Je
door Jeroen t Nov 12, 2017 om 12:27
Computers & telefonie

Rekening 1808 telefoonnummer

Ik kreeg deze maand enorm hoge telefoon nota. Ik maakte een uitdraai en wat blijkt. Ik had deze maand 09001808 gebeld dat is een nummer wat je doorverbind naar juiste instellingen.  Ze zeggen dat ze start tarief hebben van 90 euro cent per minuut. Met maximum van 40 euro. Waar je niet bij stil staat is dat al die tijd jij dus met het doorverbonden nummer belt de rekening bij 1808 Door loopt. In ons geval 48 minuten gebeld met oxxio en dus via 1808 en we daar dus 43,00 euro voor betalen.  Ik vind het niet normaal dat dit mag. Is toch pure misleiding.  Je denkt bel met oxxio daar staat ook tarief voor maar blijft dus lopen via de 1808 lijn. Sorry hoor dit zijn geen normale tariefen.  Dat je 90 cent vraagt voor doorverbinden oké maar uiteindelijk 43,00 euro sorry gaat alle fatsoens norm voorbij.
Voel me echt genaaid.

13853 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2017 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is aan jou om op te letten of je niet een doorverbindservice gebruikt. In het vervolg beter Googelen EN lezen.

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2017 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat toch echt vermeld.
En volgende keer het bedrijf rechtstreeks benaderen.
Als je dit nummer kon vinden dan toch ook het rechtstreekse nummer.
Zonde geld.
Maar het is hier geen klaaglijn!
Wat is je vraag?

simon55
door simon55 - Nov 12, 2017 om 12:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft uzelf genaaid, u had ook even de moeite kunnen nemen om effe telefoon nummer van oxxio te zoeken. 088 8955999.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 12, 2017 om 12:44
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Ben dit tegengekomen:

Informatienummers moeten vooraf melden wat de extra kosten zijn en wat u maximaal per gesprek kwijt bent. Voor nummer 0900-1808 geldt een maximumtarief van € 40. Maar let op, want als u dit nummer belt, verbinden zij u door met het nummer dat u zoekt en blijven er zelf tussen zitten voor 90 cent per minuut! Dus ook na het doorverbinden betaalt u het tarief van het informatienummer.
Link

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2017 om 12:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan ik mij voorstellen, je bent ook écht genaaid. Volgende keer niet direct het eerste de beste google resultaat intoetsen. Maar gewoon via de site van het bedrijf de contactgegevens opzoeken.

Voel me echt genaaid.

jo
door jorisw Nov 12, 2017 om 15:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, niet genaaid. TS heeft zelf niet goed gelezen. Je wordt genaaid als je er zelf niets aan kunt doen.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2017 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent niet genaaid. U hebt een doorverbindnummer gebeld. Waarom belt u Oxxio niet rechtstreeks? Onderwerp is al ik weet niet hoeveel keer op tv behandeld. Het kost 90 cent per minuut, niet starttarief.

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 12, 2017 om 17:35
641 Antwoorden / 77 Vragen

Weet je een nummer niet dan kun je 1808 bellen. Je hoort dan het nummer. Onthoud dit of schrijf het op en verbreek de verbinding. Dan ZELF dat nummer bellen. Je bent dan ook nog € 1 - 2 kwijt, maar dat vind ik redelijk voor de info.

Slimmer is even googelen naar dat nummer!

marita5
door marita5 - Nov 12, 2017 om 19:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jeroen ,

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-wil-strenger-optreden-tegen-misbruik-informatienummers

ne
door neodutchio - Nov 12, 2017 om 19:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

www.google.com. Dat typt u in en gaat dan zoeken naar telefoonnummer van Oxxio. Is helemaal niet moelijk hoor. Een account aanmaken, een vraag (?) stellen en de antwoorden volgen is meer werk dan een juist telefoonnummer opzoeken.

Arno1969
door Arno1969 - Jan 28, 2018 om 18:19
1 Antwoorden / Vragen

Dat is inderdaad erg zuur. Helaas zijn18xy-nummers in 2006 al door de OPTA speciaal in het leven geroepen als doorverbinddienst te fungeren. Het is dus wel volkomen legaal maar ik kan me voorstellen dat wanneer je dit niet helemaal doorhebt je achteraf behoorlijk ziek bent van zo'n rekening. Als je een telefoonnummer wilt zoeken dan kan je dat ook vaak online doen. Zoek op nummer is bijvoorbeeld een website die gebruik maakt van Google om het internet af te spitten naar telefoonnummers e.d.

hutch
door hutch Jan 28, 2018 om 19:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En u registreert zich vandaag op deze site alleen om reclame te maken voor die website??

aurora1
door aurora1 Jan 28, 2018 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@arno969, denk ik dat alleen maar of bent u echt aan het spammen?

ou
door oudewouter - Jan 28, 2018 om 18:32
52 Antwoorden / Vragen

Jammer voor u, maar daar wordt al maanden voor gewaarschuwd.!

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 20, 2018 om 20:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Jaren,

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2018 om 23:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oke,
Voortaan dan toch maar beter vooraf dingen uitzoeken- en lezen, dan gebeurt zoiets niet.
Daarnaast is het vaak handiger en zeker voordeliger om niet via de telefoon maar per mail, contactforumulier etc. problemen met bedrijven en instanties op te lossen.

Er
door ErnieKoper - Jun 19, 2018 om 20:30
1 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp de frustratie al moet gezegd dat informatiediensten wel degelijk een nuttige functie hebben. En ook hoge kosten. Er moet een callcenter ingezet worden die mensen te woord staan en doorverbinden naar de juiste personen en organisaties. Daarnaast doen grote bedrijven er alles aan om het telefoonnummer zo goed mogelijk te verbergen op hun site. Informatiediensten zoals https://zoekopnummer.nl en Bel1870.nl spelen daar handig op in maar moeten wel flink investeren in Google om hoog in de zoekmachine te komen. Deze kosten moeten worden terugverdiend en dat gebeurt door een tarief per minuut te vragen. Dit wordt ook netjes vermeld aan het begin van het gesprek en ook vaak al op de website. Dus voortaan toch beter opletten of je een doorverbinddienst belt of het bedrijf dat je eigenlijk wilt bellen. Al ben je dan wel weer veel langer op zoek naar het telefoonnummer...

ne
door neodutchio Jun 19, 2018 om 21:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En u meld zich speciaal aan om op een oud topic te reageren?

Het zoeken naar het juiste telefoonnummer duurt nog geen seconde langer dan het nummer van een doorverbindsite. U probeert veel goed te praten, iets teveel in mijn ogen.