he
door hennasol Jan 23, 2008 om 15:14
Computers & telefonie

Skype installatie problemen

dag,

ik heb skype geïnstalleerd - gevolg: voortdurend vastlopen gmail-programma. skype er weer afgehaald. problemen op gmail weg.  toen nog een keer skype geïnstalleerd, weer met zelfde resultaat, nl. gmail werkt héél traag of loopt vast. moet dan telkens laptop uitzetten met aan/uitknop en 8 van de 10 keer lukt dat zelfs niet, moet dan batterij eruit halen en stekker uit stopcontact halen.  inmiddels skype weer verwijderd. wie snapt dit of weet een oplossing? groet henna

1575 25 Rapporteer

he
door hennasol - Jan 23, 2008 om 19:08
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, ik begrijp er ook niks van. heb gedownloaded van

Gesponsorde Koppelingen

Gratis bellen met Skype
Skype.com      Download Skype - software waarmee je gratis de hele wereld kan bellen

maar dat had steeds tot gevolg dat gmail niet goed meer funktioneerde.  ik ga de support-site bekijken. overigens skype werkte wel. dag henna

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 10:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is in elk geval wel een link naar de officiële Skype site (gelukkig maar).

Wat gebruik je van Gmail wat niet meer werkt? Heb je het dan over de Gmail Notifier, of de Gmail webmail pagina? Heb je gecontroleerd of je aan de systeemeisen voldoet? Denk daarbij ook aan de juiste Java runtime versie.

he
door hennasol - Jan 24, 2008 om 10:52
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus,  de notifier doet het gewoon, problemen zijn op de e-mailsite (enkel wanneer skype geïnstalleerd is). bij het openen van een e-mailbericht gebeurt het (ongeveer) een op de drie keer dat het programma niet reageert (dan zit ik te wachten en wachten tot bericht zich opent) en wanneer ik dan de site wil sluiten dan gebeurt er ook niks (krijg een berichtje dat programma niet reageert), en dan druk ik zo'n 8 seconden op de aan/uitknop. Ook dat lukt dan niet steeds, laptop dan niet uit, dan moet ik de batterij eruit peuteren en de stekker uit stopkontakt halen.  na verwijderen skype geen problemen meer, na opnieuw installeren skype weer hetzelfde probleem.   Systeemeisen:  vrij recente laptop - dual core - windowsXP                                                                                 Totaal fysiek geheugen 2.048,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 1,48 GB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,85 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys                                                        wat JAVA betreft: bij programmainstellingen vind ik het volgende: JAVA 2 runtime environment SE v1.4.1_01 (164 Mb) en                     JAVA Web Start.

Als ik iets aan JAVA moet veranderen kun je me dat dan heel precies vertellen, ik heb mezelf met de computer vertrouwd gemaakt en ik begrijp de taal/terminologie van de pc niet goed, het is altijd "vreemd" nederlands.    alvast bedankt.   henna

he
door hennasol - Jan 24, 2008 om 11:03
40 Antwoorden / 7 Vragen

foute 8e zin vorig bericht: laptop gaat dan niet uit

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 11:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik me niet vergis is de benodigde Java versie voor Gmail de 1.5 versie. Dit kun je vanuit de Java console updaten, en je kunt naar de java.sun.com site gaan en daar de JRE 1.5 of hoger versie doenloaden en installeren. Op dit moment kan ik je geen gedetailleerde uitleg geven. Als je er niet uitkomt, laat het maar weten.

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 11:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

doenloaden moet natuurlijk downloaden zijn

he
door hennasol - Jan 24, 2008 om 20:26
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus

Heb op java.sun.cm gekeken, maar begrijp er niet veel van.  Moet ik misschien JAVA(TM) SE Runtime Environment 6 downloaden???? Is dat gratis?? En wat doet JAVA precies?  groet hen

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 22:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Java 6 is de andere naam voor 1.6 (handig van ze he).

Klik maar hier en kies dan de Java Runtime Environment (JRE).

De Java runtime is software die je nodig hebt om in Java geschreven programma's uit te kunnen voeren. Het is inderdaad gratis.

edwardus
door edwardus - Jan 24, 2008 om 22:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat je ook kunt doen is in het Configuratiescherm dubbelklikken op het Java icoon en dan op het tabblad Update klikken op Update Now. Dan gaat het voor de rest vanzelf.

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 01:22
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, heb net via je link  Java 6  geïnstalleerd.   Via het configuratiescherm lukte niet. Morgen zal ik Skype opnieuw installeren en kijken of gmail dan weer vervelend doet.   Alvast heel erg bedankt.  groet henna

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 15:17
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus,     heb vanmiddag skype opnieuw geïnstalleerd      (en ook meteen op de andere schijf). voor zover ik het kan bekijken:  tot nu toe geen problemen meer.   en het geluid is fantastisch - heb net met vriendin in belgie geskyped.                heel erg bedankt. henna

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 15:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd, ik gebruik al jaren Gmail en Skype samen op één pc (meerdere zelfs). Wat heb je precies geïnstalleerd en welke versies?

Er is een support site voor Skype, al geprobeerd?
http://support.skype.com/

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 16:28
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag,  mijn juichen was te vroeg...., het probleem is nl niet over.  na (3e) installatie skype (die het overigens erg goed doet) blijft mijn email-programma gmail traag en "bevriest" steeds (of zeg je loopt vast?), het programma reageert dan niet meer en ik moet laptop met aan/uit-knop uitzetten. nogmaals wie weet oplossing?? groet henna

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 22:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

He wat jammer, je een-na-laatste reactie was hoopgevend.

Ik ben bang dat ik het dan ook even niet weet. Gis-modus aan. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er zgn. invoegtoepassingen elkaar in de weg zitten in de browser. Welke gebruik je eigenlijk? Internet Explorer of Firefox of nog iets anders? Zou je die opnieuw willen en kunnen installeren om te kijken of dat verschil maakt?

Als tijdelijke maatregel zou je wel Gmail in de gewone HTML variant kunnen gebruiken, dan heb je alle mooie toeters en bellen niet, maar kun je wel je mail lezen zonder crashes. Dat kun je doen via: https://mail.google.com/mail/h/ of http://mail.google.com/mail/h/. Je kunt ook een andere optie proberen voor standard mode: https://mail.google.com/mail/?nochat of https://mail.google.com/mail/?nocheckbrowser of http://gmail.google.com/gmail?nocheckbrowser.

Ik lees ook dat Skype in een vrij recente versie erg veel fouten onder de motorkap veroorzaakt(e). Zelf heb ik nu Skype 3.2.0.163 en nergens last van. Oudere versie kun je downloaden via http://www.oldversion.com/program.php?n=skype.

Wat me wél bijstaat van een vorige Skype install is dat hij ineens overal waar een telefoonnummer stond een Skype icoon had gezet. Daarop heb ik Skype verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, daarbij de optie "Remove Skype add-on for IE" gekozen.

Vul ook vooral niet in Skype de optie in om contactpersonen te zoeken in je email accounts, dit zou wel eens de killer kunnen zijn.

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 22:21
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, heb al 3x gepoogd iets te schrijven, maar ging steeds fout. ik moet je bericht direkt even goed lezen.   ik hebv in ieder geval wel gevonden dat er problemen zijn met IE7 en skype en dat ik de ad-ons eraf moet halen, daar was ik net mee bezig, maar er gaat steeds iets mis.

http://share.skype.com/sites//devzone/2007/06/the_skype_addin_for_internet_e.html.

(het artikel luidt: the skype add-in for Internet Explorer causes IE crashes - skype developer Zone Blog.

dus ik ga eerst proberen opnieuw te installeren zonder die toevoeging. hoop dat het lukt. je hoort. groet hen

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 22:36
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, via je link van " old version" kan ik de versie 3.2.0.163 helaas niet vinden.

weet je hjoe ik deze versie toch te pakken kan krijgen? groet henna

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 22:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oldversion loopt wel 's achter ja.

Volgens mij is het inderdaad het allerbeste om eerst maar 's Skype te uninstallen, dan opnieuw installeren met de optie voor "install Skype plugin" uitgeschakeld.

he
door hennasol - Jan 25, 2008 om 23:43
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus,     he, he, lang leve de pc, ik heb nu java weer opnieuw geïnstalleerd en ook skype. de plugin heb ik "ont"-vinkt.

het gekke was, dat ik me herinnerde dat de installatiewizzard vraagt of je de optie add-ins (of add-ons?) wilt. en dat heb ik niet meer gezien. nou maar even afwachten, of het beter gaat.  ik laat horen.

groet henna

he
door hennasol - Jan 26, 2008 om 20:25
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, het lijkt beter te gaan. toch vertrouw ik er nog niet helemaal op, omdat er linksonder  bij het icoontje voor het wel of niet online zijn ook 2 blauwe pijltjes staan (in-en uitgaand denk ik), en als je daar je cursor houdt komt er volgende tekst:  de volgende applicaties zijn aan Skype gekoppeld via API: D:/SKYPE/Plugin Manager/SkypePM.exe  D:SKYPE/Plugin Manager/SkypePM.exe.   Is dat bij jouw skype ook? groet hen

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 00:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Even een nieuw antwoord, anders wordt het zo'n lange sliert.

Die pijltjes zijn denk ik van je firewall ofzo. Als ik in m'n taakbeheer kijk dan zie ik inderdaad ook skypePM.exe behalve skype.exe. Dit is de Extras Manager voor zover ik weet. Deze kun je instellen bij Tools -> Do More -> Organize your Extras. Dit kan geen kwaad, Skype biedt de mogelijkheid add-ons te installeren, bijv. een spelletje of een gespreksrecorder etc., daarvoor draait skypePM.exe mee in de achtergrond.

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 00:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens laat ik die add-ons lekker links liggen, want ik heb geen trek ik allerlei onduidelijke programmaatjes die zich nestelen in m'n systeem. Het zal allemaal best, maar ik hoef niet zo nodig.

he
door hennasol - Jan 27, 2008 om 13:52
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus,  ik weet niet wat/hoe taakbeheer is/te vinden (dus kan ook niet je aanwijzingen volgen van tools etc.   Ik heb wel sysyeembeheer aangeklikt en dan zie ik de volgende tekst:    Internet Explorer wordt momenteel zonder invoegtoepassingen uitgevoerd.    Dus dat lijkt me wel in orde.

Ik heb vanmorgen van iemand (die veel van pc's weet) gehoord dat ik beter Internet Explorer 7 kan verwijderen en de oudere versie IE6 er op kan zetten, omdat IE7 veel trager is, voortdurend allerlei vragen stelt over invoegtoepassingen, vaker vastloopt en met meerdere andere programma's/sites botst.  Is dat jou bekend?  Is misschien zinnig om dit als nieuwe vraag op dit forum te zetten. groet henna

he
door hennasol - Jan 27, 2008 om 19:51
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus, heb inmiddels dus wel taakbeheer gevonden, bij toepassingen staat zowel SkypePM.exe alsook Skype.exe..  En systeembeheer zegt  dat er momenteel géén invoegtoepassingen zijn. betekent dat dan dat die extra skype-invoegtoepassingen er enkel niet zijn wanneer ik afgemeld ben bij skype?? weet jij dat?   groet henna

edwardus
door edwardus - Jan 28, 2008 om 00:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er is hier sprake van 2 verschillende soorten invoegtoepassingen: die van Internet Explorer (IE) en die van Skype. Skype heeft ook een invoegtoepassing voor IE (de plugin) en die heb je nu succesvol verwijderd.

Er zijn ook andere invoegtoepassingen voor IE, bijv. een Acrobat reader, een Google toolbar, ga zo maar door. Wat je in Systeembeheer zag is dat deze dingen momenteel niet actief zijn in IE. Ergens waag ik dat te betwijfelen, maar goed.

De invoegtoepassingen van Skype (spelletjes, hulpmiddeltjes e.d.) worden, als die er zijn, actief vanaf het moment dat Skype start. Door middel van de Skype Add-on manager, skypePM.exe, worden deze beheerd. Ookal heb je er geen een, skypePM.exe is actief zolang Skype dat is.

Nu nog even over IE7: dat is persoonlijk. Ik deel de mening in zoverre dat ik IE6 gebruik en niet IE7. Sommigen zijn juist vol lof over IE7, het gaat dan vooral over nieuwe toeters en bellen. Uiteraard vragen al die nieuwe toeters en bellen meer van de computer. Met andere woorden, ja het zal er iets trager van worden. Op een dag zal er geen IE6 meer "bestaan", bijv. omdat Microsoft ooit zal stoppen met beveiligings updates beschikbaar te stellen voor versie 6. Je loopt dan hoe langer hoe meer risico dus uiteindelijk zal ik ook overstag moeten (of evt. een ander merk browser).

he
door hennasol - Jan 28, 2008 om 02:13
40 Antwoorden / 7 Vragen

dag edwardus,  bedankt voor je hulp. (iemand op de achtergrond die er meer van weet dat is prettig).   ik vind zelf dat  mijn internet eigenlijk beetje langzaam is, terwijl laptop toch vrij recent is en vlg mij aardig werkgeheugen en processor etc. heeft.   misschien zet ik IE6 er wel weer op.   maar voorlopig paar dagen niet meer aan pc rommelen, kost veel tijd. voorlopig sluit ik deze vraag, mocht er toch nog probleem zijn dan hoor je van mij. nogmaals zeer bedankt. groet henna