po
door populier_1 Jan 25, 2005 om 19:31
Computers & telefonie

Scarlett

er kwam van de week een man aan de deur en die zei dat wij goedkoper konden bellen via scarlett en dat we ons abonnement kunne houden bij kpn ik heb dat geweigerd omdat ik het niet vertrouwde nu is mijn vraag heb ik er goed aan gedaan de man vroeg ook nog of mijn vriend een buitenlander was omdat we niet met hun in zee gaan en ik vind dat discriminerend

groetjes ineke

390 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2005 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ineke,

Dat heb je uitstekend gedaan. Op de verschillende consumentensites staan veel klachten over dit bedrijf. Nooit mee in zee gaan dus!!!. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ineke,

Er zijn veel klachten op alle telecom bedrijven en eigenlijk op alles wat vroeger nog nutsbedrijven waren. Scarlett is ook zeker niet het enige bedrijf dat veel klachten genereerd, er zijn er velen op de markt.

Wij hebben enige tijd zekelijk gebeld met Scarlett, maar zijn hier weer vanaf gestapt na een jaar. Dit had in principe niets met de service te maken, maar puur technisch was het bedrijf niet in staat om goede verbindingen te maken met het buitenland. Vaak ging de telefoon niet over, maar werden wel minuten gerekend. Blijkbaar was de verbinding éénrichtiongsverkeer, want aan onze kant hoorden wij de telefoon niet eens overgaan. Ook internationaal faxen was een ramp, regelmatig moesten we toch via de gewone KPN buitenlijn bellen.

Door deze rotverbindingen kwamen op de rekening veelvuldig "gesprekken" en "faxen" terug van enkele seconden (van de niet geslaagde verbindingen). Vooral als je naar het buitenland belt kan dit hoog in de kosten oplopen en ben je gewoon met KPN voordeliger uit. We hebben de onnodige seconden overigens gewoon teruggevorderd!

Voordat je zegt, "Ja maar, ik bel alleen binnen Nederland": het probleem van de slechte verbindingen kwam ook binnenlands voor, alhoewel het probleem een stuk minder was.

Hoewel de tarieven wellicht goedkoop zijn, moet je vaak drie keer een nummer bellen, omdat de verbinding niet goed gemaakt wordt. Voor die paar seconden wordt je gerust belast. Overigens is onze ervaring zo met veel goedkope aanbieders!

Niet op ingaan.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ineke, als je een overzicht wilt hebben om wel goedkoper te bellen kijk dan eens op www.bellen.com. www.bel1649.nl komt er als goedkoopste uit. Ook de conclusie in Kassa!! Steeds 0 cent per minuut door heel Nederland zonder extra abonnementskosten. Wel de gebruikelijke starttik van 4ct maar dat rekenen ze allemaal. Het werkt altijd prima is mijn ervaring en je zit nergens aan vast want het is geen Preselect. Je moet dus steeds 1649 toetsen (of inprogrammeren) en dan het nummer.