pr
door primma Mar 1, 2010 om 12:11
Computers & telefonie

Schade na reparatie aan laptop

Ik heb mijn laptop een Sony Vaio van 1200 euro ter reparatie aangeboden bij sony ivm defecte blacklight,Dit is opgehaald en ingepakt door een koerier van DHL op 3-2-2010.Op 8-2 krijg ik een telefoon van sony repaircenter uit U.K. dat de laptop is rerepareerd,maar dat er schade is geconstateerd aan de buitenkant, aan de onderzijde op de hoek is er eenstukje eraf wat er niet eerder was.Zij mailden mij een foto hiervan,waar ik erg van schrok,omdat ik erg voorzichtig met mijn laptop om ga . IK zij at het waarschijnlijk met de verzending is gebeurd,maar volgens sony was de doos niet beschadigd.Ik heb DHL gebeld en zij hebben een schriftelijk verklaring van de koerier gemaild.Ik heb deze weer doorgemaild naar sony,maar zij accepteren dit niet en willen dus niet repareren.Wat moet ik nou doen.

1245 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Mar 1, 2010 om 13:44
229 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hebt u van DHL een schriftelijke verklaring dat uw laptop onbeschadigd is ingepakt?
Dan kunt u waarschijnlijk iets meer bereiken.

kiran
door kiran - Mar 1, 2010 om 20:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@primma

"Zij hebben een schriftelijke verklaring van de koerier gemaild".
Met waarschijnlijk erin dat er niets mis is gegaan.
Zal lastig worden, uw woord tegenover het zijne .........

Maar waarom gelijk naar Sony gestapt.
Bij problemen: terug naar de verkoper. Met die heeft u indertijd de koopovereenkomst gesloten, met fabrikant Sony heeft u in principe niets te maken. Of verkoper heeft u doorgestuurd?

Misschien in dat geval toch nog eens naar het verkooppunt teruggaan en de zaak uit de doeken doen. Verwacht er niet teveel van, u bent tenslotte gelijk naar de fabrikant gestapt. Maar nooit geschoten is altijd mis. Klein kansje op coulance? [met het oog op dat de verkoper de zaak behoorde af te handelen]

Opmerking: weet u zeker dat de gehavende laptop de uwe is? [Komen wel vaker van die rare dingen voor ......]

ko
door kompalaya - Mar 7, 2010 om 08:30
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

In opdracht van wie is hij opgehaald? Zat de laptop nog in de garantieperiode en was het pickup-and-return.

In dat geval gaat het in opdracht van Sony en heeft de vervoerder een speciale doos in zijn auto waar ze deze in verpakken. Hebben ze de notebook in bijzijn van u in de doos gedaan?

Als hij tijdens transport beschadigt is dan lijkt het een gevalletje transportverzekering.

Bij Sony hadden ze de schade dan direct moeten melden bij DHL. Bij Sony weten ze het beste er wat gebeurd is. Er moet bij tranportschade aan de notebook stukjes plastic in de doos zitten waaraan af te lijden is dat dit gebeurd is tijdens transport.

Wat ik niet snap is dat ze bij Sony niet even de kap vervangen om een klant tevreden te houden. Dat kost voor hun mximaal een tientje + wat arbeid.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer