la
door laracroft Mar 25, 2005 om 17:51
Computers & telefonie

Siemens A52 beltonen

Hallo,

ik heb al enige tijd een Siemens A52. Een simpele telefoon met alleen het nodige. Als provider heb ik Orange, prepaid. De telefoon bevalt me goed. Tot ik een nieuw beltoontje wou bestellen, via internet. In de handleiding (en overal op internet) staat dat de siemens A52 polyfonische beltoontjes ondersteund.

Ik ging dus een polyfonische beltoon bestellen. Ik belde met mijn vaste telefoon naar een nummer, toetste een code in, en na betaling zou mijn beltoon naar mijn telefoon worden verstuurd. Na betaling ontvang ik een sms met rare tekentjes erin en verder geen beltoon te bekennen. Wel heb ik moeten betalen.

Maar ik dacht dat mijn telefoon polofonische beltoontjes ondersteunde! Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand hier meer ervaring mee of moet ik de beltoontjes op een andere manier bestellen?

Alsvast bedankt!

1852 11 Rapporteer

pl
door pln4631 - Mar 28, 2005 om 00:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je verhaal alleen maar bevestigen en ben ook wel benieuwd naar een antwoord.

Ik heb ook een Siemens A52 en lees op de site van Siemens dat dit toestel polyfoon is, maar bij Ringtoneking.nl ontvang ik dezelfde soort sms'jes als jij en bij Jamba wordt gemeldt dat het toestel geen polyfone tonen kan weergeven

la
door laracroft - Mar 28, 2005 om 11:02
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo pln4631

bedankt voor je reactie! Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem! Ik hoop ook op een antwoord op deze vraag. Mocht er niet snel een antwoord komen dan neem ik wel contact op met siemens zelf.

ik hou je op de hoogte!

morrigan
door morrigan - Mar 28, 2005 om 11:45
87 Antwoorden / 0 Vragen

De gewone monofone ringtone wordt altijd zo naar een gsm gestuurd. Bij een polyfone ringtone werkt dat echter nooit zo. In plaats daarvan krijg je een sms met een zogeheten bookmark of bladwijzer. Vervolgens kun je wappen naar deze bookmark om je ringtone daar te downloaden.

Om te kunnen wappen kun je dat het beste via gprs doen, maar ik weet niet of Orange prepaid dat ondersteunt.

la
door laracroft - Mar 28, 2005 om 12:59
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi morrigan, ook jij bedankt voor je reactie!

wappen en gprs wordt niet ondersteund door de Siemens A52, zoals ik al zei is het een simpele telefoon. Ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van Siemens (via mail) dus ik hoop snel een bericht terug te krijgen. Ik laat het jullie weten, want ik vind dit een rare zaak. De Siemens A52 heeft immers wel ruimte voor 4 'eigen melodieen' en ondersteunt polyfonische ringtones.

morrigan
door morrigan - Mar 28, 2005 om 13:37
87 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook nog wat gaan zoeken op internet. Ik zie op de site van Siemens inderdaad dat ze doodleuk beweren dat het toestel polyfone beltonen ondersteunt. Ja, die kan je er misschien wel op beluisteren (als ze er nu tenminste al op zitten), maar je kan ze met geen mogelijkheid zelf erop zetten. Dat mogen ze wel even vermelden!!!

la
door laracroft - Mar 28, 2005 om 18:08
9 Antwoorden / 6 Vragen

hallo!

Weer ben ik het helemaal met je eens! Kan dat zomaar vraag ik me af als ik jou reactie lees? Want als ik van te voren had geweten dat de vork zo in de steel zat, had ik waarschijnlijk een andere telefoon gekocht. Polyfonische ringtones zijn veel mooier dan die mono-dingen, en ik vind toch dat een telefoon wel iets 'persoonlijks' mag hebben.

Ik heb siemens een mail gestuurd gisteren, ik heb nog geen bericht terug gekregen maar ik hoop echt een antwoord op deze vraag te krijgen want ik snap er helemaal nix van. Want in mijn ogen is dit gewoon liegen over wat je toestel ondersteunt en dus foute reclame...

la
door laracroft - Mar 29, 2005 om 18:23
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

ik heb bericht gekregen van de siemens klantenservice! Ik zal hieronder mijn mail plakken, en daarna het antwoord van Siemens.

Mijn mail naar Siemens:

Hallo, Ik ben al enige tijd in het bezit van een Siemens A52 telefoon.
Als provider heb ik Orange, prepaid. Deze telefoon bevalt me goed. Tot
ik laatst een ringtone van het internet op mijn telefoon wou zetten. In
de handleiding (en overal op internet) staat dat de Siemens A52
polyfonische ringtones ondersteund, dus ik ging een polyfonisch
ringtoontje bestellen. Echter, toen ik de ringtone had besteld (en dus
had betaald) kreeg ik alleen een sms met rare tekens er in, geen
beltoon. Ik vraag mij af hoe dat kan. De Siemens A52 ondersteunt toch polyfonische ringtones? En daar is toch ook ruimte voor vrijgehouden?

Het antwoord van de Siemens klantenservice:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u meedelen dat het niet
mogelijk is met de A 52 een ringtoon te downloaden via de wapdienst. Gezien de A 52 niet beschikt over een wapbrowser en daarom niet te gebruik is om het een en ander mee te donwloaden.

Er op vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
(...), Siemens Klantenservice

Dit bericht roept nog meer vragen en ergenissen bij mij op

Ten eerste: natuurlijk ben ik ervan op de hoogte dat mijn telefoon geen Wap ondersteunt, ik ben toch niet achterlijk???

Ten tweede: Het is niet mogelijk 'het een en ander' te downloaden. Heel duidelijk gesproken vind ik zelf...

Ten slotte: dit is dus totaal GEEN antwoord op mijn vraag! Mijn vraag was (kort samengevat) Hoe kan het dat mijn Siemens A52, die polyfonische beltonen ondersteunt, GEEN nieuwe beltonen kan ontvangen terwijl daar wel degelijk ruimte voor is? (er zijn immers 4 plaatsen voor 'eigen melodien')

Zucht, terug mailen dan maar....heeft iemand hier een reactie op? Want ik vind dit geen service van Siemens!

morrigan
door morrigan - Mar 29, 2005 om 19:46
87 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had al zo'n vermoeden dat deze reactie zou volgen. Want ze zeggen letterlijk dat het toestel polyfone beltonen ondersteunt. Ze zeggen NIET dat het downloaden van polyfone beltonen wordt ondersteund.

Persoonlijk vind ik dat ze wel wat duidelijker mogen zijn en duidelijk zouden moeten vermelden dat je deze polyfone beltonen niet zelf erop kan zetten.

Waar heb je eigenlijk deze beltoon gedownload? Misschien dat Orange nl. nog wat voor je kan betekenen en je het geld kunt terugkrijgen.

la
door laracroft - Mar 29, 2005 om 20:00
9 Antwoorden / 6 Vragen

hoi morrigan!

bedankt voor je reactie!

en weer ben ik het totaal met je eens! Siemens had beter voorlichting moeten geven over deze telefoon. De siemens A52 kan dus WEL polyfonische ringtones afspelen, hij heeft er ook ruimte voor, maar de ringtones kunnen NIET gedownload worden..

absurd...

Voor mij wordt het op zoek gaan naar een nieuwe (en betere) telefoon (en dat wordt waarschijnlijk geen Siemens ;))

Ik had de ringtones eerst geprobeerd te downloaden via thebox.nl, en daarna via orange.nl.

Ik ga inderdaad even contant opnemen met orange, misschien dat die nog een service bied waarbij ik wel ringtones kan downloaden. Bedankt voor de tip ;)

ma
door martijnjuh - Mar 30, 2005 om 00:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zijn dat de mogelijkheid er wel is polyfone ringtonen te installeren maar dat de ringtone die jij download alleen geschikt is voor een bepaald aantal toestellen (meestal zijn dit nokia's/ericsson telefoons). Het is niet zo dat iedere polyfone ringtone gelijk is. Let er dus op bij bestellen van een nieuwe toon of dat de telefoon die je hebt deze wel kan ontvangen/afspelen.

tj
door tja - Mar 30, 2005 om 11:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

Martijntje, dat heeft niks met het type polyfone ringtone te maken. Bestanden van polyfone ringtones zijn te groot om via sms naar een telefoon te sturen. Vandaar dat deze ringtones alleen via wap of i-mode op te halen zijn.

De Siemens A52 kan inderdaad polyfone ringtones afspelen, zonder problemen. Echter doordat dit toestel geen wapfunctie heeft kunnen er geen ringtones gedownload worden.

Hier zal ook orange niks aan kunnen veranderen.