funnyk
door funnyk Oct 16, 2015 om 19:18
Computers & telefonie

Retour recht ?

Hallo

Laatst een Panasonic Dect Telefoon gekocht bij Expert. Deze telefoon heb ik 25-09-2015 gekocht.

De Telefoon bevalt mij niet en heb inmiddels een andere gekocht (online) nu wil ik de telefoon terug brengen maar wil graag weten wat ik kan verwachten.

Op de bon staat dat ik hem binnen 8 dagen mag ruilen.
Als ik hem in hun webshop had gekocht dan is dit 2 weken.

Ik koop regelmatig wat online en daar is het vaak een maand waarin je het kunt ruilen.

Zou iemand mij kunnen zeggen waar ik recht op heb ?
De telefoon ziet er als nieuw uit en heb hem in originele verpakking

806 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2015 om 19:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Koop is koop, de acht dagen om te ruilen zijn voorbij. Je kan dus verwachten dat ze de telefoon niet terugnemen, en ze staan dan in hun recht. Maar wellicht zijn ze coulant. Dat het online anders is geregeld, is totaal niet relevant.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 19:29
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Bij aankoop in een stenen winkel heb je als je retourrecht hebt, dat volgens de voorwaarden van de verkoper. Als die zegt: Je mag geen aankoop retourneren, is dat je recht.

U heeft de telefoon in de winkel op 25-09-2015 gekocht, dus volgens de gangbare internet aankopen 14 dagen retour recht, maar die zouden nu ook om zijn.

Wat is uw recht? Geen, tenzij de verkoper u van goede wil is, maar u heeft geen been om op te staan. Mogelijk dat hij u als tegemoedkoming een tegoedbon/cadeau geeft.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 19:32
11590 Antwoorden / 51 Vragen

dus volgens de gangbare internet aankopen 14 dagen retour recht, maar die zouden nu ook om zijn.

moet zijn: dus volgens de gangbare internet aankopen 14 dagen retour recht, maar zelfs die zouden nu ook om zijn en de 8 dagen is zeker voorbij.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En in die winkel mocht u hem dus alleen binnen acht dagen RUILEN. Dus u had dan iets anders moeten aanschaffen. U had geen recht op geld terug.

Bij een webshop kunt u hem binnen 14 dagen retourneren en hebt u dan recht op uw geld terug.

funnyk
door funnyk - Oct 16, 2015 om 19:58
18 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ga morgen met meest trieste gezicht naar de winkel toe en hoop dan op coulance van Expert.

De Panasonic KX-TG1611 - Single DECT telefoon is echt een ramp voor je gehoor !!

Een ervaring rijker , een illusie armer á €25

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo funnyk,

.....Zou iemand mij kunnen zeggen waar ik recht op heb ?.....
Helaas voor jou .... nergens op.

.....Op de bon staat dat ik hem binnen 8 dagen mag ruilen......
Die termijn is al voorbij.
En dan nog .... er staat ruilen.

Niet zo handig om eerst een andere te kopen en dan eens te gaan kijken wat je met het 1e exemplaar zou kunnen gaan doen.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2015 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=funnyk schreef op vrijdag 16 okt 2015, 19:58]Ik ga morgen met meest trieste gezicht naar de winkel toe en hoop dan op coulance van Expert.

De Panasonic KX-TG1611 - Single DECT telefoon is echt een ramp voor je gehoor !!

Een ervaring rijker , een illusie armer á €25
Probeer dan een ruil te krijgen. Misschien heeft u nog wat nodig, het liefst iets wat meer kost dan 25 euro en daar dan een ruil over voorstellen. Moet de telefoon er nog wel helemaal als nieuw uitzien met alle toeters en bellen.

Ook wel erg dom om aan te nemen dat wat op de bon staat niet klopt.