pr
door prinsmoes Nov 19, 2007 om 10:02
Computers & telefonie

Simkaart en telefoons

Goedemorgen mensen,

Graag wil ik weten hoe lang een simkaart mee kan en hoe lang een telefoon. Ik ben niet van de wegwerp generatie en de simkaart die ik in gebruik heb is zeker 9 a 10 jaar oud. De oorspronkelijke provider is Dutchtone, die niet meer bestaat. Nu is het orange. Mijn gsm waar de simkaart inzit is ongeveer twee jaar oud en is van Siemens. Maar nu is het me al een paar keer gebeurd dat al mijn opgeslagen nummers uit het geheugen weg waren. Er stond gewoon niets meer in mijn telefoonboek. Wel waren de sms jes die ik bewaarde er nog steeds. Ik vraag me af waar dit aan kan liggen.

Mvg. Yvonne

7715 16 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 10:13
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn simkaart heb ik nu ruim 10 jaar, van het toestel nokia 3310 heb in die tijd  ik wel 3 x een nieuwe accu moeten kopen.

Het toestel gaf in april de geest, en nu heb ik een 6103 met de oude simkaart.

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 10:15
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Staat je telefoonboek op de sim kaart of in het geheugen van de telefoon, bij dat laatste ben je alles kwijt als de accu de geest geeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 19, 2007 om 12:27
16887 Antwoorden / 202 Vragen

idem, nummers opgeslagen op simkaart blijven staan, nummers in tel geheugen vallen uit als er een tijdje geen voeding is. Ga even de instellingen van uw telefoon na om de nummers van de telefoon (geheugen) te kopieren naar de SIM (Kan niet als SIM kaart vol is) Ik heb mijn sim kaart ook al zo'n jaar of 8)

sh
door shortymusic - Nov 19, 2007 om 14:29
18 Antwoorden / 11 Vragen

JA DAT GEVAL IS MIJN BEKEND,SIMKAART 10 JAAR OUD,KAN JAREN MEE,MAAR DAN IN EE MOBIELTJE ALS RESERVE TOESTEL,IK RAAD WEL AAN EEN NIEUWE SIMKAARRT TE NEMEN,,OMDAT IK EEN ABONNEMENT HAD,EN EEN NIEUW E MOBIEL KREEG,VOND DATDE KPN,DAT MIJN KAART TE OUD WAS,EN KREEG VLOTEEN NIEUWEKAART VAN DE KPN GRATIS,OF DIT OOK VOOR PRIPAID GELD DURF IK NIET TE ZEGGEN,DUS VRAAG HET EVEN AAN ORANGEPROVIDER,DE VROEGERE DUCHTONE,DAN ZAL HET WEL GOED KOMEN! SUCCES SHORTY UTRECHT.

hdubois
door hdubois - Nov 19, 2007 om 14:44
15 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb een KPN-Swing mobiel oud vanaf 1993 met prepaidkaart (simkaart) werken alle twee nog 100%.
groet

sh
door shortymusic - Nov 19, 2007 om 14:52
18 Antwoorden / 11 Vragen

10 JAARIS LANG,EN MOGELIJK KAN HIJ NOG WEL 10 JAAR MEE,MAAR GEZIEN DE VOORUITGANG VAN DE TECHNIEK,IS HET WIJS OM EEN NIEUWE KAART TE VRAGEN,OOK GEZIEN DE GEHEUGENS VAN DE NIEUWESIMKAARTEN ,ZIJN NU I GBYTE,EN MOGELIJK TOT 4 GBYTE ,UITBREIDING IN DE MOBIELTJES GROTER ZIJN,EN MEN MEER KAN BETREFT DE GSM WERELD,ZOU IK DE OUDE KAART IN JE OUDE TELEFOON BEWAREN,ALS BESTANDOPSLAG,OF ALS RESERVE BIJDIEFSTAL?ZOALS JE ADRESSEN VAN JE FAM,VRIENDEN/VRIENDINNEN,EN ANDERE BELANGERIJKE GEGEVENS,TE BEWAREN,DAAR IS DE OUDE SIMKAART NOG WEL GOED VOOR.VERDER ,IS HET AAN JOUW,OM EEN NIEUWE SIMKAART TE NEMEN,MIJN VISIE IS GOOI JE OUDE SIMKAART NIET WEG,MAAR NA  10 JAAR,IS NU,WEL DE TIJD OM EEN NIEUWE SIMKAART TE NEMEN,OM MEER STORINGEN TE VOORKOMEN!!!IK WENS JE SUCCES MET JE AANKOOP,DE SAMSUNG 650GHZI.IS EEN GOED TOESTEL,OF DE NIEUWE NOKIA?

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 15:01
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Shorty heb jij geen normale letters op je computer dit geschreeuw is onleesbaar

xandor020
door xandor020 - Nov 19, 2007 om 15:02
180 Antwoorden / 8 Vragen

in theorie oneindig.

Alleen zal de verandering van techniek er voor zorgen dat u uiteindelijk moet vervangen.

sh
door shortymusic - Nov 19, 2007 om 15:16
18 Antwoorden / 11 Vragen

LEES DAN GOED WAT IK SCHRIJF,10 JAAR OF LANGER,EENS ZEGT JOUN SIMKAART ,DOE HET ZELF MAA5R MIJN TIJD IS OP,DE HOUDHEIDSDATUMS VAN SIMKAARTEN VAN AF DE 1990 OF ZELFS EERDER,ZULLEN HET BETREFT BELLEN NOG JAREN KUNNEN BLIJVEN DOEN,MAAR VOOR SMSSEN MOGELIJK OOK,MAAR  ER FOTO'S MEE OPSLAAN,DAN KAN JE HET VERGETEN,MISSCHIEN EEN OF 2 FOTO'S DOET DE SIMKAART MOGELIJK NIETS MEER,DIT OMDAT DE OUDE KAARTEN WAREN GEMAAKT OM ALLEEN TE BELLEN EN TE SMSSEN,EN MISSCHIEN TE MSNNEN???HET IS JULLIE KEUZEN,SHORTY REAGEERD ALLEN OP DE HOUDHEIDS BAAR DATUM VAN DE SIMKAART,EN IK HEBAL  EEN GSM ABONNEMENT HEB VAN AF 1996 ONGEVEER. HEB IK DE TECHNIEK EEN BEETJE GEVOLGD,EN IK BLIJF HET VOLGEN,HET IS INTRESSANTE COMMINCATIE!

NU DE VRAAG YVONNE WIL JIJ EEN NIEUWE SIMKAART,EN HEEFT YVONNE ER EEN NODIG,DAN ADVIESEER IK JA,MAAR NEEM JE EEN NIEUWE MOBIEL,VRRAG DAN OOK EEN NIEUWE SIMKAART EN VRAAG OM DE OUDE KAART TE BEWAREN,ALS RESERVER KAART.

sh
door shortymusic - Nov 19, 2007 om 15:26
18 Antwoorden / 11 Vragen

SHORTY IS SLECHTZIEND,DUS HOUDS DE CAPS LOCK AAN,,EN JA SORRY WEER EEN,MET ZO'N VRAAG OP MERKING,EN SORRY DAN IK VAAK EEN EEN LETTER VERGEET TE COORICEREN,ALS IEREWEB SITE NOU EENS EEN AUTOMATISCHE SPELCONTROLE ZOU IN BOUWEN,DAN LAAT IK DE CAPS LOCK MISSCHIEN MEER UIT,IK BEN SLECHTZIEND,MAAR IK LEESW ,NOG WAT IK SCHRIJF,DUS  HET COMMETAAR IS ZELF BLIND!

varabas
door varabas - Nov 19, 2007 om 15:54
450 Antwoorden / 35 Vragen

Shorty,

U kunt toch ook de website zelf inzoomen tot wel 400%. bij Windows XP zit dat rechts onderin het scherm.

En hoe leest u dan de vragen en antwoorden die in "normale" letters staan?

En wat betreft de spellingscontrole: Eerst in b.v. Word intikken en dan de spellingscontrole, dan kopieëren en plakken (lettergrootte 7,5 punt) op deze site.

Een beetje uitproberen en het zal u zeker lukken.

Bassie (gebrikt niet altyd de spellinskontraule)

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 16:05
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Shorty

 misschien moet je tussen de regels een extra enter geven zodat er ruimte komt tussen de regels ,dan wordt het een stuk overzichtelijker.

Alhoewel als je de vraag kan lezen ? zoals ook bassie schrijft.

johanpc
door johanpc - Nov 19, 2007 om 16:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Het comentaar is niet blind maar heeft maar een vinger om te typen vandaar type fouten en trage reacties.

po
door positivily - Nov 20, 2007 om 08:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn simkaart is ook van Dutchtone en vanaf het 1e uur dat deze bestond. Waar ik nu tegenaan loop is dat niet alle nieuwe telefoons deze simkaart accepteren. Ook ik ben van plan om binnenkort de simkaart te laten vervangen maar wel met nummerbehoud. Dat het telefoonboek leeg is komt, denk ik, omdat de nummers niet op de simkaart staan.
Mijn advies is om toch de simkaart te vervangen en de telefoonnummers op de nieuwe simkaart te zetten, dezen hebben meestal ook meer geheugen dat de oude simkaarten.

pr
door prinsmoes - Nov 20, 2007 om 08:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle reacties. Ik ben zeker wijzer geworden. Wat betreft de simkaart, daar ga ik achteraan. Ik had er niet bij nagedacht, maar natuurlijk gaat de techniek sneller dan het gebruik.

ro
door rooie60 - Nov 24, 2007 om 14:37
14 Antwoorden / 0 Vragen

Shorty je kletst uit je nek tegenwoordig worden fotos op je geheugenkaart opgeslagen.

En voor diegene die vroeg hoe lang een simkaart meegaat.....bell ff je provider.....simpel zat.