door wilco.panda Mar 31, 2018 om 00:28
Computers & telefonie

Schijn volgens ziggo gebeld te hebben naar 09094400041....

Volgens onze gebruikskosten van Ziggo hebben we met de vaste telefoon naar 09094400041 gebeld... de factuur staat nu al op 224 euro. Wel hebben ze ons netjes een email gestuurd dat ze dit nummer geblokkerd hebben... zo wordt je ook de grootste vasfe telefoon aanbieder....

3237 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2018 om 00:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kijkt u eens op Google naar dit nummer, zal u vast duidelijker worden. ( De Aziatische tekens begrijp ik  - ook - niet). Ben bang dat Ziggo niets heeft fout gedaan. Integendeel.

marita5
door marita5 Mar 31, 2018 om 01:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Dit nummer is niet te vinden op Google .

tenormin
door tenormin Mar 31, 2018 om 13:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet niet of ik de link werkende krijg @marita5:
https://nl.unknownphone.com/search/php?num=09094400041 Nee dus, maar op die site staat wel dit nummer en wordt Ziggo genoemd.

marita5
door marita5 Mar 31, 2018 om 15:38
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , er staat niet waarvoor dit nummer is , alleen dat iemand zelf gebeld heeft volgens Ziggo , exact hetzelfde als Ts . https://nl.unknownphone.com/search.php?num=09094400041 ,

  • 0909-nummers zijn bedoeld voor amusement, spelletjes en prijsvragen. Ze mogen ook voor serieuze diensten worden gebruikt, maar niet voor diensten met een erotisch karakter. bron : wikipedia.org

tenormin
door tenormin Mar 31, 2018 om 15:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, gelukkig dan maar dat ik aan dit soort nummers geen behoefte heb @marita5, ;-)

marita5
door marita5 Mar 31, 2018 om 15:52
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ook niet , doe nergens aan mee .

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2018 om 02:09
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Hier leest u iets meer over een nummer dat met 0909 begint:
https://www.npo3.nl/hoe-licht-je-mensen-op-met-een-0909-nummer

Franske1958
door Franske1958 - Mar 31, 2018 om 07:46
428 Antwoorden / 2 Vragen

Het is vrij algemeen bekend dat bellen via internet onveilig is. En dan niet omdat er meegeluisterd kan worden, maar omdat het voor een kwaadwillende vrij simpel schijnt te zijn om een WIFI modem te hacken. Vervolgens kan de hacker alles doen wat U ook doet met uw modem.
Dat kan varieeren van  uw computer hacken, meekijken wat U allemaal doet op uw computer, maar ook, als U een alles in 1 heeft, bellen op
uw kosten.  NEE is het niet over het hacken van uw computer, daar zit meestal wel een beveiliging op, maar ik heb het over het hacken van
uw MODEM.  Daar heeft een gebruiker helemaal geen zicht op als dat gebeurd.  Ja het kastje kunt U uit en weer aan zetten, maar dat helpt
ook niet.  Ikzelf heb dat opgelost door alleen TV + internet bij Ziggo af te nemen. Voor bellen heb ik een mobieltje zonder browser erop.
(ja die dingen zijn er nog steeds)   Of een echte deskundige kan zien of uw modem gehacked is geweest, daarvoor heb ik helaas te weinig kennis
van die dingen. Of U hebt een huisgenoot die met uw telefoon heeft zitten spelen.

Thijs12
door Thijs12 Mar 31, 2018 om 09:26
541 Antwoorden / Vragen

Flauwekul.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2018 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een grote onzin.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 12:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alleen dat van 'te weinig kennis van die dingen' klopt.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2018 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge. Lol.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 31, 2018 om 19:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is vrij algemeen bekend dat bellen via internet onveilig is. En dan niet omdat er meegeluisterd kan worden, maar omdat het voor een kwaadwillende vrij simpel schijnt te zijn om een WIFI modem

Ts belt niet via internet maar met vaste lijn.  Meeluisteren lukt echt niet,  een vaste lijn is bijzonder lastig te hacken en al helemaal niet via een Wifi routers.
Een modem is een ander ding.  Mijn vader zou vroeger hebben gezegd, " je lult in de ruimte"

Cookies
door Cookies - Mar 31, 2018 om 07:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een smerige insinuaties richting Ziggo.

Begin eens te zoeken bij jezelf, je medebewoners of anderen die zo je huis binnen kunnen.

ma
door manwijf Apr 2, 2018 om 10:25
574 Antwoorden / 1 Vragen

De insinuatie is niet netjes, maar om dat nu een 'smerige' insinuatie te noemen...

wi
door wilco.panda Apr 3, 2018 om 17:35
Antwoorden / 1 Vragen

Het is absoluut niet mijn bedoeling om Ziggo de zwarte piet te geven...  maar ik weet niet hoe dit kan?

panter22
door panter22 - Mar 31, 2018 om 09:12
6599 Antwoorden / Vragen

Spelletjessite gebeld? Of aan een prijsvraag meegedaan? Daar wordt een 0909 nummer voor gebruikt.
Of een briefje in de bus gekregen dat er een pakketje voor je was en je moest dit telefoonnummer bellen?
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/brief-over-gemist-pakket-leidt-naar-duur-telefoonnummer/

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2018 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Schijn volgens Ziggo gebeld te hebben”.

Nou ga er maar gewoon vanuit dat er door u of medebewoners gebeld is. Heel simpel.

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 31, 2018 om 09:34
509 Antwoorden / Vragen

Mijn naam is haas ik weet van niets.Weet je wat ,ik geef gwoon Ziggo de schuld Tjonge jonge wat is het duur he zo'n nummer bellen.Ga ergens anders klagen.

wi
door willem2sigaren - Mar 31, 2018 om 12:18
44 Antwoorden / Vragen

Beste mensen op dit forum. Dit nummer bel je niet maar wordt je gebeld. Goed lezen als je op google zoekt.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 12:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebeld worden kosten nog steeds geen geld. Daarvoor hoef ik niet op Google te zoeken.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2018 om 12:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ziggo is  grootste vaste telefoonaanbieder geworden omdat ze die vaste lijn gewoon door je strot duwen, of je 'm nu gebruikt of niet. Je kan wel een pakket zonder vaste telefonie nemen, maar daar moet je dan extra moeite voor doen.

panter22
door panter22 Mar 31, 2018 om 13:52
6599 Antwoorden / Vragen

Er wordt je niets door de strot geduwd. Wil je een abonnement zonder vaste telefoon, dan betaal je meer.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 14:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nope, zonder telefonie is 1 euro goedkoper. Ik zie dat ze het nu wat makkelijker hebben gemaakt om het niet aan te vragen (bij een volledig nieuwe bestelling), dus het 'werd' door je strot geduwd. Een pakket aanpassen door de telefonie uit te schakelen zal wel mogelijk zijn, maar is geen standaard optie.

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2018 om 12:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Diumenge, Ziggo heeft mij (in ieder geval) geen vaste lijn door de strot geduwd, hoor. Gebruik hem liever dan mobiel; voor €10,00 p.m. kan je onbeperkt bellen (gelukkig) nu ook naar mobiele nummers en ik vind dat niet duur.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 13:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ik daarmee bedoel is dat als je een alles-in-een pakket neemt, je standaard een telefoonlijn erbij krijgt. Of je 'm nu gebruikt of niet, bij mij is ie niet eens aangesloten. Ik had eerst een pakket met alleen internet en televisie, maar na een upgrade zat die telefoon er gewoon bij. Het scheelt 1 euro, dus de meeste mensen zullen geen moeite doen om 'm zonder telefoon aan te vragen.

marita5
door marita5 - Mar 31, 2018 om 15:43
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Wilco Panda ,

  • 0909-nummers zijn bedoeld voor amusement, spelletjes en prijsvragen. Ze mogen ook voor serieuze diensten worden gebruikt, maar niet voor diensten met een erotisch karakter.
  • bron : wikipedia.org

gerbera
door gerbera - Mar 31, 2018 om 16:25
7366 Antwoorden / 14 Vragen

U bent gebeld door dit nummer, toevallig niet iemand geweest die nieuwsgierig was en dit nummer heeft terug gebeld. Vanaf dat moment blijft de teller lopen ook al heeft u uw telefoon uitgeschakeld.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebeld worden en dan uit nieuwsgierigheid terugbellen kan het geval zijn inderdaad. Maar hoezo blijft de teller lopen als de telefoon is uitgeschakeld?

gerbera
door gerbera Mar 31, 2018 om 22:23
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is de truc van de oplichters, de lijnverbinding blijft tot stand.

diumenge
door diumenge Mar 31, 2018 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog nooit van gehoord, als je gewoon de verbinding verbreekt kan dat niet. Alleen als ze doen alsof de verbinding is verbroken en je daarom op je mobieltje de verbinding niet verbreekt misschien, maar dat zie je dan toch. Daarbij, dit gaat volgens mij over een vaste lijn.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2018 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als iemand de verbinding verbreekt, blijft de lijn echt niet in stand.

gerbera
door gerbera Apr 1, 2018 om 11:50
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien dat dit verhelderend werkt. Ik zuig niet meer op duimen.

Ook kan het zijn dat deze criminelen een nieuwe manier hebben gevonden om een verbinding tot stand te brengen, waarbij mensen wellicht niet doorhebben dat zij contact hebben met een duurbetaald nummer.

Wie stelt moet bewijzen
Hoe het ook zit, een telecom provider moet volgens Mekić altijd kunnen bewijzen dat de kosten die zij aan klanten doorvoeren ook daadwerkelijk gemaakt zijn. Enkel een rekening sturen met een specificatie is daarbij niet genoeg als de klant zich niet kan herkennen in de berekende kosten. Tele2 zou in dit geval via een technische specificatie van de zendmast moeten kunnen aantonen dat er inderdaad twee uur lang gebeld is vanuit de telefoon van de klant. Ook kun je naar de geschillencommissie of de rechter stappen als de kosten op de rekening niet rijmen met je gebruik.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat hier over een vaste lijn.

diumenge
door diumenge Apr 1, 2018 om 13:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera, daarnaast staat hier nergens dat als je zelf de verbinding verbreekt de teller blijft lopen.

gerbera
door gerbera - Apr 1, 2018 om 11:51
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Wie stelt moet bewijzen
Hoe het ook zit, een telecom provider moet volgens Mekić altijd kunnen bewijzen dat de kosten die zij aan klanten doorvoeren ook daadwerkelijk gemaakt zijn. Enkel een rekening sturen met een specificatie is daarbij niet genoeg als de klant zich niet kan herkennen in de berekende kosten. De provider zou in dit geval via een technische specificatie van de zendmast moeten kunnen aantonen dat er inderdaad twee uur lang gebeld is vanuit de telefoon van de klant. Ook kun je naar de geschillencommissie of de rechter stappen als de kosten op de rekening niet rijmen met je gebruik.

Cookies
door Cookies Apr 1, 2018 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen
gerbera
door gerbera Apr 1, 2018 om 12:01
7366 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83, Sorry, had ik vergeten te melden. Klopt het is de bron bedankt.

Franske1958
door Franske1958 Apr 1, 2018 om 14:43
428 Antwoorden / 2 Vragen

"De provider zou in dit geval via een technische specificatie van de zendmast moeten kunnen aantonen dat er inderdaad twee uur lang gebeld is vanuit de telefoon van de klant."

Een vaste telefoon van Ziggo (daar heeft ts het over) gaat NIET via zendmasten maar loopt via het internetmodem.
En ik neem aan dat ziggo bewezen heeft dat het bewuste gesprek gevoerd is via dat modem, anders sturen ze geen rekening.
Maar ja , een modem kan volgens sommige be-amtwoorders hier nu eenmaal niet ge-hacked worden.

Thijs12
door Thijs12 Apr 2, 2018 om 08:48
541 Antwoorden / Vragen

De modem niet, maar de mensen zijn gehacked, erin betrapt om terug te bellen.