Simpel
Ik heb enige tijd geleden een abonnement afgesloten bij Simpel. Nu is het zo dat de prijs al binnen korte tijd omhoog is gegaan, zonder mij hierover te informeren. Een aantal maanden later kreeg ik wel bericht dat in het contract staat dat zij vanwege de inflatie de kosten mogen verhogen. Dit hebben zij dus de eerste maanden niet aangegeven.
Ik heb een abonnement met 15 gb internet afgelopen, dit is 5 gb meer dan ik voorheen bij een andere provider had. Binnen hele korte tijd ben ik al door deze internetbundel heen, terwijl ik dit voorheen nooit had bij m'n andere provider en dus 5 gb minder per maand aan internet had.
Het is nu dus zo dat ik een sms-bericht van simpel kreeg dat ik door m'n internetbundel heen was en tegelijkertijd kreeg ik een sms-bericht dat ik uit moest kijken wat betreft de kosten (ik kreeg dus niet de mogelijkheid om m'n internet uit te zetten). Bij nakijken bleek dat ik al 40 euro boven m'n abonnementskosten zat. Ik heb contact gehad met simpel en na ontzettend moeizaam contact geven zij aan maar de helft te willen vergoeden.
Het is een heel verhaal, maar ik vraag mij af of dit zomaar allemaal mag en of andere mensen hier ook ervaring mee hebben bij Simpel?
U kunt een data plafond instellen om dit soort kosten te voorkomen. Inflatiecorrectie wordt door alle providers toegepast dus dat is normaal.
Schijnbaar heeft u iets gedaan waardoor het verbruik heel hard ging, misschien een Netflix serie gekeken, ik bedenk maar iets.
Het is juist goed dat u tijdig wordt gewaarschuwd om de kosten niet uit de hand te laten lopen.
Hier bij Vodafone is dat ook zo, bij een bepaald bedrag buiten de bundel een waarscuwing.
verhoging zit gewoon in de voorwaarden, had die maar even gelezen van te voren!!
dataplafond kunt u ook zelf instellen in de app, geen meer kosten in dat geval.
kijk ook eens in de verbruiks meter van je telefoon wat die aangeeft over je gebruik!!
Ik heb het idee dat iedereen m'n bericht niet helemaal goed leest..
het is zeker goed dat er tijdig geïnformeerd wordt wat betreft buiten de bundel kosten. Echter als ik het sms'je dat ik 100% verbruikt heb en op dat moment ook gelijk een sms dat ik al €40 extra moet betalen, kan ik hier weinig aandoen om dit te voorkomen.
wat betreft het dataplafond, dit heb ik inmiddels al ingesteld! Dank voor het meedenken.
De simpele reden is dat dataverbruik een stuk sneller gaat dan dat het systeem jouw een sms kan sturen. Als jij 4k video streamt of iets dergelijks dan is dat al 25 mb per seconde.
Dat kan je dus alleen maar bewaken met dat dataplafond.
Over inflatie correctie wordt u altijd geïnformeerd, of per email of sms bericht.
Bericht niet gelezen voordat je ging antwoorden?
Simpel verstuurt een eerste sms bij 80% bundel verbruik en daarna nog één als de bundel overschreden is.
In de tekst staat het woord ongeveer 100% en niet bijna 100% en kan het zijn dat ten tijde van het versturen de datalimiet al overschreden is en pas als u de mobiele data op uw telefoon uit zet stopt.
Daarbij is het zo dat u die data heeft verbruikt en u was al gewaarschuwd in de eerste sms en heeft daar geen actie op ondernomen.
In veel gevallen leidt een grotere databundel ook tot een groter data verbruik en zonder dat u het doorheeft gaat u boven de bundel uitkomen en daarvoor zij die sms berichten bedoeld.
Simpel heeft in weze niets verkeerd gedaan en u ook nog eens het voordeel van de twijfel gegeven door de helft te compenseren en daarbij op uw peroonlijke pagina kunt u zoals reeds gedaan heeft zelf limieten instellen en maakt dat Simpel u alle mogelijkheden biedt om hoge kosten te voorkomen maar als u die mogelijkheden niet gebruikt houdt het voor Simpel ook op.
Ook die mogelijkheden had u net als de toegepaste inflatiecorrectie kunnen weten en kunt u zich niet op onwetendheid beroepen.
Ik heb er een maandelijkse bundel van 12Gb en nog nooit wat gemerkt dat de Gb's daar harder zouden gaan dan bij een ander. Je krijgt dat soort data enkel op als je filmpjes op je telefoon gaat kijken dus je weet waar het verbruikt en je kunt op je telefoon zien met welke app je het hebt gedaan.
Ik zie het zo snel nergens staan maar behalve dat je bij Simpel zelf een limiet in kan stellen kan dat ook op je telefoon zelf, wel zo veilig.
U heeft de gb's via uw abonnement gekocht bij Simpel. Het verbruik van die gb's doet u en niet Simpel. Een hoger verbruik komt dus door uw eigen handelen. Kennelijk heeft u een app op uw telefoon die veel data verbruik genereert. Of zoals al gesuggereerd had uw een 4k film gestart en bent u vergeten deze te stoppen en ja, dan gaat het verbruik snel en kunnen de waarschuwingen elkaar snel opvolgen.
Even voor de zekerheid...heb je nagekeken of het datagebruik thuis heeft plaatsgevonden, of onderweg? Als je vergeten bent om na je omschakeling naar simpel opnieuw automatisch verbinding te maken met je thuisnetwerk (wifi), dan verbruik je nu mogelijk veel meer dan voorheen via je databundel...
N.a.v. uw reactie ook mijn idee/vraag: heeft u de contractvoorwaarden m.b.t. uw abonnement wel goed gelezen? Waaruit leidt U af dat wij uw vraag niet goed zouden lezen of begrijpen? Afgezien daravan: indien u het met de handelwijze van Simpel niet eens bent: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ Het zou best eens zo kunnen zijn dat u 'blij' mag zijn met de reactie van Simpel m.b.t. vergoeden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Valante produkt retourneren
Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere.
Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer