edrick3
door edrick3 Jun 9, 2008 om 19:26
Computers & telefonie

Reorganiseren van foto's

Beste mensen,

Heb een probleempje: heb van verschillende mensen foto's gekregen. Deze wil ik graag samen met mijn foto's op volgorde zetten. Nu had niet iedereen dezelfde datum/tijd op zijn toestel staan. Heb de foto's naar de juiste plaats gesleept, maar ..... weet iemand een manier om ze nu te kunnen herbenoemen en/of nummeren zodat ze in de nu juiste volgorde blijven staan??? Kan het natuurlijk stuk voor stuk gaan doen, maar misschien is er een snellere manier? Vast bedankt.

1381 10 Rapporteer

kiran
door kiran - Jun 9, 2008 om 19:41
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo edrick3

Herbenoemen van foto's: Rechts op foto klikken > naam wijzigen > back space >nieuwe naam intikken > enter

Weet niet of dit de bedoeling is ..... Sorry, ook geen flauw idee of er een snellere manier is. Zelf doe ik als bovenstaande.

Succes, groet, kiran

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2008 om 20:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

hallo kirian,

bedankt voor je reactie, maar dat ik de foto's per stuk kan herbenoemen weet ik wel (zoals in de vraag vermeld). Het gaat er juist om of er een snellere manier (als je en map met een paar honderd foto's hebt!!)

Met vr.gr. edrick3

poltol
door poltol - Jun 9, 2008 om 20:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Kijk even bij deze vraag op Computer Idee.

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=39209

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Jun 9, 2008 om 20:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Met PICASA van GOOGLE [=gratis] kan je ook alle bewerkingen uitvoeren. Uitleg en verdere info op deze site.

http://www.wilmakarels.nl/gratis-fotos-bewerken/verplaatsen-hernoemen.php

Succes, poltol

stacey
door stacey - Jun 9, 2008 om 20:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Allemaal selecteren (links boven in de balk: bewerken -> alles selecteren) en dan rechtsklikken -> naamwijzigen, dan wijzigen in bv datum/naam Enter en dan zet hij ze allemaal met de zelfde datum als nr. 1,2,3, enz.

dan krijg je 09-06-2008, 09-06-2008 (1) , 09-06-2008 (2)

Als je dat bedoelt ;-)

Succes,

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2008 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Poltol en Stacey,

Bedankt voor jullie antwoorden. De suggestie van Stacey al toegepast. Staan ze tenminste vast in de goede volgorde. Suggesties van poltol ga ik nog even uitproberen. Picasa heb ik. Het probleem van de nummering zoals vermeld in Computeridee ben ik ook al eens tegenaan gelopen. Lijkt me te verhelpen door een paar handmatig te wijzigen 1 in 001 enz. Ga het nog eens proberen.

Ben in ieder geval goed geholpen. Groeten, edrick3

johanpc
door johanpc - Jun 10, 2008 om 15:37
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Foto''s nummeren deed ik (als ex fotograaf) door de datum achterstevoren tegebruiken met toevoeging van een volg nummer dus bv 20080610-001 enz.

Zo krijg je altijd een oplopende nummering., en datum volgorde.

zo
door zoetermeer53 - Jun 11, 2008 om 12:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma Picassa (gratis) is erg handig om foto's te organiseren. Sla eerst de foto's wel even anders op groep 1 2 etc. Nadat je ze in Picassa mooi hebt gemaakt kan je ze dan naar een nieuwe map exporteren en op de juiste volgorde zetten.
http://picasa.google.com/download/

spirou
door spirou - Jun 11, 2008 om 13:06
16 Antwoorden / 10 Vragen

selecteer al de foto's in de map die je dezelfde datum en of naam wil geven door tegelijkertijd op de toetsen CTRL+A te drukken,

Je kunt zien dat alle foto's geselecteerd zijn aan het kadertje errond, nu kun je op de eerste foto rechts klikken en "naam veranderen" zet daarin de titel die jij eraan wil geven.
Alle foto's hebben nu dezelfde naam.

nog veel plezier om alles te ordenen

Spirou

to
door tondijk - Jul 2, 2008 om 10:23
3 Antwoorden / 2 Vragen

Met Bulk Rename Utility hernoem je meerdere bestanden in één keer. Zo kun je tekst toevoegen aan bestandsnamen of juis weghalen en kun je bijvoorbeeld een nummering toevoegen.

Het programma heeft veel mogelijkheden, maar helaas is de interface onoverzichtelijk. Daardoor zul je even moeten zoeken naar een optie als je het programma voor het eerst gebruikt, want alle opties staan onder in beeld door elkaar heen. Handig is dat je in de kolom New name direct het resultaat van de instellingen ziet zonder dat de bestandsnaam echt verandert. Wanneer de instellingen naar wens zijn, dan verander je de bestandsnamen van de geselecteerd bestanden écht door op Rename te klikken.