pe
door peer4u May 14, 2010 om 13:04
Computers & telefonie

SIMYO internet tarief

Net een GSM gekocht en wilde nu ook gebruik maken van internet via SIMYO. Ik las over een dagbundel voor 1,= per dag lijkt me redelijk. Helaas kreeg ik na een uurtje software downloaden een afrekening van 26 euro ! Navraag gedaan en blijkt dat ik te voren zo'n bundel had moeten kopen. Ondanks mijn vraag en uitleg dat ik dat niet wist, had verwacht dat die bundel vanzelf zou in gaan en dit toch onredelijks is weigert SIMYO dit te corrigeren. Volgens mij staat dit niet duidelijk vermeld op de site en voel me dus zwaar gepakt als onervaren klant ! Wie heeft ook dergelijke slechte ervaring met SIMYO

3043 17 Rapporteer

stacey
door stacey - May 14, 2010 om 13:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Wat kost Internet op je Mobiel?Het standaardtarief voor internet op je mobiel is 10 cent per 100 kB. Daarnaast kun je kiezen voor een dagbundel of een maandbundel.

Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren zorgeloos internetten voor € 1,- (tot 20 MB).
Met de maandbundel kun je 30 aaneengesloten dagen zorgeloos internetten voor € 10,- (tot 200 MB).
Met 1 MB kun je ongeveer 50 webpagina's bezoeken of 125 e-mails verzenden.

Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt het standaardtarief berekend --Tarieven Simyo

Lijkt mij duidelijk genoeg aangegeven op de site..........

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 13:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals altijd: vooraf lezen i.p.v. achteraf vragen stellen. Is nog goedkoper ook.

pe
door peer4u - May 14, 2010 om 14:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat inderdaad duidelijk op de site dagbundel voor 1 euro maar er staat niet bij dat je die bundel van te voren moet aankopen ook niet HOE je dat dan moet aankopen en wanneer die bundel in gaat. Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd !

stacey
door stacey - May 14, 2010 om 14:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 14:37]Er staat inderdaad duidelijk op de site dagbundel voor 1 euro maar er staat niet bij dat je die bundel van te voren moet aankopen ook niet HOE je dat dan moet aankopen en wanneer die bundel in gaat. Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd !

--Daarnaast kun je kiezen voor een dagbundel --
lees kiezen als bestellen/kopen.............

--Het lijkt mij logisch dat zo'n dagbundel vanzelf in gaat wanneer die 100 kb wordt gepasseerd ! --

Helemaal niet logisch, voor Elke 100Kb betaal je 10 cent.......indien je Niet voor een dag/maandbundel hebt gekozen......

---De dagbundel (20 MB voor 1 euro) kun je via Mijn Simyo aanzetten

Met de dagbundel kun je 24 aaneengesloten uren internetten tot 20 MB voor € 1,-.
Verbruik je extra data buiten de bundel, dan wordt weer het standaardtarief gerekend---

stacey
door stacey - May 14, 2010 om 14:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Waarom is Simyo zo goedkoop?
Omdat Simyo geen winkels heeft, geen dure telefoons weggeeft en geen overbodige diensten aanbiedt.
Bovendien regel je alles zelf online waardoor we onze tarieven nog lager kunnen houden.-- ;-)

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 14:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Op de voorpagina na inloggen staat duidelijk:

[quote]Bij Simyo kun je gebruik maken van Internet op je mobiel. Het standaardtarief is 10 cent per 100 kB.
Maak je regelmatig gebruik van internet, dan is een bundel veel voordeliger! Simyo biedt de keuze uit een dag- en een maandbundel.

Ook op de Tarieven pagina (nog vóór het inloggen) kun je lezen dat je gebruik kunt maken voor het standaard tarief of voor een dag- of maand-bundel. Zo moeilijk is het echt niet.

pe
door peer4u - May 14, 2010 om 15:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

SIMYO zou ook zelf de conclusie kunnen trekken dat het schandalig is om iemand voor een uur 26 euro te laten betalen waar dat met een bundel 1 euro had moeten zijn ! Simpel en voordelig dat zelf laten uitzoeken ! voor Simyo ;(

Op de website staat bij tarieven internet alleen :

Internet op je Mobiel (meer info) € 0,10 per 100 Kb
Internet dagbundel € 1,00 per dag (20 MB)
Internet maandbundel € 10,00 per maand (200 MB)

Niet dat dit tevoren kenbaar gemaakt aangevraagd moet worden !
Lijkt mij dat je dan na 100 kb een dagbundel krijgt ..
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor Simyo ?

Maar op korte termijn is 26 euro binnen halen lukratiever dan je fair opstellen als een klant dit niet wist en je netjes, zoals is verzocht alsnog een maandbundel voor 10 euro aan te bieden en te veel terug te zetten.

Kortom SIMYO stelt zich klantonvriendelijk op weigert enige coulance naar een beginnende klant zodat ze de tarieven laag kunnen houden.
Jammer een gemiste kans en een klantonvriendelijk imago er aan over houden.

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 15:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De klantonvriendelijkheid zit volledig en uitsluitend tussen jouw oren.
Je hebt gewoon niet goed genoeg gelezen en om die reden wil jij een bedrijf zwart maken.
Een bedrijf dat eerlijke en heel betaalbare tarieven hanteert (ja zelfs voor 0900 bellen).
Nee vriend, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen.

Je schrijft zelf [quote]...had verwacht dat die bundel vanzelf zou in gaan...
da's jouw probleem; je kunt verwachten en aannemen, maar dan hoeft het nog niet zo te [u]zijn[/u].

Als je 26MB op een prepaid telefoon gaat downloaden moet je je toch 's even achter de oren gaan krabben.

stacey
door stacey - May 14, 2010 om 15:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 15:33]
Niet dat dit tevoren kenbaar gemaakt aangevraagd moet worden !
.

Zoals te lezen is hun tarief laag omdat je zelf alles kunt/moet regelen online, kun je dit niet dan moet je een provider nemen die je dit telefonisch tegen een tarief van 25 cent per minuut allemaal netjes wil gaan uitleggen..............

Als je wel online iets af kunt sluiten wordt er ook van je verwacht dat je ook kunt lezen en begrijpen hoe het allemaal werkt ............
en dat staat er toch echt duidelijk genoeg..........

pe
door peer4u - May 14, 2010 om 19:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Boeiende reacties vooral van Edwardus, komt aardig overeen met de opstelling van SIMYO en opvallend dat hij weet dat ik 26 Mb zou hebben gedownload ? Ik zou het zelf niet eens weten heb Nokia navigatie gedownload achteraf dom want dat kon ook thuis achter de PC had ik ook nooit een probleem gehad. Het lijkt erop dat SIMYO dus mee doet aan deze discussie, op zich prima want ze mogen hun standpunt geven ! Het toont des te meer aan hoe klant onvriendelijk hun houding is.

Ze zullen achteraf gezien dan best gelijk hebben dat je het eerst maar aan alle kanten goed moet uitzoeken maar het punt is dat ik me stoor aan het feit dat ze na uitleg op geen enkele manier mee willen gaan in de klantbeleving. Dat je als onervaren (domme) klant een "fout" kunt maken en het toch wel absurt is 26,= in rekening te brengen. Lijkt me toch logisch dat niemand dat zo wil en ik verzocht ze een maandbundel te geven en het zo op te lossen.

Als serieus bedrijf zou je begrip zou kunnen tonen en zo een goede klant relatie kunt opbouwen. 3 maandbundels a 10,= levert meer op dan 16 euro terug storten. Een klant zal op lange termijn meer opleveren.
Nu zijn ze een klant kwijt en zal ik mijn ongenoegen inderdaad hierover uiten ja.

Mijn doel is vooral iedereen te waarschuwen, ik kom wel over die 26 euries heen echter er zijn ook kinderen met een mobieltje en ouderen met een laag inkomen die hier de fout mee in kunnen gaan. Er is dus geen enkele coulance te verwachten van SiMYO. Dat vind ik erg jammer want ik was heel tevreden met het bellen en op zich ook een prima tarief zo'n belbundel bij internet.

Het zou SIMYO sieren en het vertrouwen wekken indien er begrip getoond zou worden en eenmalig coulance mogelijk zou zijn. Helaas !

Mijn vraag zijn er meer mensen met deze ervaring ?

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 19:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Goh nou werk ik ook al bij Simyo ... had ik dat maar eerder geweten.

Luister. Een prepaid telefoon, bijv. Simyo, gebruik je als je WEINIG gebruik maakt van de telefoon, anders was je voordeliger uit geweest met een abonnement. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel wist toen je de bestelling plaatste.

Iemand die een laag verbruik heeft gaat niet uitgebreid zitten internetten via de mobiele telefoon, volgens mij snappen de meeste mensen dat wel. En daarbij, als je ziet dat 100KB €0,10 kost en je weet hoeveel KB een simpele webpagina of een simpel emailtje is, dan kun je vrij gemakkelijk uitrekenen dat je niet uitgebreid moet gaan zitten internetten.

Met diezelfde rekensom kun je uitrekenen dat een verbruik van €26 overeenkomt met 26 / 0,10 = 260 maal 100KB oftewel (bij benadering dan) 26MB.

Je kunt ook lezen dat de dagbundel maar goed is TOT 20MB, dus daar zat je zelfs ook al overheen.

Je kunt je ongenoegen uiten, maar realiseer je wel dat je gewoon fout zat. Schuif jouw fout niet op een ander af, dat zou je veel meer sieren.

edwardus
door edwardus - May 14, 2010 om 19:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 19:26]...ik kom wel over die 26 euries heen...

...

Het zou SIMYO sieren en het vertrouwen wekken indien er begrip getoond zou worden en eenmalig coulance mogelijk zou zijn.

Je hebt dus wel moeite met die €26 want je zit te vissen naar terugbetaling, wat in mijn ogen totaal onterecht zou zijn. Maar goed, als Simyo jou dat terug wil geven moeten zij dat zelf maar weten, reken er maar niet op.

ag
door agathatet - May 14, 2010 om 22:56
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap je frustraties over het feit dat je 26 euro moet betalen. Ik snap niet dat je denkt dat Simyo zou moeten snappen dat je na 100 kb te hebben gedownload, automatisch voor de dagbundel in aanmerking zou moeten komen!

Het ligt mijn inziens echt aan jou vreemde denkwijze. Alles gaat tegenwoordig met de computer, er wordt niet meer persoonlijk service geleverd. Welkom in de huidige maatschappij.

Mvg, Aag

pe
door peer4u - May 15, 2010 om 19:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dus jij vindt het normaal dat als je leest voor € 1,= 24 uur internetten het dan logisch is dat je vervolgens € 26,= betaald ?

Dat is dan net zoiets als een auto kopen wegrijden waarna de motor vast loopt omdat er geen olie inzit. Dan zou jij zeggen je weet toch dat je olie moet pijlen !

Overigens nog zo'n slimme actie van SIMYO bestel voor 2,50 dan krijg je 7,50 aan beltegoed ! staat er heel groot als je site opent maar... pas als je verder gaat zoeken blijkt dat je dit extra beltegoed past krijgt als je zelf eerst 10,= extra hebt overgemaakt. Kun je ook van zeggen staat er toch !

edwardus
door edwardus - May 15, 2010 om 20:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat iemand "normaal" vindt of niet doet niet zoveel terzake.
Zo vind ik het ook niet "normaal" om per uur €4 in de parkeermeter te moeten gooien, maar denk maar niet dat ik daarom op 1 milligram mededogen kan rekenen als ik niet betaald heb en een prent krijg.

Je hebt niet zo goed opgelet en dan moet je maar op de blaren gaan zitten i.p.v. afschuiven op een ander.

se
door seeker - May 16, 2010 om 22:42
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=peer4u schreef op zaterdag 15 mei 2010, 19:42]
Overigens nog zo'n slimme actie van SIMYO bestel voor 2,50 dan krijg je 7,50 aan beltegoed ! staat er heel groot als je site opent maar... pas als je verder gaat zoeken blijkt dat je dit extra beltegoed past krijgt als je zelf eerst 10,= extra hebt overgemaakt. Kun je ook van zeggen staat er toch !

En dat is dus ook echt enige waar jij gelijk over hebt want dat doet Simyo ook je idee geven dat je 5 euro gratis beltegoed gratis krijgt, maar je daarvoor wel eerst 10 euro moet opwaarderen.

Bij de rest is gewoon dikke schuld eigen bult, is mij op andere gebieden ook wel eens gebeurd, maar ik heb een abbonement en heb onbeperkt mobiel internet, al zit die fair use policy op 250MB, maar das echt genoeg voor een telefoon.

da
door davinci1977 - Jun 22, 2011 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=peer4u schreef op vrijdag 14 mei 2010, 13:04]Net een GSM gekocht en wilde nu ook gebruik maken van internet via SIMYO. Ik las over een dagbundel voor 1,= per dag lijkt me redelijk. Helaas kreeg ik na een uurtje software downloaden een afrekening van 26 euro ! Navraag gedaan en blijkt dat ik te voren zo'n bundel had moeten kopen. Ondanks mijn vraag en uitleg dat ik dat niet wist, had verwacht dat die bundel vanzelf zou in gaan en dit toch onredelijks is weigert SIMYO dit te corrigeren. Volgens mij staat dit niet duidelijk vermeld op de site en voel me dus zwaar gepakt als onervaren klant ! Wie heeft ook dergelijke slechte ervaring met SIMYO

Nou peer4u, ik snap niet wat er onduidelijk is aan:
"Wat kost Internet op je Mobiel?Simyo hanteert een standaard “Pay as you Go” tarief en biedt daarnaast twee voordelige bundels aan. Het standaard tarief geldt tenzij je via Mijn Simyo een bundel aanschaft.
Standaardtarief € 0,10 per 100 kB
Dagbundel (tot 20 MB) € 1,- voor 24 uur
Maandbundel (tot 200 MB) € 10,- voor 30 dagen

Naar mijn idee is dat toch vrij duidelijke taal!
Het is dus naar mijn mening gewoon je eigen domme schuld dat je het niet goed gelezen hebt! En om nu maar Simyo proberen zwart te maken en zelfs mensen die reageren gelijk maar als medewerker van Simyo te bestempellen omdat jij gewoon niet goed hebt opgelet vind ik aardig dom!!
Iedereen kan uitrekenen dat je 26mb hebt verbruikt met het "pay as you go" tarief.. 26mb met het 0,10 cent per 100kb tarief!!
Er staat duidelijk dat het "pay as you go" tarief geld mits je een bundel aanschaft. En ookal had je een bundel aangeschaft dan was je nog steed 7,- euries (1 euro bundel + 6 euries overschrijding) kwijt geweest omdat je het 20mb daglimiet had overschreden.
Beetje zielig om Simyo de schuld te geven van je eigen domme fout!!
En dan de opmerking "Dat is dan net zoiets als een auto kopen wegrijden waarna de motor vast loopt omdat er geen olie inzit. Dan zou jij zeggen je weet toch dat je olie moet pijlen !" slaat helemaal als een lul op een drumstel!!