pr
door primma Mar 1, 2010 om 12:11
Computers & telefonie

Schade na reparatie aan laptop

Ik heb mijn laptop een Sony Vaio van 1200 euro ter reparatie aangeboden bij sony ivm defecte blacklight,Dit is opgehaald en ingepakt door een koerier van DHL op 3-2-2010.Op 8-2 krijg ik een telefoon van sony repaircenter uit U.K. dat de laptop is rerepareerd,maar dat er schade is geconstateerd aan de buitenkant, aan de onderzijde op de hoek is er eenstukje eraf wat er niet eerder was.Zij mailden mij een foto hiervan,waar ik erg van schrok,omdat ik erg voorzichtig met mijn laptop om ga . IK zij at het waarschijnlijk met de verzending is gebeurd,maar volgens sony was de doos niet beschadigd.Ik heb DHL gebeld en zij hebben een schriftelijk verklaring van de koerier gemaild.Ik heb deze weer doorgemaild naar sony,maar zij accepteren dit niet en willen dus niet repareren.Wat moet ik nou doen.

954 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Mar 1, 2010 om 13:44
229 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hebt u van DHL een schriftelijke verklaring dat uw laptop onbeschadigd is ingepakt?
Dan kunt u waarschijnlijk iets meer bereiken.

kiran
door kiran - Mar 1, 2010 om 20:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@primma

"Zij hebben een schriftelijke verklaring van de koerier gemaild".
Met waarschijnlijk erin dat er niets mis is gegaan.
Zal lastig worden, uw woord tegenover het zijne .........

Maar waarom gelijk naar Sony gestapt.
Bij problemen: terug naar de verkoper. Met die heeft u indertijd de koopovereenkomst gesloten, met fabrikant Sony heeft u in principe niets te maken. Of verkoper heeft u doorgestuurd?

Misschien in dat geval toch nog eens naar het verkooppunt teruggaan en de zaak uit de doeken doen. Verwacht er niet teveel van, u bent tenslotte gelijk naar de fabrikant gestapt. Maar nooit geschoten is altijd mis. Klein kansje op coulance? [met het oog op dat de verkoper de zaak behoorde af te handelen]

Opmerking: weet u zeker dat de gehavende laptop de uwe is? [Komen wel vaker van die rare dingen voor ......]

ko
door kompalaya - Mar 7, 2010 om 08:30
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

In opdracht van wie is hij opgehaald? Zat de laptop nog in de garantieperiode en was het pickup-and-return.

In dat geval gaat het in opdracht van Sony en heeft de vervoerder een speciale doos in zijn auto waar ze deze in verpakken. Hebben ze de notebook in bijzijn van u in de doos gedaan?

Als hij tijdens transport beschadigt is dan lijkt het een gevalletje transportverzekering.

Bij Sony hadden ze de schade dan direct moeten melden bij DHL. Bij Sony weten ze het beste er wat gebeurd is. Er moet bij tranportschade aan de notebook stukjes plastic in de doos zitten waaraan af te lijden is dat dit gebeurd is tijdens transport.

Wat ik niet snap is dat ze bij Sony niet even de kap vervangen om een klant tevreden te houden. Dat kost voor hun mximaal een tientje + wat arbeid.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer

Ba
Bart0404 - Feb 22, 2024 om 19:46
Garantie & verzekeringen

Hoe lang blijft een weigering van een verzekering staan?

30 jaar geleden heb ik mijn auto verzekering te laat betaald en ben destijds geroyeerd, met mijn jeugdige onschuld heb ik daarna een andere vezekering afgesloten en de vraag " bent u al eens geweigerd bij een andere vezekering" met nee beantwoord. Dit bleek een heel stomme fout te zijn want hierdoor werd ik wederom geweigerd en kreeg ik ook nog een notitie achter mijn naam zodat ik alleen nog maar ... Lees meer

Atina1
Atina1 - Feb 21, 2024 om 09:53
Garantie & verzekeringen

WE KAN MIJN VERTELEN OVER GEEL RARE BEDRIJF PERSOONALARMERING B.V.?

iK HEB MET DIT BEDRIJF CONTRACT AFGESLOTEN MAAR GEEN KOPIE VAN CONTRACT GEEN AFZZEGINGS FORMULIER GEEN WELKOMSTMAP GEKREGEN  TELEFOONNUMMER IS AFGESCHERMD DUS GEEN CONTACT MET DIT BEDRIJF IK DENK DAT IS GEWOONE . IK WIL IN CONTACT KOMEN MET MENSEN DIE HEBT IETS TE MAKKEN MET DIT BEDRIJFOPLICHTERS Lees meer