ni
door nicolaas12 Feb 28, 2008 om 00:43
Computers & telefonie

Reparatie onder garantie maar.......

Halo beste lezer hier mijn vraag, ben benieuwd naar jullie opmerkingen hierover!

Heb een computer laten bouwen door iemand die daar zijn werk lees bedrijf in heeft, naar mijn wensen en zijn advies.

Nu heb ik een extra verzekering genomen voor een langere garantie, eachter deze vraag gaat over de nog gewone garantie die is gerepareerd door de leverancier(groothandel)

Van mijn moederboard wss een van de klemmen afgebroken waar de processor mee op het moderboard vast gehouden wordt.Dit gaf op den duur een irritant gehoor van de koeler die erop zit,hiervoor is netjes een nieuwe klemhouder gemonteerd door de bovengenoemde groothandel.

Nu mijn verbazing en eerlijk gezegd mijn boosheid, het verzenden naar deze groothandel zou via UPS verzekerd verzonden nog geen €10,00 gekost hebben.Het moederboard is nu te koop voor nog geen €90,00.Maar wat doet het bedrijf dat mijn PC gebouwd heeft hij stapt in zijn auto en komt de PC bij mij ophalen terwijl ik hem best bij hem wilde brengen, dat was niet nodig want hij kwam toch langs mijn huis om een paar straten verderop bij een klant iets af te leveren zou binnen een half uur bij mij zijn ik zei is goed ik wacht wel op je tot je er bent, komt die drie uren later aankakken dus ik vraag hem of hij denkt dat ik zelf niets te doen heb en de gehele dag op hem kan zitten te wachten.Maar ja kan gebeuren volgens hem had hij nog even snel een andere klant geholpen, hij neemt mijn PC mee en gaat vanaf mijn adres HEERENVEEN Friesland even naar Weesp nabij AMSTERDAM om mijn PC af televeren bij zijn leverancier.Een week later gaat hij weer maar dan vanaf zijn adres Drachten FRIESLAND weer naar Weesp om mijn PC op te gaan halen!

De computer is onder garantie gemaakt met de mededeling dat het eigenlijk niet onder de garantie valt omdat het door hem tijdens het bouwen van de PC al gebeurd moet zijn tijdens het monteren, maar de leverancier geeft er toch Garantie op, krijg ik een rekening voor het weg brengen en ophalen van mijn PC voor de gereden Kilometers en de daarbij gemaakte Uren en dit zijn er natuurlijk erg veel en of ik maar even bijna €300,00 wil betalen voor de gemaakte kosten en tijd door hem! Bij mij gaat het zo als ik iemand van mijn klanten garantie geef dan is dit al in en zijn er geen kosten voor de klant! En dan kijk ik ook altijd of de kosten en bate wel de moeite waard is soms ben ik veel goedkoper uit om een nieuw in dit geval een nieuw moederboard te kopen dan dat ik dit ga doen wat mijn leverancier van de PC heeft gedaan, hij had dan voor €98.50 een dag later een nieuw Moederboard gehad(hiernoem ik dus de verkoopprijs die ik in welk een ander winkel als particulier zou moeten betalen minus de verzendkostenan€8,50)dan ga je daar toch niet zoveel kosten en uren voor in rekening brengen die ik ook niet zal betalen ook al heb ik nu via de deurwarder een aanmaning heb ontvangen, heb hem vandaag maar gelijk een brief geschreven dat ik het desnoods voor de Rechter laat komen en zeer zker niet zal betalen, voor mij is het nu een principe kwestie geworden!

Heb ik het nu bij het verkeerde eind en en ik gek of heeft mijn leverancier het bij het verkeerde eind en is hij ik zal hem niet zo noemen, maar moet een klant zo'n REKENING gewoon betalen!?

Grrag jullie reactie met vriendelijke groet Nico

457 2 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2008 om 09:20
16894 Antwoorden / 202 Vragen

vervolg:

www.consuwijzer.nl

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

GarantievolgensKassa.

Het betekent letterlijk ook dat een extra garantie waarvoor u extra betaalt in feite onzinnig is, jammer voor uw portemonnaie want u betaalt dan voor iets dat al wettelijk verplicht is. De leverancier heeft op basis van de wetgeving niets maar dan ook niets van u te vorderen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2008 om 18:17
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo, hallo, hallo hallo. Heeft de bouwer van uw PC een eigen bedrijf?? Dan is de volledige consumentenbescherming van toepassing als omschreven in

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html en dat betekent dat u feitelijk niets maar dan ook niets met garantie te maken heeft. Dat geldt op basis van juriprudentie ook voor "amateurs "die nog geen KvK inschrijving hebben maar wel bedrijfsmatig bezig zijn. De wetgeving betekent dat de leverancier aansprakelijk is en verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan alle verwachtingen voldoet. Zie voor nadere info (wordt vervolgd: