SD
door SD1 May 31, 2022 om 10:42
Computers & telefonie

Samsung buds pro weer stuk

Hallo, kan iemand mij helpen

Ik heb ik 28-7-2019 samsung buds pro gekocht, voor € 121.95,
op 12-5-2020 was het rechter oortje stuk, deze is opgestuurd naar de Samsung en ik heb een nieuwe gekregen daar deze echt stuk was,
op 28-5-2021 was wederom het rechter oortje stuk ik heb ook toen weer een nieuwe gekregen, nu weer een jaar later weer rechts stuk
op 19-5-2022 weder om heb ik hem opgestuurd maar nu krijg ik als antwoordt,

helaas de garantie is voorbij het kost u € 141.25 aan reparatiekosten
of € 37, verzendkosten dan krijgt u hem terug of afstand doen en dan hoef ik niks te betalen (een nieuwe kosten nu € 85,=)

Ik snap dat je maar 2 jaar garantie hebt maar 3x dezelfde stuk, ik heb geen vertrouwen meer in Samsung Buds dus ga
dan toch maar over op een ander merk, heeft iemand een voorstel welk merk, alvast bedankt Sylvia

1466 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 31, 2022 om 10:52
3806 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de Buds rechtstreeks gekocht bij Samsung? Voor een garantieclaim moet u bij de verkoper zijn en niet de fabrikant of importeur.
Als Samsung niet de verkoper was dan heeft zij zich keurig aan de fabrieksgarantie gehouden en is zij verder tot niets meer verplicht.
Als Samsung wel de verkoper was dan heeft u recht op de wettelijke garantie.
Echter is het aan u de taak om, als de claim wordt afgewezen,  aan te tonen dat het defect u niet te verwijten valt. Gezien de prijs van deze Buds is procederen een kostbare gok.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2022 om 10:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Om te beginnen, 2 jaar garantie is fabrieksgarantie maar er is wetgeving die prevaleert. Volgens die wetgfeving is de verkoper veranrwoordelijk en geef ik u enkele verwijzingen. Hoe dan ook dient u wel te kunnen aantonen dat de oorzaak niet bij u ligt en is het wel een nadeel dat de aankoop al 3 jaar geleden was. De laatste reparatiedatum kan wel van belang zijn. De verwijzingen:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25  en zie Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 31, 2022 om 13:06
2138 Antwoorden / Vragen

U kunt bij de consumentbond kijken voor een test maar wat ze nooit (kunnen) testen is de degelijkheid. In de praktijk weet je pas na jaren welke lang meegaan en dan is dat type vaak al uit de handel. Feitelijk heb je enkel het merk en het vertrouwen dat je daarin hebt en dat is als met automerken. Wat de één nooit zou rijden is bij de ander juist favoriet. Zelf moet ik niets hebben van Sony en heb ik een positieve indruk van Jabra en daarnaast zie ik Sennheiser en LG hard hun best doen.

panter22
door panter22 - May 31, 2022 om 16:00
6599 Antwoorden / Vragen

Het is vreemd dat je steeds het rechter oortje stuk hebt. Hoe raakt het oortje stuk. Doe je iets bijzonders.
Langer dan 2 tot 3 jaar zullen die oortjes niet meegaan. Dus de wettelijke garantie kun je wel vergeten voor 85 euro nieuwprijs.
Misschien kun je hier wat vinden:
https://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/in_ear_oordopjes?gclid=Cj0KCQjw-daUBhCIARIsALbkjSb9A5USn0YRK6SA9aN7lM8wNmZ6w-wtUXG2uauwYbcJTHpoZi2afAMaAsFHEALw_wcB