Re
door RemcoDG Feb 1, 2017 om 14:13
Computers & telefonie

Scherm laptop/tablet ter reparatie gebracht maar na reparatie nog verder kapot

Goedemiddag,

In het scherm van onze laptop/tablet met toutchscreen is een barst gekomen. Deze hebben wij ter reparatie aangeboden. Helaas heeft de winkel na 2x een nieuw scherm geplaatst te hebben geconstateerd dat de reparatie niet te doen is. Nu hebben wij ons geld terug gehad van de reparatie maar zitten wij met een niet werkend scherm en dit was voor de reparatie niet het geval het scherm met touchscreen werkte gewoon na behoren enkel zat er dan een barst in. De winkel kan hem niet meer in oude staat terugbrengen terwijl zij dit ons wel hebben beloofd.

Wat kan en mag ik nu verwachten van hun?

838 3 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 14:21
16888 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. kunt u van HEN niets verwachten. Dit tenzij u hard kunt aantonen dat er werkelijk beloofd is het apparaat in de oude staat terug te brengen en dat met de opmerking dat terugbrengen in de oude staat dan wel ook het herplaatsen van het gebarsten scherm zou betekenen.

Re
door RemcoDG Feb 1, 2017 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is mondeling wel besproken inderdaad dat dan weer het oude scherm er terug op komt samen met dat wij ons geld terug kregen. Maar nu komen ze er mee dat het oude scherm al gerecycled is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 1, 2017 om 16:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een keurig bedrijf wat A toegeeft dat het ze niet lukt en B dan ook uw geld netjes terug betaalt.
Zij hebben echt hun best gedaan.

Als u alleen maar die barst had waarom dan repareren? En nu verwacht u dat ze een stuk scherm weer herplaatsen om de tablet weer bruikbaar te maken.
Als je een scherm uit mobiel of tablet moet halen is de kans dat het scherm scheurt heel groot. Dus uw oude scherm was sowieso niet meer bruikbaar.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2017 om 19:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze hebben keurig gehandeld. Het enige wat u nog kunt doen is een andere reparateur proberen, maar de kans is groot dat die niet zo coulant zal zijn en dat het hen ook niet zal lukken.
U had het moeten laten zoals het was zolang e.e.a. nog goed werkte. Vaak is bij een dergelijke schade het geval dat op termijn er problemen komen, vooral als de barst door bijv. een val ontstaan is.
Zie ook de reactie van @diewilik.