pi
door pieterkees Jun 27, 2009 om 18:54
Computers & telefonie

Schokkend beeld

Als ik een film heb gedownload, (mag niet, maar ja) en ik wil deze op een DVD branden doe ik dat met nero vision 4. Als de film op de DVD staat en ik deze in de DVD speler plaats, loopt het beeld niet vloeiend door, als het beeld van links naar rechts gaat of andersom gebeurt dit met kleine schokjes, net of je naar een film uit de twintiger jaren kijkt. Heeft dit met de opname te maken. In nero vision 4 staat bij de opname normaal, maar je kunt hier ook kiezen naar laag of hoog. Weet iemand of hier het probleem zit, hij staat als je nero vision opend altijd op normaal. Of is er nog een andere mogelijkheid om het beeld vloeiend te krijgen

In afwachting Groeten Pieter

903 9 Rapporteer

labswans
door labswans - Jun 27, 2009 om 19:50
1918 Antwoorden / 10 Vragen

probeer de film op de laagste stand te branden. waarschijnlijk kan de speler het lezen niet aan van de schijf die u gebrand heeft.

labswans

test de film zelf eerst op de pc met een virutele schijf en chekc of deze wel goed wordt afgespeeld. Dat zal wel goed zijn. Het probleem is het branden zelf wat wel goed gaat maar niet goed genoeg voor uw dvd speler

pi
door pieterkees - Jun 27, 2009 om 20:03
86 Antwoorden / 30 Vragen

bedankt ik zal dat eens proberen.

Pieter

oo
door oogje - Jun 29, 2009 om 14:51
7 Antwoorden / 0 Vragen

Los van de gegeven antwoorden: een film mag je (in NL) gerust downloaden hoor, overeenkomstig het bepaalde in de Thuiskopie weg. Laat je niet bangmaken door de leugens van Brein in de filmpjes waarmee je op gekochte media gespamd wordt dat kopieren diefstal zou zijn ;)

pi
door pieterkees - Jun 29, 2009 om 16:49
86 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo Freya

Er komt inderdaad halverwege het proces een schermpje in beeld met een vraag over NTSC en PAL instellingen. Als ik weer iets ga downloaden zal ik eens goed lezen wat daar precies staat. In ieder geval hartelijk dank voor jou antwoord.

Pieter

freya
door freya - Jun 29, 2009 om 17:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, we horen het wel of het wat oplevert. En om dat NTSC/PAL verhaal wat te verduidelijken het volgende. De NTSC standaard maakt gebruik van 29,97 frames per seconde en de PAL standaard van 25 frames per seconden. Als je dus een amerikaanse (NTSC) film omzet met PAL instellingen, dan worden er dus elke seconde ongeveer 5 frames 'weggegooid'. Je kunt je wel voorstellen wat het effect is als je van een vloeiende beweging van ongeveer 30 frames opeens na elke vijf frames één frame mist.

Freya

freya
door freya - Jul 3, 2009 om 16:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Pieter,

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dit probleem. Om te beginnen zijn de meeste films behoorlijk gecomprimeerd wanneer ze op internet gezet worden. Dit levert meestal een slechte kwaliteit op en vaak ook schokkerige beelden.
Ten tweede kan de film 'verkeerd' gecomprimeerd zijn. Als het b.v. van oorsprong een amerikaanse (ntsc) versie is, die gecomprimeerd is met west-europese (pal) instellingen, dan leidt dat tot dit probleem.

Om te beginnen dus de vraag, hoe lang duurt die film en hoe groot is het (avi?) bestand? Hoe speelt de film op de computer, heb je dan ook last van een schokkerig beeld bij bewegende beelden?

Als de film op de computer wel goed loopt, dan gaat de conversie met Nero Vision kennelijk niet goed en wellicht staat Nero Vision dan niet goed ingesteld.

Zelf gebruik ik voor de conversie van mediabestanden naar DVD het programma ConvertXtoDVD van VSO software. Is niet gratis, maar wel een erg goed programma voor dit soort klusjes.

m.vr.gr. Freya

pi
door pieterkees - Jul 3, 2009 om 17:04
86 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo Freya

Heb met ntsc gebrand, wel iets beter maar nog niet helemaal schokvrij, ligt misschien aan de kwaliteit van de opname. (was de zelfde film als hier boven beschreven). Heb het ook geprobeert met de trailversie van convertxtodvd3, waar jij het over had. Film gedownload met andrea bocelli, maar ook niet helemaal vloeiend. heeft dit misschien te maken met de keuze die je moet maken tussen europa (pal) of america (ntsc), Hoe zit dat bij jou, of zou het programma zelf automatisch kiezen wat de beste opname is.

In afwachting Pieter

freya
door freya - Jul 3, 2009 om 17:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goed is, zou een conversieprogramma automatisch het juiste formaat (pal of ntsc) moeten kiezen, maar soms gaat dat niet goed. Dat kan aan het programma liggen, maar ook aan de film.
Het is dus altijd aan te raden om het bronbestand eerst eens op de computer af te spelen en te controleren welk formaat de film heeft (via eigenschappen van de filmmedia bijvoorbeeld). Verder is het natuurlijk zo dat wanneer het bronbestand op de computer niet vloeiend loopt je dit bij de conversie ook nooit meer goed krijgt. Ontbrekende frames krijg je nooit meer terug.

Freya

pi
door pieterkees - Jul 3, 2009 om 17:48
86 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt Freya

Pieter