Samsung Galaxy s2 reparatie Solid Vision
Ik heb om en nabij 20 mei 2011 een samsung galaxy s2 ontvangen die ik bij een Hi abonnement ontving. Binnen 2 maanden functioneerde de menu knop op het touchscreen niet meer en heb ik contact gezocht met Samsung. Die gaven aan dat ik hem kon opsturen naar Solid Vision voor de reparatie. Nu kreeg ik van Solid Vision de volgende reactie:
"De reparatie van uw toestel valt niet onder de fabrieksgarantie als gevolg van Vochtschade in laadconnector. De totale kosten van de reparatie zijn € 73,45. Dit is inclusief verzendkosten en BTW. Als tijdens het repareren blijkt dat, ten gevolge van een prijswijziging van de benodigde onderdelen, een verhoging van de reparatieprijs van meer dan 10% ontstaat, komt de oude prijsopgave te vervallen en zullen wij u in dit geval een nieuwe herziene prijsopgave sturen."
Ik heb de telefoon in de korte tijd dat ik hem had altijd in een hoesje gehad en hij is nooit in het water gevallen. De connector zit aan de onderkant dus regen druppels die hierin kruipen zijn erg onwaarschijnlijk. Ik heb nu zowel Samsuns, Solid Vision als Gsmwijzer een email gestuurd en om opheldering te vragen. Een telefoon die binnen 2 maanden stuk is door vochtschade, en daardoor geen fabrieksgarantie meer heeft, en meer kost dan 500 euro is toch belachelijk.
Zijn er nog andere mensen die recentelijk problemen hebben gehad met een ter reparatie opgestuurde telefoon bij Solid Vision? En vervolgens het makkelijke "vochtschade" excuus teruggestuurd kregen?
Beste S
Ook ik ben sinds twee maanden de NIET trotse bezitter van een galaxy S plus met exact dezelfde problemen. Heb een abbo. bij KPN afgesloten en na amper 8 weken is mijn mobiel als een dood vogeltje. KPN heeft hem opgestuurd naar E- Repair alwaar de melding kwam dat er vocht schade is!!? Kosten 213.00 euro!!! en ( je raad het al) geen garantie.Heel erg boos geworden; ben zuinig op mijn mob. en heb een hoesje eromheen en altijd in mijn tas of op mijn bureau. Voel me erg onheus behandeld door enkele kpn medewerkers.Blijkbaar kun je maar beter een plasic zakje om je mob. houden tijdens het praten want de verkoper vertelde dat er zo ook vocht problemen kunnen ontstaan. En dat voor zo`n duur toestel. Als ik dat allemaal had geweten had ik liever mijn good old Nokiaatje gehouden( doet het na 4 jaar nog steeds prima!)Geen garantie bijgekocht betekend kennelijk: ga weg, je bent vervelend en wij willen je niet helpen. Geen hulp en geen garantie. kortom: zoek het zelf maar uit en als je het er niet mee eens bent schrijf jezelf maar een klachten brief. Wat een arrogantie!Heb eea uitgezocht en nu blijkt dat de wet hierin heel duidelijk is: de 6 mnd termijn is hierop van toepassing, anders gezegt: niet ik maar de verkopende partij moet kunnen aantonen dat de schade al dan niet aanwezig was bij aankoop.Ik heb niet met mijn mobiel in de regen gelopen, gejogd met bezweet lijf of met hem onder de douche gestaan. Heb hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is: bellen,internetten enzo. Ben nu in afwachting van de afwikkeling bij de kpn winkel en laat het er abosuut niet bij zitten. Zou graag van je horen hoe het jou is vergaan .
Na een vakantie van 2 weken, maar even contact opgenomen met Solid Vision, aangezien ze niet op mijn mail reageerden. Het is dus zo dat het probleem wat ik aankaartte (touchscreen knop werkt niet) niet perse te maken heeft met de waterschade in de laadconnector. Maar omdat ze 3 maanden garantie geven op het toestel moet dat ook gemaakt worden, omdat hij anders nog problemen kan gaan geven en dan zouden ze dat ook moeten repareren.
Dit is toch een vreemd verhaal dat ze iets gaan maken dat niet mijn probleem oplost, maar er wel voor zorgt dat ik niet onder de garantie val...
Overigens gaf ik aan dat ik hem teruggestuurd wil hebben en niet de reparatie door hun wil laten uitvoeren, maar dan moet ik alsnog 43 euro betalen... meer dan 50% van wat de reparatie zou kosten. Ik vind dit een zwaar discutabele werkwijze van de reparatiezaak...
beste soverdam.dit is een bekende truc van mobieletelefoon fabriekanten.zeggen dat er vochtproblemen zijn en die vallen buiten de garantie.kopers worden gewoon genaait door de grote ondernemer want probeer maar eens hun aan tepakken.ik wens u veel succes
Eelco, ja ik ben helaas nu ook op de hoogte van de werkwijze :-(.
Heb contact opgenomen met Samsung om aan te geven dat ik de werkwijze van hun servicepartner niet zo netjes vind. Zij hebben nu de gegevens genoteerd en gaan kijken of ze iets kunnen betekenen voor me.
top soverdam.laat het er niet bij zitten.mischien staat er wat op internet van andere mensen die het zelfde probleem hebben en ook met een kiutje in het riet zijn gestuurt door samsung.ik zal proberen voor u om wat tevinden op internet.u hoort nog van me.
http://www.iphoneclub.nl/104010/kassa-vanavond-over-vocht-en-waterschade-bij-iphone/ hoverdam.mischien heeft u heir iets aan..kassa heeft er al eerder aandacht aan geschonken..sux
Samsung Galaxy S binnen 6 maanden na aankoop niet meer mogelijk om via USB kabel contact te leggen met de computer. Opgestuurd aan reparatiedienst Teleplan; geen garantie want vochtschade! Reparatiekosten € 241,--
Telefoon is altijd in lederen hoes in handtas bewaard, nooit met enig vocht in contact gekomen. Als "bewijs"heeft Teleplan enkele foto's van de usb poort gemaakt welke groen uitgeslagen zouden moeten zijn, foto's zijn veel te onduidelijk om ook maar iets te zien, als dat al bewijs zou kunnen zijn. Contact met Samsung gezocht en hier ook met een kluitje in het riet gestuurd.
Conclusie: Samsung geeft geen garantie en verschuilt zich achter Teleplan.
Ik was van plan om ook een Galaxy telefoon te kopen en een Samsung Tablet maar nu zie ik er maar van af en hoop dat meer mensen een koperstaking voor Samsung producten beginnen.
Bij mij heeft Samsung zich ook verstopt achter Solid Vision in dit geval. Ze hebben vochtschade geconstateerd en geven aan niks voor me te kunnen betekenen. Hele slechte zaak dit, vochtschade na 2 maanden slaat nergens op.
Ik zal in het vervolg ook wel 2x nadenken voor ik een Samsung product aanschaf.
Ik heb een samsung galaxy s plus via T- Mobile en die begon na 6 weken ook raar te doen. Hij begon zomaar te piepen alsof de accu leeg was en als ik de stekker van de lader erin deed hield hij op ook als stond er nog geen stroom op.
T-Mobile heeft hem opgestuurd. Ik kreeg hem binnen 6 werkdagen terug met de conclusie dat het waterschade betrof. Dit is echt onmogelijk heb wel wat foto's opgevraagd, 1 foto met een kapot printplaatje (kan een willekeurig printplaatje zijn) en 1 foto van de hele telefoon zodat je kon zien dat het mijn telefoon was maar zag daar voor de rest niks speciaals aan.
Maar lees hier dat het wel het standaard praatje is dat waterschade verhaal. Beetje jammer na 6 weken geen telefoon meer maar wel nog een abbonement voor 2 jaar. T-Mobile bedankt met helpen van het zoeken naar een oplossing om jullie klant tegemoet te komen...................niet dus.
Bij mijn exact het zelfde probleem: 23-08-2011 een nieuw abonnemt afgesloten bij de Belcompany 22-10-2011 terug naar de Belcompany met problemen aan de telefoon.
De telefoon werd opgestuurd naar Solid Vision, en kreeg vandaag een telefoontje van de Belcompany dat de telefoon waterschade heeft aan de laadconector.
Er werd simpelweg gezegd dat het niet onder de garantie valt en ik de telefoon zelf maar moet laten maken bij een of ander telefoon winkeltje in de dorpsstraat, of anders bij Solid Vision.
Mijn telefoon is absoluut niet nat geweest en heb er zelfs bij de belcompany een orgineel hoesje bij gekocht om de telefoon netjes te houden.
De mevrouw bij de Belcompany was van mening dat ze er alles aan had gedaan en kon alleen maar met smoesjes komen over de eventuele toedracht van de waterschade; gebeld in de regen, luchtvochtigheid, zelfs tranpiratie bij het sporten kon de schade al veroorzaken! {met een hoes er omheen zeker!}
Ik heb na een tijdje heen en weer praten met deze mevrouw een tel.nr. gevraagd van een persoon die wat meer te vertellen heeft.
Deze persoon is voor rede vatbaar en gaat nu kijken of er een oplossing te vinden is.
Een week voordat ze de telefoon opgestuurd hebben, ben ik ook al bij de Belcompany geweest met problemen, toen werd er gezegd dat ik vanaf de samsung Kies site een update moest doen en dat dan de problemen waarschijnlijk opgelost waren. Niet dus, kabeltje aangesloten op de laptop en de telefoon werd niet eens herkend door het Kies progamma!
In de tijd dat ik de telefoon heb kunnen gebruiken ben ik ook 3 weken op vakantie geweest, waarin ik de telefoon amper heb gebruikt.
Hoop deze week een positieve reactie te krijgen van de Belcompany..............
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer