21:35
70 Antwoorden / 9 Vragen

ik word steeds wijzer hier ,ik luister nog steeds tot ik helemaal begrijp wat ik moet doen,quantas is voor mij tot nu toe de topper ,met alle waardering voor de anderen die mij helpen ,willem 89

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 21:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

In uw geval zou ik er persoonlijk voor kiezen om office te verwijderen.
U gaat hiervoor naar configuratiescherm en daarna programma's en kiest daar office klik die aan en kies voor verwijderen.

Daarna opnieuw opstarten.

Dan download u Open office en installeert deze.
U heeft dan de programma's die u nodig heeft voor normaal gebruik.

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 22:13
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantas
bedankt voor uw antwoord ,
ik heb op mij laptop staan de volgende progamma,s,
microsoft office home en student 2007,
microsoft office suite activation assistet
microsoft office live ad in 1,3
microsoft powerpoint viewer 2007 (dutch)
ik weet niet of het ook nog andere moeten zijn ,
wat moet ik nu verder doen?
willem89

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 22:18
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem.

Alleen deze 2 verwijderen microsoft office home en student 2007,
microsoft office suite activation assistent

De rest kan u er gewoon op laten staan

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 22:21
70 Antwoorden / 9 Vragen

ok ik ga het proberen ,

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 22:25
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

Succes.

wi
door willem89 - Jan 7, 2011 om 22:44
70 Antwoorden / 9 Vragen

hallo beste qauantos .
ik heb ze verwijderd ,het is gelukt bedankt ,en wat kan ik nu doen?
willem 89

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 23:22
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

Als u dus een vervanger voor microsoft word wilt hebben etc dan moet u de link even aanklikken van open office die ik hierboven gaf en deze installeren deze is open source dus ook GRATIS.

wi
door willem89 - Jan 8, 2011 om 07:25
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantus
wat mis ik op mijn laptop als ik deze office die gratis is niet instaleer?
of heb ik die nodig voor bepaalde invoegingen of iets wat ik niet snap .
zit daar word en exel ook bij ?
laat ik het zo zeggen ,kan ik ook zonder ,en wat mis ik nu ?
bedankt willem 89

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 10:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

U mist in zoverre iets als u een brief wilt typen of bv iets in excel wilt maken.
Dat kan met dat programma goed, gebruikt u het niet hoeft u het uiteraard niet te installeren.

wi
door willem89 - Jan 8, 2011 om 21:04
70 Antwoorden / 9 Vragen

hallo beste quantas
sorry voor mijn late reactie .
ik was verhinderd ,maar ik ben er nu helemaal uit wat ik doen moet ,
ik instaleer office straks even ,kijken of me dat lukt,bedankt !!.
u hoort van mij als ik klaar ben ,willem 89

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 21:09
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem

Mocht het niet lukken hoor ik het wel.
Succes alvast

wi
door willem89 - Jan 8, 2011 om 22:32
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantas
hoera het staat er op operatie is gelukt ,dank zij u .
nog bedankt en de vraag kan gesloten worden ,
heb weer wat geleerd !
groet van willem 89

wi
door willem89 - Jan 9, 2011 om 03:45
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantas
ik heb nu gezien dat ik 6 progamma,s er bij de open office staan ,
ik heb base ,cal,draw,impres,malt,writer,
wat doen die ?
zou u het in het kort uit kunnen leggen?
ik kan word niet vinden .
willem89

quantas
door quantas - Jan 9, 2011 om 08:36
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

U heeft niet de NL versie gepakt lijkt het maar dat is verder geen probleem de Writer = een word editor.

Ik zal hem straks even installeren kijken wat de rest ook al weer was.

wi
door willem89 - Jan 9, 2011 om 09:42
70 Antwoorden / 9 Vragen

hallo quantas
ok jammer dan kan ik hem er af halen en weer opnieuw doen ?
willem89

wi
door willem89 - Jan 10, 2011 om 23:29
70 Antwoorden / 9 Vragen

hallo beste quantas
heb ik de engelse versie ? weet u al iets voor mij?
groet van willem89

kathy1978
door kathy1978 - Jan 11, 2011 om 00:34
69 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Willem,

Zo te lezen in uw vragen bent u nog een echte computer beginner. Niet erg, mijn moeder begint nu als zestiger ook pas aan de pc. Het beste wat u kunt doen om nog veel meer over uw pc te leren is op www.seniorweb.nl te kijken. Onder software staan allerlei handige meestal gratis programmas in diverse catergorien met uitleg. Verder geven ze ook cursussen en hebben ze een forum met veelal gebruikers van u leeftijd. Daarnaast volgt mijn moeder via lokale maatschappelijke organisatie een pc cursus speciaal voor ouderen die met nieuwe media willen omgaan. Dit gebeurt via kruiswerk (gratis of zeer goedkoop als je lid bent) of via bibliotheek of zogenaamde volksuniversiteit. Daarnaast zijn er ook buurthuizen die zulke cursussen geven. Bent u allemaal bij elkaar, gaat niet te snel en zo leert u snel wat vaardigheden. Mijn vader die redelijk handig is met de pc heeft ook veel gehad aan de boeken voor senioren en pc van addo stuur. Er zijn er verschillende van office, handige programmaatjes en windows vista etc. Kortom succes met het vergaren van kennis. Je raakt nooit uitgeleerd. Dit jaar zelf gemaakte kerstkaarten ontwikkelen misschien en zelf afdrukken? Of muziek downloaden of bestellen in webwinkels zoals bol.com. Veel leer plezier, Kathy

quantas
door quantas - Jan 11, 2011 om 08:26
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

deze is toch echt de NL versie klik hier om te downloaden

Mocht het niet lukken hoor ik het wel.

wi
door willem89 - Jan 11, 2011 om 09:11
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantas
ik heb het niet goed begrepen sorry .
dus die ik er nu op gezet heb is de engelse ,en die kan ik verwijderen ?
en dan kan ik de laatste nieuwe hollandse er op nieuw opzetten ?
bedankt van willem 89

quantas
door quantas - Jan 11, 2011 om 10:39
670 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem.

Dat klopt u zegt het zelf al goed eerst Engels verwijderen daarna NL installeren

wi
door willem89 - Jan 11, 2011 om 12:56
70 Antwoorden / 9 Vragen

bedankt ik probeer het weer .
gr van willem 89 en bedankt,

wi
door willem89 - Jan 11, 2011 om 21:34
70 Antwoorden / 9 Vragen

beste quantas
je geduld voor mij is niet voor niets geweest !
alles is voor elkaar gekomen ,de ned talige staat er op .
bedankt voor je hulp en je geduld (zulke klanten krijg je niet elke dag)
met vriendelijke groet van willem 89 .

quantas
door quantas - Jan 11, 2011 om 21:36
670 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Willem.

Geduld is een schone zaak.
Fijn dat alles is gelukt.

Succes

wi
door willem89 - Jan 11, 2011 om 21:40
70 Antwoorden / 9 Vragen

hallo kathy1978
bedankt voor u tips ,ik zal er zeker gebruik van maken ,elke dag word ik ouder maar ook elke dag leer ik weer wat .
groet van willem 89