eva44
door eva44 Jan 30, 2006 om 19:09
Computers & telefonie

RUNDLL-foutmelding

als ik mijn pc opstart en het buroblad verschijnt in beeld, dan krijg ik nog vóór alle snelkoppelingen geladen worden, een venster met de volgende mededeling in beeld:

"RUNDLL-foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens het laden van cmicnfg.cpl. Kan opgegeven module niet vinden."

Ik kan deze melding gewoon wegklikken en dan gaat de pc ook gewoon verder met laden van alles.Deze melding is al best enige tijd geleden 'zomaar' verschenen. Ik heb geen idee wat dit betekend, en het lijkt ook of ik er geen hinder van ondervind tijdens het computeren, maar ik vraag me toch af wat dat is, en hoe ik daar van af kan komen.

Als ik via de verkenner RUNDLL laat opsporen, kom ik uit bij een spel genaamd: Worms 3D. Maar het lukt me op geen enkele manier om dit spel verwijderd te krijgen. Je kunt em trouwens ook niet meer spelen. Heeft dit misschien te maken met cmicnfg.cpl?

1043 3 Rapporteer

freya
door freya - Jan 30, 2006 om 21:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo eva44,

De betreffende foutmelding heeft met de 'controlpanel' van de geluidskaart te maken. Zeg maar, daar waar je instellingen van de geluidskaart kunt wijzigen. Dat je het spel niet meer kunt verwijderen komt waarschijnlijk omdat het spel al verwijderd is. Maar omdat dat kennelijk niet goed is gegaan staat er nog steeds een verwijzing in het register dat het betreffende 'controlpanel' bij het starten van de PC probeert te laden. Ga eens via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> Ok -> tabblad: Opstarten en kijk of er in de lijst een verwijzing naar het betreffende bestand staat. Haal dan het vinkje dat er voor staat weg en sluit alle vensters en start de PC opnieuw.

m.vr.gr. Freya

eva44
door eva44 - Jan 30, 2006 om 23:00
8 Antwoorden / 4 Vragen

hallo Freya.

Ik heb gedaan zoals je zei, inderdaad stond er in de lijst nog een verwijzing naar het bestand, dit heb ik weggevinkt en de pc opnieuw opgestart. En het is idd gelukt! Géén melding meer zoals ik beschreef!

hartelijk dank voor je snelle en goede advies!

Groet, Eva

freya
door freya - Jan 31, 2006 om 09:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan, en bedankt voor de terugmelding. Denk er dus wel aan dat je software alleen op de reguliere manier verwijdert. Dus of via een uninstall optie of via configuratiescherm -> software. Het simpelweg verwijderen van de programmabestanden m.b.v. de verkenner is echt uit den boze en is vragen om problemen. Freya