SD
door SD1 May 31, 2022 om 10:42
Computers & telefonie

Samsung buds pro weer stuk

Hallo, kan iemand mij helpen

Ik heb ik 28-7-2019 samsung buds pro gekocht, voor € 121.95,
op 12-5-2020 was het rechter oortje stuk, deze is opgestuurd naar de Samsung en ik heb een nieuwe gekregen daar deze echt stuk was,
op 28-5-2021 was wederom het rechter oortje stuk ik heb ook toen weer een nieuwe gekregen, nu weer een jaar later weer rechts stuk
op 19-5-2022 weder om heb ik hem opgestuurd maar nu krijg ik als antwoordt,

helaas de garantie is voorbij het kost u € 141.25 aan reparatiekosten
of € 37, verzendkosten dan krijgt u hem terug of afstand doen en dan hoef ik niks te betalen (een nieuwe kosten nu € 85,=)

Ik snap dat je maar 2 jaar garantie hebt maar 3x dezelfde stuk, ik heb geen vertrouwen meer in Samsung Buds dus ga
dan toch maar over op een ander merk, heeft iemand een voorstel welk merk, alvast bedankt Sylvia










1466 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - May 31, 2022 om 10:52
3806 Antwoorden / 0 Vragen
3

Heeft u de Buds rechtstreeks gekocht bij Samsung? Voor een garantieclaim moet u bij de verkoper zijn en niet de fabrikant of importeur.
Als Samsung niet de verkoper was dan heeft zij zich keurig aan de fabrieksgarantie gehouden en is zij verder tot niets meer verplicht.
Als Samsung wel de verkoper was dan heeft u recht op de wettelijke garantie.
Echter is het aan u de taak om, als de claim wordt afgewezen,  aan te tonen dat het defect u niet te verwijten valt. Gezien de prijs van deze Buds is procederen een kostbare gok.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2022 om 10:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen
1

Om te beginnen, 2 jaar garantie is fabrieksgarantie maar er is wetgeving die prevaleert. Volgens die wetgfeving is de verkoper veranrwoordelijk en geef ik u enkele verwijzingen. Hoe dan ook dient u wel te kunnen aantonen dat de oorzaak niet bij u ligt en is het wel een nadeel dat de aankoop al 3 jaar geleden was. De laatste reparatiedatum kan wel van belang zijn. De verwijzingen: 

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

 

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25  en zie Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 31, 2022 om 13:06
2138 Antwoorden / Vragen
0

U kunt bij de consumentbond kijken voor een test maar wat ze nooit (kunnen) testen is de degelijkheid. In de praktijk weet je pas na jaren welke lang meegaan en dan is dat type vaak al uit de handel. Feitelijk heb je enkel het merk en het vertrouwen dat je daarin hebt en dat is als met automerken. Wat de één nooit zou rijden is bij de ander juist favoriet. Zelf moet ik niets hebben van Sony en heb ik een positieve indruk van Jabra en daarnaast zie ik Sennheiser en LG hard hun best doen.

panter22
door panter22 - May 31, 2022 om 16:00
6599 Antwoorden / Vragen
0

Het is vreemd dat je steeds het rechter oortje stuk hebt. Hoe raakt het oortje stuk. Doe je iets bijzonders. 
Langer dan 2 tot 3 jaar zullen die oortjes niet meegaan. Dus de wettelijke garantie kun je wel vergeten voor 85 euro nieuwprijs.
Misschien kun je hier wat vinden:
https://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/in_ear_oordopjes?gclid=Cj0KCQjw-daUBhCIARIsALbkjSb9A5USn0YRK6SA9aN7lM8wNmZ6w-wtUXG2uauwYbcJTHpoZi2afAMaAsFHEALw_wcB

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer