pr
door primma Mar 1, 2010 om 12:11
Computers & telefonie

Schade na reparatie aan laptop

Ik heb mijn laptop een Sony Vaio van 1200 euro ter reparatie aangeboden bij sony ivm defecte blacklight,Dit is opgehaald en ingepakt door een koerier van DHL op 3-2-2010.Op 8-2 krijg ik een telefoon van sony repaircenter uit U.K. dat de laptop is rerepareerd,maar dat er schade is geconstateerd aan de buitenkant, aan de onderzijde op de hoek is er eenstukje eraf wat er niet eerder was.Zij mailden mij een foto hiervan,waar ik erg van schrok,omdat ik erg voorzichtig met mijn laptop om ga . IK zij at het waarschijnlijk met de verzending is gebeurd,maar volgens sony was de doos niet beschadigd.Ik heb DHL gebeld en zij hebben een schriftelijk verklaring van de koerier gemaild.Ik heb deze weer doorgemaild naar sony,maar zij accepteren dit niet en willen dus niet repareren.Wat moet ik nou doen.

803 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Mar 1, 2010 om 13:44
229 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hebt u van DHL een schriftelijke verklaring dat uw laptop onbeschadigd is ingepakt?
Dan kunt u waarschijnlijk iets meer bereiken.

kiran
door kiran - Mar 1, 2010 om 20:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@primma

"Zij hebben een schriftelijke verklaring van de koerier gemaild".
Met waarschijnlijk erin dat er niets mis is gegaan.
Zal lastig worden, uw woord tegenover het zijne .........

Maar waarom gelijk naar Sony gestapt.
Bij problemen: terug naar de verkoper. Met die heeft u indertijd de koopovereenkomst gesloten, met fabrikant Sony heeft u in principe niets te maken. Of verkoper heeft u doorgestuurd?

Misschien in dat geval toch nog eens naar het verkooppunt teruggaan en de zaak uit de doeken doen. Verwacht er niet teveel van, u bent tenslotte gelijk naar de fabrikant gestapt. Maar nooit geschoten is altijd mis. Klein kansje op coulance? [met het oog op dat de verkoper de zaak behoorde af te handelen]

Opmerking: weet u zeker dat de gehavende laptop de uwe is? [Komen wel vaker van die rare dingen voor ......]

ko
door kompalaya - Mar 7, 2010 om 08:30
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

In opdracht van wie is hij opgehaald? Zat de laptop nog in de garantieperiode en was het pickup-and-return.

In dat geval gaat het in opdracht van Sony en heeft de vervoerder een speciale doos in zijn auto waar ze deze in verpakken. Hebben ze de notebook in bijzijn van u in de doos gedaan?

Als hij tijdens transport beschadigt is dan lijkt het een gevalletje transportverzekering.

Bij Sony hadden ze de schade dan direct moeten melden bij DHL. Bij Sony weten ze het beste er wat gebeurd is. Er moet bij tranportschade aan de notebook stukjes plastic in de doos zitten waaraan af te lijden is dat dit gebeurd is tijdens transport.

Wat ik niet snap is dat ze bij Sony niet even de kap vervangen om een klant tevreden te houden. Dat kost voor hun mximaal een tientje + wat arbeid.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pe
perry_61 - Jan 30, 2023 om 12:15
Geldzaken & recht

Te veel betaalde rente

Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven ... Lees meer

K
K H Starke - Jan 29, 2023 om 03:52
Elektronica & tv

Retourzenden apparaten Ziggo

 Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.   Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct? ... Lees meer

LisanneVB
LisanneVB - Jan 30, 2023 om 22:57
Huishouden & energie

Energielabel

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer