ja
door janriet Dec 27, 2008 om 21:46
Computers & telefonie

Sata

ik heb een lg blu-ray dvdbrander gekregen voor de kerst.

op mijn moederbord zitten geen sata aansliuting.

dus heb ik een esata pci card gekocht en drivers geinstalleerd

maar nu vind xp de dvd niet.

hoe krijg ik het aan de praat.

alvast bedankt voor het antwoord

342 15 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Dec 28, 2008 om 16:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Normaal gesproken zou ik zeggen: installer Everest Home Edition, maar een blu-ray speler is waarschijnlijk te nieuw daarvoor. Deze gratis versie van Everest kent namelijk alleen hardware van medio 2007 en ouder. Proberen kan natuurlijk wel. Ook kun je een Trial version van de Ultimate Edition proberen. Met dit programma kun je alles zien wat er in je pc zit.

Aan de andere kant: begin eens bij het begin: de aansluitingen. Heb je het apparaat correct aangesloten en heb je de jumpers juist ingesteld? Als je op de Eject knop drukt, gaat de lade wel open?

bert165
door bert165 - Dec 28, 2008 om 17:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Als je dvd brander een sata uitgang heeft moet je ook een sata pci kaart in de computer zetten.

Ik dacht dat sata en esata niet hetzelfde is.

Bert

ja
door janriet - Dec 28, 2008 om 21:03
19 Antwoorden / 47 Vragen

Het gaat om intern

op de esata kaart zitten twee interne sata connectoren in en op heb ik hem aangesloten

de drivers voor de kaart zijn geinstalleerd.

ik heb nog steeds niets kunnen vinden waarom het niet werkt.

alvast bedankt

edwardus
door edwardus - Dec 28, 2008 om 21:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan graag terug naar mijn eerste reactie: daar staan enkele vragen in.

csb5
door csb5 - Dec 28, 2008 om 21:21
85 Antwoorden / 6 Vragen

moet je geen driver voor de bl ray speler instaleren.?

kijk eens in de handleiding

.is windows op to date?

moet je geen direktx 10 nu hebben voor bleuray.? denk dat je direktx10 er op moet zetten.

jftm
door jftm - Dec 29, 2008 om 01:33
182 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien terug naar de basis en via het Bios opstartscherm kijken of e.e.a goed ingesteld staat.
Bent u bekend met Bios?
Zo niet dan staat in de gebruiksaanwijzing van uw moederbord hoe en wat er waar dient te gebeuren.

holpen
door holpen - Dec 29, 2008 om 02:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, BlueRay vereist geen DirectX10.

dirck
door dirck - Dec 29, 2008 om 10:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Betreft het een eSATA PCI Express Card of een gewone PCI Card?
En dan heb je misschien ook nog te maken met SATA-150 (SATA) en SATA-300 (SATA2)

Welk merk en type eSATA kaart heb je gekocht?

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2008 om 16:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

eSata is Sata voor externe apparaten. Kan best zijn dat een eSata pci
kaart ook een interne Sata connector heeft. Het is me nu even niet
duidelijk of we het over een interne of externe brander hebben.

ja
door janriet - Dec 29, 2008 om 16:48
19 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo,

Het is een interne brander. de esatakaart zitten twee xterne en twee interne aansluitingen dus heb ik de brander op een interne aangesloten.

Ook heb ik everest home geinstalleerd maar ook daar in is geen lg brander te vinden wel de pioneer brander.

Bij het opstarten van xp krijg ik de melding

sil 3512a sataraid bios version 4.3.83

pres ctrl+s to enter raid utility  als ik dat doet dan krijg ik de melding

no device detected.

alvast bedankt

ja
door janriet - Dec 29, 2008 om 16:50
19 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo.

ik heb geen gebruiks aanwijsing voor de bios

waar moet ik zoeken in de bios

alvast bedankt

ja
door janriet - Dec 29, 2008 om 16:53
19 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo,

Een gewone esata pci card

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2008 om 19:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Terecht dat je een foutmelding krijgt, een blu-ray speler kan helemaal geen RAID device zijn. Niet instellen als Raid dus.

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2008 om 19:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. het kan dus zijn dat Everest Home de (te nieuwe) blu-ray speler helemaal niet kan detecteren zoals ik eerder al zei. Everest Ultimate wel al geprobeerd?

dirck
door dirck - Dec 29, 2008 om 21:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals ik het lees heb je dus de SATARAID BIOS en Driver geinstalleerd.
Volgens mij moet je de Windows IDE BIOS en Driver installeren.