ra
door raster Jun 23, 2008 om 21:30
Computers & telefonie

Securety Center-service star niet op.

Hallo Experts, Vermoedelijk sinds ik ben over gegaan naar KPN internet+bellen start het Securety Center-service niet meer op, ook de Firewall is gestopt omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Als ik probeer via Systeembeheer>Service op te starten krijg ik de volgende melding: Kan Windows Firewall/Internet-verbinding delen- service op lokale computer niet starten Fout 1068; Afhankelijksservice of-groep kan niet gestart worden. Sinds die tijd werkt de automatische Windows update ook niet meer. Wie kan mij helpen met dit probleem.Groeten,Emilo

639 11 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Jun 23, 2008 om 21:48
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo ewillems5,

Misschien helpt dit verder:

Link

Laaglander

ra
door raster - Jun 23, 2008 om 22:32
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Laaglander, Helaas het werkt nog steeds niet, alles is aangevinkt. Hartelijk dank voor uw reactie. Groetjes, Emili

birdies
door birdies - Jun 24, 2008 om 18:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hoe bedoel je: aangevinkt. Er valt niets aan of uit te vinken; je moet dubbelklikken op de volgende onderdelen:

Application Layer Gateway Service
Network Connections
Network Location Awareness (NLA)
Plug and Play
Remote Access Auto Connection Manager
Remote Access Connection Manager
Remote Procedure Call (RPC)
Telephony

En de service starten.

ra
door raster - Jun 24, 2008 om 19:38
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Birdies, In het tabblad service zijn een aantal service's gestopt terwijl ze wel zijn  aangevinkt (ingeschakeld). Dubbel klikken geeft geen reactie alleen dat je het vinkje weg haald van de service of weer inschakeld.

Misschien begrijp ik niet wat je bedoeld.

Gr. Emilio

birdies
door birdies - Jun 24, 2008 om 20:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Welke Windows versie heb je?

Als je nl. bij WinXP dubbelklikt op een service (config-systeembeheer - services), opent zich een schermpje en kan je de service starten. Daar kun je nergens iets aanvinken!

ra
door raster - Jun 24, 2008 om 21:02
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi Birdie, Ik heb WindowsXP. Maar heb nu de juiste service gevonden. Als na de dubbelklik het venster opent en ik op starten service klik krijg ik de melding fout 1068 enz.

Gr. Emilio

birdies
door birdies - Jun 24, 2008 om 21:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

In datzelfde scherm moet je dus alle services starten die ik hierboven genoemd heb.

ra
door raster - Jun 25, 2008 om 18:46
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Birdies, Alle genoemde service's waren opgestart. En het opstarttype is automatisch behalve bij Remote Access Auto Connection Manager en Remote Procedure Call, voor beide is het opstarttype handmatig en dit heb ik zo gelaten. Bij Windows Firewall staat dat de servive is gestopt en laat zich ook niet opstarten. als ik dit probeer krijg ik Fout 1068.

Gr.

Emilio.

birdies
door birdies - Jun 25, 2008 om 18:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Remote Procedure Call moet op automatisch staan; heel veel services zijn hiervan afhankelijk o.a. het security center.
Dus zet hem op automatisch, (let op dat de service niet gestopt is) dan klikken op toepassen en start dan je p.c. opnieuw op.
Kijken of dan het probleem is opgelost.

ra
door raster - Jun 25, 2008 om 19:21
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Birdies, vanavond even geen tijd wegens andere verplichtingen maar ga morgen weer met frisse moed aan de slag.

Gr.

Emilio.

ra
door raster - Jun 26, 2008 om 17:14
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Birdies, Alles is opgestart zoals aangegeven maar het Security Center Service  incl de Fierewall start nog steeds niet op, onbegrijpelijk.

Gr. Emilio.