Ja
door Jazwilliam Mar 5, 2018 om 19:14
Computers & telefonie
Retourneren iPhone lader

Een aantal weken geleden had ik een lader besteld wat ik in eerste instantie dacht dat het een snel lader was voor de iPhone. Na het uit verpakking gehaald te hebben bleek het echter dat ik de verkeerde had besteld. Ik heb de lader daarom terug gestuurd binnen de omruilgarantie. Nu krijg ik pas na bijna 3 weken bericht dat zei de retournering niet accepteren vanwege dat de lader uit de verpakking is gehaald. Ondanks ik de lader dus nooit hebt gebruikt, klopt het dat ze de verzoek van retournering daarom mogen afwijzen?

2619 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2018 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar hebt u dat ding gekocht?

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 5, 2018 om 19:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Staat op de factuur, als je foto aanklikt :-)

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2018 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik houd niet zo van zoekplaatjes. Geef informatie, als je iets vraagt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 5, 2018 om 19:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hun slgenealviorwaarde n zeggen dit.

Het is wel van belang dat het product compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in een ongeopende oorspronkelijke verpakking zit, mocht u het product aan ons willen retourneren. Indien toch geopend, wordt er een onderzoek gestart, als blijkt uit het onderzoek dat er meer is gedaan dan nodig om aard en omvang van het product vast te stellen, kan eventuele waardevermindering bij u in rekening worden gebracht

diumenge
door diumenge Mar 5, 2018 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja... de slgenealviorwaarde n ... altijd lastig.

tenormin
door tenormin Mar 5, 2018 om 19:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, toetsenbord aan vernieuwing toe? 't Is dat ik er algemene voorwaarden uit kan halen, maar...;-))

Cookies
door Cookies Mar 5, 2018 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hij zit op zijn smartphone te tikken.

tenormin
door tenormin Mar 5, 2018 om 19:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dat het ruitje maar even schoonvegen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 5, 2018 om 23:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Allemaal.
Ik gebruik sinds kort een ander toetsenbord op mijn telefoon.
Het is duidelijk geen succes maar feit blijft dat ik gewoon ff moet nalezen wat ik heb getypt.
Ikzal mijn (digitale) leven beteren :-)

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2018 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom was het nodig om de lader uit de verpakking te halen? Kon u zo niet zien dat het niet de juiste lader was?

Ja
door Jazwilliam - Mar 5, 2018 om 19:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het besteld bij www.diamtelecom.com

En zoals ik aan gaf heb ik verder niks anders mee gedaan en heb het weer geprobeerd in dat kartonnen gevalletje terug te doen zoals zei het ook aan mij hadden verstuurd

En nee ik wist niet dat het de verkeerde was dat kwam ik dus achter toen ik het uit de verpakking haalde

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2018 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerst bestel je de verkeerde en daarna maak je de verpakking onnodig open. Wellicht verstandig de lader in een fysieke winkel te kopen.

Ja
door Jazwilliam Mar 6, 2018 om 06:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ik de verkeerde bestel kwam ik pas bij ontdekking toen ik het open had gemaakt. Als ik wist dat het de verkeerde was had ik het natuurlijk niet open gemaakt.

marita5
door marita5 - Mar 5, 2018 om 19:49
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JazWlliam ,

Er staat ook in de voorwaarden :

U bent dus alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Diamtelecom.com is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Ja
door Jazwilliam Mar 5, 2018 om 21:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt ik heb een klacht ingediend bij thuiswinkel.org
Kreeg alleen toen we gelijk een bericht van diamtelecom waarom ik een klacht ingediend had alvorens ik hun aanvullings mail had ontvangen die ze me vanavond zouden sturen... tot op heden nog niks ontvangen van hun

marita5
door marita5 Mar 5, 2018 om 21:50
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@JazWilliams, Graag gedaan , als ik het goed begrijp , had u een klacht ingediend bij diamtelecom , maar hun aanvullingsmail niet afgewacht , dit heeft u hier niet vermeld . Uw retournering werd toch niet geaccepteerd . Als u niks ontvangt van Diamtelecom , worden ze vanzelf op de hoogte gesteld door thuiswinkel.org .

Ja
door Jazwilliam Mar 6, 2018 om 06:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een klacht ingediend bij thuiswinkel.org en daar krijgt automatisch diamtelecom een bericht van. De reden waarom ik niet heb afgewacht op de aanvullingsmail is dat mij dus al werd gezegd dat mijn retournering was afgewezen, alleen om het feit dat ik de kabel uit de verpakking haalde en daarna weer terug in de verpakking te stoppen en terug te sturen. En ook dat ze pas na bijna 3 weken van ontvangst mij daar pas van op de hoogte stellen.

marita5
door marita5 Mar 6, 2018 om 09:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@JazWilliam , dan heeft u goed gehandeld , eerst word u afgewezen , en nu reageren ze verbaasd dat u een klacht heeft ingediend bij thuiswinkel.org
Hopelijk word het opgelost , succes ..

gsm
door gsm - Mar 5, 2018 om 23:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Iemand moet dat heen en weer geschuif van artikelen betalen. Door dit soort acties worden artikelen duurder dan ze zouden kunnen zijn. Ik vind het wel terecht dat in dit geval retourzending niet zomaar kosteloos geaccepteerd wordt. Uit de verpakking gehaald betekent dat onderzocht moet worden of het wel echt om het verzonden artikel gaat, of dat er wellicht een ander exemplaar wordt geretourneerd.

Ja
door Jazwilliam Mar 6, 2018 om 06:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Met andere woorden een consument mag iets niet uit de verpakking halen om te kijken als het wel de juiste is??

panter22
door panter22 Mar 6, 2018 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Dit soort dingen niet. Dan kun je aan de buitenkant zien.
Een iphone heeft een speciaal stekkertje. Duidelijk is te zien dat dat stekkertje niet aan die kabel zit.
Dit is duidelijk geen lader. Dit is een kabel.
En er zit een factuur in het pakje. Daar zal niet op staan: lader iphone. Voortaan beter opletten. Hoeveel kost deze kabel wel niet?

gsm
door gsm Mar 6, 2018 om 09:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je mag het natuurlijk wel uit de verpakking halen waarmee het item verzonden en waarin het bezorgd is. Verder uitpakken en/of gebruiken komt helaas ook veel voor en is meestal niet nodig om te weten wat er precies in zit..

Ja
door Jazwilliam Mar 6, 2018 om 10:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het verschil met deze kabel is dat het een usb-c naar usb-c lader is en ik moest een usb-c naar lightning kabel hebben... is een klein verschil wat niet gelijk op valt. De kabel zelf kost 25,49 het is niet veel geld maar het gaat me hierom het principe plus dat zei mij pas na bijna 3 weken dat ze de kabel hebben ontvangen mij hiervan pas op de hoogte stellen dat vind ik persoonlijk gewoon slechte service!!

aurora1
door aurora1 Mar 6, 2018 om 12:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zijn twee uitroeptekens te veel en hier ook niet op hun plaats met uw misplaatste verontwaardiging tegen mensen die er niets mee van doen hebben maar op uw vraag reageren.
U kunt beter met de leverancier in discussie gaan en vooral op deze toon want dan bereikt u wat u wilt.

Ja
door Jazwilliam Mar 6, 2018 om 12:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het was een antwoord op een vraag uit een reactie hierboven. De opmerking wat u geeft heeft ook helemaal niks mee te maken met het onderwerp of vraag waarover ik tenslotte de vraag op de forum heb gesteld. Is uw reactie toch wat meer misplaatst dan de mijne.

aurora1
door aurora1 Mar 10, 2018 om 20:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft vast het wiel uitgevonden. Bent u al met de leverancier nog eens in discussie gegaan?

panter22
door panter22 Mar 11, 2018 om 11:08
6599 Antwoorden / Vragen

Lekker die principes. Het gaat niet om het geld, maar je dient een klacht in bij Thuiswinkel en stelt hie een vraag. Als je het niet om het geld ging, dan had je je miskoop geaccepteerd. De volgende klant denkt een nieuwe kabel te kopen en krijgt een tweedehands kabel toegestuurd. Als jij die volgende klant was, dan had je die kabel zonder moeite geaccepteerd.

Topantwoord

vr
door vriesge - Mar 10, 2018 om 19:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Los van de voorwaarden van de aanbieder, is er gewoon het algemeen nederland recht.
Die bepaalt dat je aankopen via internet, binnen twee weken - zonder opgaaf van reden - mag retourneren.
De datum van ontvangst van het product, en de datum dat u het product terug heeft gestuurd zijn hierbij bindend.

De verpakking mag zijn opengemaakt. Wel is het zo dat de aanbieder kosten mag rekenen voor de retourzending en het herverpakken.

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren