SIMYO internet tarief
Net een GSM gekocht en wilde nu ook gebruik maken van internet via SIMYO. Ik las over een dagbundel voor 1,= per dag lijkt me redelijk. Helaas kreeg ik na een uurtje software downloaden een afrekening van 26 euro ! Navraag gedaan en blijkt dat ik te voren zo'n bundel had moeten kopen. Ondanks mijn vraag en uitleg dat ik dat niet wist, had verwacht dat die bundel vanzelf zou in gaan en dit toch onredelijks is weigert SIMYO dit te corrigeren. Volgens mij staat dit niet duidelijk vermeld op de site en voel me dus zwaar gepakt als onervaren klant ! Wie heeft ook dergelijke slechte ervaring met SIMYO
---Wat kost Internet op je Mobiel?Het standaardtarief voor internet op je mobiel is 10 cent per 100 kB. Daarnaast kun je kiezen voor een dagbundel of een maandbundel.
Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren zorgeloos internetten voor € 1,- (tot 20 MB).
Met de maandbundel kun je 30 aaneengesloten dagen zorgeloos internetten voor € 10,- (tot 200 MB).
Met 1 MB kun je ongeveer 50 webpagina's bezoeken of 125 e-mails verzenden.
Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt het standaardtarief berekend --Tarieven Simyo
Lijkt mij duidelijk genoeg aangegeven op de site..........
Er staat inderdaad duidelijk op de site dagbundel voor 1 euro maar er staat niet bij dat je die bundel van te voren moet aankopen ook niet HOE je dat dan moet aankopen en wanneer die bundel in gaat. Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd !
[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 14:37]Er staat inderdaad duidelijk op de site dagbundel voor 1 euro maar er staat niet bij dat je die bundel van te voren moet aankopen ook niet HOE je dat dan moet aankopen en wanneer die bundel in gaat. Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd !
--Daarnaast kun je kiezen voor een dagbundel --
lees kiezen als bestellen/kopen.............
--Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd ! --
Helemaal niet logisch, voor Elke 100Kb betaal je 10 cent.......indien je Niet voor een dag/maandbundel hebt gekozen......
---De dagbundel (20 MB voor 1 euro) kun je via Mijn Simyo aanzetten
Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren internetten tot 20 MB voor € 1,-.
Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt weer het standaardtarief gerekend---
--Waarom is Simyo zo goedkoop?
Omdat Simyo geen winkels heeft, geen dure telefoons weggeeft en geen overbodige diensten aanbiedt.
Bovendien regel je alles zelf online waardoor we onze tarieven nog lager kunnen houden.-- ;-)
Op de voorpagina na inloggen staat duidelijk:
[quote]Bij Simyo kun je gebruik maken van Internet op je mobiel. Het standaardtarief is 10 cent per 100 kB.
Maak je regelmatig gebruik van internet, dan is een bundel veel voordeliger! Simyo biedt de keuze uit een dag- en een maandbundel.
Ook op de Tarieven pagina (nog vóór het inloggen) kun je lezen dat je gebruik kunt maken voor het standaard tarief of voor een dag- of maand-bundel. Zo moeilijk is het echt niet.
SIMYO zou ook zelf de conclusie kunnen trekken dat het schandalig is om iemand voor een uur 26 euro te laten betalen waar dat met een bundel 1 euro had moeten zijn ! Simpel en voordelig dat zelf laten uitzoeken ! voor Simyo ;(
Op de website staat bij tarieven internet alleen :
Internet op je Mobiel (meer info) € 0,10 per 100 Kb
Internet dagbundel € 1,00 per dag (20 MB)
Internet maandbundel € 10,00 per maand (200 MB)
Niet dat dit tevoren kenbaar gemaakt aangevraagd moet worden !
Lijkt mij dat je dan na 100 kb een dagbundel krijgt ..
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor Simyo ?
Maar op korte termijn is 26 euro binnen halen lukratiever dan je fair opstellen als een klant dit niet wist en je netjes, zoals is verzocht alsnog een maandbundel voor 10 euro aan te bieden en te veel terug te zetten.
Kortom SIMYO stelt zich klantonvriendelijk op weigert enige coulance naar een beginnende klant zodat ze de tarieven laag kunnen houden.
Jammer een gemiste kans en een klantonvriendelijk imago er aan over houden.
De klantonvriendelijkheid zit volledig en uitsluitend tussen jouw oren.
Je hebt gewoon niet goed genoeg gelezen en om die reden wil jij een bedrijf zwart maken.
Een bedrijf dat eerlijke en heel betaalbare tarieven hanteert (ja zelfs voor 0900 bellen).
Nee vriend, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen.
Je schrijft zelf [quote]...had verwacht dat die bundel vanzelf zou in gaan...
da's jouw probleem; je kunt verwachten en aannemen, maar dan hoeft het nog niet zo te [u]zijn[/u].
Als je 26MB op een prepaid telefoon gaat downloaden moet je je toch 's even achter de oren gaan krabben.
[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 15:33]
Niet dat dit tevoren kenbaar gemaakt aangevraagd moet worden !
.
Zoals te lezen is hun tarief laag omdat je zelf alles kunt/moet regelen online, kun je dit niet dan moet je een provider nemen die je dit telefonisch tegen een tarief van 25 cent per minuut allemaal netjes wil gaan uitleggen..............
Als je wel online iets af kunt sluiten wordt er ook van je verwacht dat je ook kunt lezen en begrijpen hoe het allemaal werkt ............
en dat staat er toch echt duidelijk genoeg..........
Boeiende reacties vooral van Edwardus, komt aardig overeen met de opstelling van SIMYO en opvallend dat hij weet dat ik 26 Mb zou hebben gedownload ? Ik zou het zelf niet eens weten heb Nokia navigatie gedownload achteraf dom want dat kon ook thuis achter de PC had ik ook nooit een probleem gehad. Het lijkt erop dat SIMYO dus mee doet aan deze discussie, op zich prima want ze mogen hun standpunt geven ! Het toont des te meer aan hoe klant onvriendelijk hun houding is.
Ze zullen achteraf gezien dan best gelijk hebben dat je het eerst maar aan alle kanten goed moet uitzoeken maar het punt is dat ik me stoor aan het feit dat ze na uitleg op geen enkele manier mee willen gaan in de klantbeleving. Dat je als onervaren (domme) klant een "fout" kunt maken en het toch wel absurt is 26,= in rekening te brengen. Lijkt me toch logisch dat niemand dat zo wil en ik verzocht ze een maandbundel te geven en het zo op te lossen.
Als serieus bedrijf zou je begrip zou kunnen tonen en zo een goede klant relatie kunt opbouwen. 3 maandbundels a 10,= levert meer op dan 16 euro terug storten. Een klant zal op lange termijn meer opleveren.
Nu zijn ze een klant kwijt en zal ik mijn ongenoegen inderdaad hierover uiten ja.
Mijn doel is vooral iedereen te waarschuwen, ik kom wel over die 26 euries heen echter er zijn ook kinderen met een mobieltje en ouderen met een laag inkomen die hier de fout mee in kunnen gaan. Er is dus geen enkele coulance te verwachten van SiMYO. Dat vind ik erg jammer want ik was heel tevreden met het bellen en op zich ook een prima tarief zo'n belbundel bij internet.
Het zou SIMYO sieren en het vertrouwen wekken indien er begrip getoond zou worden en eenmalig coulance mogelijk zou zijn. Helaas !
Mijn vraag zijn er meer mensen met deze ervaring ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer