dolfijn25
door dolfijn25 Jun 21, 2007 om 10:15
Computers & telefonie

Site niet veilig

ik speel nog wel eens een spel op www.zylommidasplayer.com maar sinds net krijg ik de onderstaande melding: Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).

Meer informatie

Als u op deze pagina bent terechtgekomen door op een koppeling te klikken, dient u het adres van de website in de adresbalk te controleren, om er zeker van te zijn dat dit het verwachte adres is.
Als u naar een website met een adres zoals https://example.com wilt gaan, kunt u proberen om 'www' aan het adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: https://www.example.com.
Als u ervoor kiest om deze fout te negeren en wilt doorgaan, dient u geen persoonlijke informatie op deze website op te geven.

Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp 'Certificaatfouten' in Help van Internet Explorer.

hebben er meer mensen last van of heeft het te maken met de instellingen van mijn systeem?

Alvast bedankt

674 2 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jun 21, 2007 om 22:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kies voor de optie om het certificaat te bekijken. Bekijk voor welke server deze is uitgegeven. Controleer of dit wel of niet overeenkomt (met/zonder www). Laat anders hier even weten wat het is.

edwardus
door edwardus - Jun 21, 2007 om 22:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het komt wel eens voor dat een certificaat niet overeenkomt, maar toch in feite geen kwaad kan. Bijvoorbeeld: een certificaat dat uitgegeven is voor www.voorbeeld.com en ze hebben een nieuwe server ingezet die www2.voorbeeld.com heet. Ook in dat geval krijg je terecht een waarschuwing. Het is dan wel een slordigheid waarop de webmaster eigenlijk wel eens actie zou mogen ondernemen (tip: laat dit de betreffende webmaster weten).

Als je een situatie tegen zou komen waarbij je een certificaat aantreft dat bijv. uitgegeven zou zijn voor arends.nest.co.hk en je dacht dat je naar www.mijncreditcard.nl ging, dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen.