ma
door matalo Sep 13, 2009 om 21:14
Computers & telefonie

Programma performance center

Ik heb per ongeluk dit programma gedownload en het staat nu op mijn bureaublad. Als ik hier pop klik zegt hij:Opgeroepen bestand is ongewenst (in t rood) mogelijk schadelijk programma. Bestandsnaam: C:\Program Files\Ascentive\Perfomance. Bedreiging naam: Mogelijk schadelijk programma Fake_AntiSpyware.BEL. Wat moet aanklikken: bedreiging verwijderen als power user?met V-tje en dan?Verplaatsen naar de quarantaine of Toevoegen aan Uitzondereingen. NIET negeren, want ik wil er vanaf. Wat moet ik doe???. Bij meer informatie staat dat de computer kan crashen.

1788 10 Rapporteer

ma
door matalo - Sep 13, 2009 om 22:04
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik dit intoets zegt hij:Wilt u het verwijderen van de bedreiging forceren? Daar staat dan: Geforceerd verwijderen kan systeeminstabiliteit of zelfs een crash tot gevolg hebben. Dan moet ik wel of niet? een vinkje zetten bij: Open dit dialoogvenster niet bij de acties die op dit moment worden uitgevoerd. En dan moet ik klikken op ja of Nee. Wat moet ik doen en wat volgt er dan misschien nog meer, ik ben namelijk een absolute leek op dit gebied. Of moet ik HP helpdesk maandag bellen als hier een risico aanzit???Graag advies

birdies
door birdies - Sep 13, 2009 om 22:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

NEE, niet toevoegen aan uitzonderingen, maar in quarantaine zetten. Weet niet welk anti-spyware je gebruikt, maar de kans is groot dat dit programma er weer staat na het opstarten van je p.c.

Kijk dus na het opnieuw opstarten of het programma er nog steeds is. Zo ja, download en installeer dan http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Na installeren eerst updaten en een volledige scan draaien. Na opstarten opnieuw checken.

birdies
door birdies - Sep 13, 2009 om 22:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Als ik dit intoets zegt hij..... Als je wat in toetst en welk programma is hij?

De bedoeling is dat je Performance enz. gewoon in quarantaine zet.

dirck
door dirck - Sep 13, 2009 om 22:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik hier op klik zegt hij:Opgeroepen bestand is ongewenst (in t
rood) mogelijk schadelijk programma. Bestandsnaam: C:\Program
Files\Ascentive\Perfomance.

Wie is hij? (is dit je eigen virusscanner of spywarescanner?)

MBAM kan deze Nep Antispyware (Ascentive) verwijderen.
Onderstaand kun je lezen hoe je MBAM kunt downloaden, installeren en hoe je hem het best kunt instellen en gebruiken.

users.telenet.be/marcvn/spyware/1781812.htm

ma
door matalo - Sep 13, 2009 om 22:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik quaranataine intoets, dan krijg ik een schermpje van Resident Shield waarschuwing. En hier staat op: wilt u het verwijderen van de bedreiging forceren? en dan in ride letters Geforceerd verwijderen kan systeeminstabiliteit of zelfs een crash tot gevolg hebben. Daarna een blokje , wat ik kan aanvinken of moet ik dit niet doen, waar achter staat Open dit dialoogvenster niet bij de acties die op dit moment worden uitgevoerd. En dan moet ik ja of Nee aanklikken. Ik heb net Nee geklikt, alles afgesloten en computer uit en aan gezet, maar het staat er nog steeds. Dus moet ik dan Ja aanklikken en dan computer uitzetten en weer aan. En dan jouw prgramma downloaden en in werking zetten. Graag antwoord

ma
door matalo - Sep 13, 2009 om 22:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nu zie ik het: dit zelfde 4 kleuren blokje wat er in resident Shield waarschuwing staat, is hetzelfde blokje als van AVG Free 8,5. Dit is een free antivirus programma. Als ik op dit programma klik, dan zie ik hier hetzelfde resident Shield programmatje staan met v-tje actief. Klik ik hierop, dan staat hier Resident Shield is actief en volledig functioneel. Gevonden en geblokkeerde bedreigingen: 46. ik kan deze instellingen wijzigen. Nu is aangevinkt: Vragen voor het verwijderen van bedreigingen. Ik kan ook aanvinken Alle bedreigingen automatisch verwijderen of Tracking cookies scannen .Daarna moet ik antwoorden: Uitzonderingen beheren of Wijzigingen opslaan of Annuleren. Of moet ik deze hele AVG virusscanner verwijderen van mijn laptop?????

ma
door matalo - Sep 13, 2009 om 22:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, graag antwoord. ik had vergeten dit aan te klikken.

ma
door matalo - Sep 13, 2009 om 23:06
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hartstikke bedankt. Ik weet wat het nu is. Toch een onderdeel van het AVG virusscan programma.

dirck
door dirck - Sep 13, 2009 om 23:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je op Performance Center klikt, dan geeft je virusscanner (AVG Free 8,5) dus die melding, begrijp ik.

En nee, AVG moet je niet verwijderen van je laptop, wat je wél moet verwijderen is die Ascentive Performance Center!

De standaard instellingen van AVG kun je beter laten staan zoals die nou ook staan, dus "Vragen voor het verwijderen van bedreigingen" gewoon aangevinkt laten staan.

dirck
door dirck - Sep 13, 2009 om 23:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Resident Shield is inderdaad van AVG.

Deze geeft de melding dat 'Ascentive Performance Center' smerige rotzooi is en dat je dit zo snel mogelijk moet gaan verwijderen.

Kijk eens in Configuratiescherm > Software of dat je daar dit programma ook terug kunt vinden.
Zoja, probeer het dan eerst eens op die manier te verwijderen.
Het gaat dus om dit programma:
C:\Program Files\Ascentive\Perfomance

Laat het anders in ieder geval door AVG in Quarantaine zetten of liever nog, verwijderen.

Doe ook nog even een scan met MBAM.
Bij mijn vorige antwoord staat een link naar een uitgebreide handleiding van MBAM.

Groet, Dirck