va
door valetta Oct 16, 2004 om 16:24
Computers & telefonie

Router werkt niet constant

Wie kan mij raad geven.

Ik heb sinds juli een router tussen mijn twee pc's en het heeft altijd prima gewerkt tot een paar weken geleden.

Soms als ik de pc aan doe dan krijg ik meteen al geen verbinding, soms is het als ik de pc al een tijdje aan heb dat ik de verbinding verlies en met geen mogelijkheid meer op het internet kan komen.

Af en toe helpt het als ik de stekker van de modem er even uit haal en start hij direct daarna weer op. Maar vaak helpt dat ook niet en moet ik de installatie cd van de router gebruiken om alle instellingen weer opnieuw in te vullen.

Het valt me op dat bij de instellingen het land altijd op united states staat dan i.p.v. nederland.

Meestal kan ik de router dan weer gebruiken, maar de laatste tijd gebeurt het veel dat het dan nog niet lukt.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ikdit kan oplossen of waar het aan ligt?

Ik heb internet via Casema, en mijn router is een trust 340 speedshare web station.

Aan Casema ligt het volgens mij niet, want als ik via de hoofdpc verbing maak lukt het wel dan.

Alvast bedankt.

Marijke

294 2 Rapporteer

ty
door tybris - Oct 24, 2004 om 21:58
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een soortgelijk probleem, maar dan met een SMC router en multikabel. Ik heb al vrij veel geprobeerd om het probleem op te lossen, firmware, andere configuraties, andere computers, etc. Het probleem was dat op compleet onvoorspelbare momenten de router geen ip adres meer kreeg van de modem (het ligt niet aan de modem, bij een andere router of direct op de pc was er niets aan de hand). Recentelijk is door een verbouwing de router van de meterkast naar de huiskamer verplaatst en sinds een paar uur na die verhuizing heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Ik vermoed dat bij mij het probleem vooral vocht was, misschien is het een idee om de router een tijdje ergens anders te zetten.

va
door valetta - Nov 5, 2004 om 22:46
23 Antwoorden / 5 Vragen

Inmiddels heb ik een door casema geadviseerde router gekocht, nl een sitecom en de problemen zijn totaal opgelost.