ta
door tarwe15 Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen  enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit op. Gebruik zeer regelmatig  cleaner van toestel. Bvd

6582 15 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jul 1, 2024 om 11:14
5235 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft het niet te maken met verouderde software en beveiliging? Als ik zie dat dit toestel wel 2G aan kan en 5G niet lijkt het mij geen toestel voor deze tijd.
Kijk eens naar de app's van de bank en de mail welke Android versie zij minimaal nodig hebben. Bij de specificaties staat bij het toestel Android 10, maar als daar 11 en 12 niet opkunnen en met name de bank wil qua veiligheid enkel 12 hebben, dan werkt het dus niet.

ta
door tarwe15 Jul 1, 2024 om 11:25
98 Antwoorden / 63 Vragen

Heb Android 12.kan 4g aan.
Daar ligt het niet

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 1, 2024 om 11:50
2242 Antwoorden / Vragen

Mijn enige vraag zou zijn of die bankapp het ook niet doet als die als enige app geinstalleerd wordt op een compleet gereset toestel, dit om eventuele conflicten tussen apps uit te sluiten zeker mer Cleaners die ik sowieso niet vertrouw, en zo ja mag je op zoek naar de app die het verpest en zo nee kun je op zoek naar een nieuwe phone.

ta
door tarwe15 Jul 2, 2024 om 10:10
98 Antwoorden / 63 Vragen

Is de cleaner van de fabrikant.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 2, 2024 om 11:47
2242 Antwoorden / Vragen

Dan hou ik er nog steeds niet van en ook nog steeds geldt dat als de bank App niet draait na een schone install, dus niets extra op het toestel geinstalleerd, is het klaar met dat toestel.

1paul
door 1paul - Jul 2, 2024 om 08:41
3304 Antwoorden / 0 Vragen

zou een goedkoop toestel kopen, iets van Nokia bijv.

JMA2
door JMA2 Jul 2, 2024 om 23:47
144 Antwoorden / 3 Vragen

Nokia is totaal geen speler meer in de huidige markt. Samsung heeft aantrekkelijk geprijsde telefoon die hoe ondersteund worden.

1paul
door 1paul Jul 3, 2024 om 09:04
3304 Antwoorden / 0 Vragen

aantrekkelijk geprijsd wel ja maar absoluut geen aanraders wat mij betreft..

pino123
door pino123 - Jul 2, 2024 om 10:47
2776 Antwoorden / 14 Vragen

Waardeloos, aangezien de eerste uitgifte datum spetmeber 2020 is. Het lijkt erop alsof die cleaner instellingen weghaald waardoor apps niet goed werken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 2, 2024 om 23:41
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Tarwe15,

Ik raad u dringend aan om een andere smartphone te kopen.

Uw toestel heeft veel te weinig geheugen en is alweer verouderd.

Koop minimaal een nieuwe Samsung uit de S-serie .

JMA2
door JMA2 Jul 2, 2024 om 23:52
144 Antwoorden / 3 Vragen

S serie is voor 90% overkill een gewone gebruiker kan beter dat geld aan andere telefoon besteden.
Alsof je zegt nee doe maar een BMW 7 serie, die zijn top maar de meeste mensen redden het prima met een 3 serie

ta
door tarwe15 Jul 3, 2024 om 08:42
98 Antwoorden / 63 Vragen

Allerbeste telefoon uit test cons bond.
Verslaat Samsung TIG keer
Uit test toestel tot 300E

Ozymandias
door Ozymandias Jul 3, 2024 om 09:32
212 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin Amsterdammer. 6 GB is meer dan genoeg voor apps. Je advies slaat weer nergens op en gaat compleet voorbij het probleem van de klant.

Dit is het enige advies dat je lijkt te kunnen geven bij telefoon problemen. 'Koop een belachelijk duur toestel.'

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 3, 2024 om 11:52
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte JMA2,

Om in uw termen te blijven:

Waarom zou men in een krappe BMW 3 serie blijven rijden als je geld hebt voor een luxe ruime 7 serie?;<))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 3, 2024 om 11:54
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Tarwe15,

Die tests van de consumentenbond zijn niet goed : het gaat om de de gebruikers-ervaring van eigenaren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 3, 2024 om 11:55
1863 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Ozymandias,

U heeft geen verstand van smartphones....

Ozymandias
door Ozymandias Jul 4, 2024 om 08:07
212 Antwoorden / Vragen

Ik ben 4 jaar support engineer geweest voor een app developer en heb talloze toestellen getest. Jij komt niet verder dan 'koop dure samsung'.

Ik weet wel zeker dat ik er meer vanaf weet dan jij.

pino123
door pino123 Jul 4, 2024 om 09:23
2776 Antwoorden / 14 Vragen

@GA wat een waardeloos advies weer......Alsof alleen Samsung een goede telefoon kan maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 4, 2024 om 09:40
1863 Antwoorden / 32 Vragen

@Ozymandias,

Hoe lang geleden was dat?

Was dat nog met de Blackberry?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 4, 2024 om 09:41
1863 Antwoorden / 32 Vragen

@Pino,

Wat voor een smartphone heeft u zelf?

Heeft u er een Sesamstraat hoesje eromheen? ;<))

Ozymandias
door Ozymandias Jul 4, 2024 om 11:33
212 Antwoorden / Vragen

Als jij denkt dat blackberry kennis nog relevant is dan loop je zelf een decennia achter.

Verder ben je gewoon oervervelend aan het trollen. Kap toch met dat kleutergedrag. Vind jij je zelf nou een volwassen persoon?

XiaoLongBao
door XiaoLongBao Jul 11, 2024 om 12:19
1 Antwoorden / Vragen

 GEBOREN AMSTERDAMMER
"Waarom zou men in een krappe BMW 3 serie blijven rijden als je geld hebt voor een luxe ruime 7 serie?;<))"

https://www.youtube.com/watch?v=Xidgva3-o7M

ro
door ronny530 - Jul 3, 2024 om 13:08
2881 Antwoorden / 41 Vragen

Vreemd dat de genoemde app's na een herstart van de telefoon wel openen en na tijdje niet meer, het probleem ligt dan niet aan de app's zelf en zou aan de wifi/mobiele dataverbinding kunnen liggen.
Als de app's niet willen openen schakel de beide verbindingen eens uit en daarna weer in en als de app's dan weer openen ligt het aan de internet verbinding

ta
door tarwe15 Jul 5, 2024 om 11:32
98 Antwoorden / 63 Vragen

Dank, voor uw antwoord, ik ga ermee aan de slag en laat zeker weten welke  oplossing  ik gevonden  heb. Duurt even, wil goed testen. Gr

pe
door pebk - Jul 5, 2024 om 17:13
596 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou adviseren afscheid te nemen van het toestel. Er komen al een tijd geen security updates meer uit. Een paar maand na de laatste update vind ik nog kunnen, maar meer dan dat is niet aan te raden. Veel apps, zoals die van banken, zullen niet lang meer ondersteund worden.

ro
door ronny530 - Jul 6, 2024 om 08:40
2881 Antwoorden / 41 Vragen

door tarwe15 Jul 1, 2024 om 11:25
93 Antwoorden / 63 Vragen
Heb Android 12.kan 4g aan.
Daar ligt het niet.

Android 12 wordt nog ondersteund en is ruim boven de minimale androidversie 8 die banken vereisen.
De telefoon is wat dat betreft nog lang niet aan vervanging toe en daarbij werken de apps soms wel en soms ook weer niet, dat maakt dat de oorzaak aan een defect in de telefoon zelf of aan het wegvallen van de internetverbinding te wijten zou kunnen zijn.

Re
door Reinier182 - Jul 6, 2024 om 11:04
230 Antwoorden / Vragen

Een smartphone van drie jaar oud gaan niet meer mee in deze tijd. Kijk naar een nieuwe.

ro
door ronny530 Jul 6, 2024 om 11:25
2881 Antwoorden / 41 Vragen

Onzin, is het omdat u het merk niet kent of dat u stelt dat alle bekende merk telefoons na drie jaar hopeloos verouderd zijn.

Re
door Reinier182 Jul 7, 2024 om 19:18
230 Antwoorden / Vragen

Ik ken het merk toevallig wel dus kraam geen onzin uit. De prijs bepaald hoelang een toestel ondersteund wordt en updates krijgen. Dit is namelijk geen duur toestel dus is drie jaar max. Verder geeft deze persoon weinig informatie over zijn toestel welke Android versie heeft en welke laatste update heeft gehad dus moet ik een beetje raden?

Mabelle
door Mabelle Jul 7, 2024 om 23:08
581 Antwoorden / 1 Vragen

Welke Android versie zijn smartphone heeft, staat notabene pal boven jouw antwoord. Er is geen enkele reden om dit toestel al te vervangen, tenzij TS een nieuwe wil.

Re
door Reinier182 Jul 8, 2024 om 09:38
230 Antwoorden / Vragen

Dan zijn er andere dingen aan de hand waarom het niet doet? Alle apps goed bijwerken en niet gebruikte verwijderen. Weet niet of dit toestel maandelijks de extra updates nog krijgt. Android 12 zegt verder weinig als de maandelijkse update er niet bij vermeld wordt?

Mabelle
door Mabelle Jul 8, 2024 om 11:40
581 Antwoorden / 1 Vragen

Een Androidversie zegt meer dan voldoende, ook voor bank apps. Banken gebruiken de Androidversie om te bepalen of zij die nog ondersteunen, ze kijken daarbij niet naar eventuele maandelijkse updates. Zal vast aan iets anders liggen, we weten niet wat TS allemaal wel of niet doet op/met zijn smartphone, welke apps hij allemaal installeert enz. TS heeft wel vaker problemen met zijn phone.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 8, 2024 om 07:58
457 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer de test eens op   DEZE    pagina
Na deze pagina komt er een volgense pagina  waar U uw 06 nummer  moet ingeven
en vervolgens ziet U of gelijk of uw simkaart of toestel  geschikt  is voor 4G en of 5G

Mabelle
door Mabelle Jul 8, 2024 om 08:36
581 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is zijn smartphone geschikt voor 4G. Dat hoeft echt niet gecheckt te worden.

rj
door rjw Jul 8, 2024 om 08:50
3359 Antwoorden / 5 Vragen

En je moet niet je 06 nummer opgeven (er is immers helemaal geen link tussen 06 nummer en toestel), maar de IMEI van het toestel. Verder wat Mabelle zegt.

Mabelle
door Mabelle Jul 8, 2024 om 09:01
581 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW: lol, daar had ik (nog zonder koffie) helemaal overheen gelezen.

ta
door tarwe15 - Jul 8, 2024 om 09:40
98 Antwoorden / 63 Vragen

Ronny530,dank dat zijn antwoorden waar je iets mee kunt. Nw telefoon kopen is niet de bedoeling!
Ik heb geantwoord  dat ik aan het uit proberen ben waar het aan ligt. Dat duurt even. Ik laat het zeker weten  als ik de oplossing  gevonden heb.
Nogmaals dank!!

Ozymandias
door Ozymandias Jul 8, 2024 om 11:04
212 Antwoorden / Vragen

Als een factory reset al niets doet geef ik je weinig kans. Er is weinig anders wat je kan doen. Eventueel contact opnemen met de bedrijven achter de niet werkende apps. Misschien dat er bij hun iets bekend is over waarom deze niet lief doen op jouw telefoon.

ta
door tarwe15 - Jul 15, 2024 om 09:00
98 Antwoorden / 63 Vragen

Dank aan allen die een bruikbare bijdrage hebben geleverd. Nw tel kopen is niet BRUIKBAAR!!
Heb beloofd te berichten als probleem  is opgelost. Komt meest voor  bij Outlook  app. Heb 2 versies  van app gedownload, een gewone en een lichte
versie. Als de een weigert gebruik ik de andere app. Dit werkt tot nu toe. Bedankt, gr tarwe 15

ta
door tarwe15 - Jul 17, 2024 om 10:33
98 Antwoorden / 63 Vragen

Zie bijlage. Dacht het is opgelost maar toch weer niet. Wou bijlage versturen, weer probleem!!  Ik blijf zoeken, ligt denk ik in Outlook.

ta
door tarwe15 - Jul 17, 2024 om 10:36
98 Antwoorden / 63 Vragen

Dacht problemen  opgelost te hebben maar nog niet, zit waarschijnlijk in Outlook  apps

ta
door tarwe15 - Jul 17, 2024 om 10:39
98 Antwoorden / 63 Vragen

Dacht probleem  opgelost te  hebben, zit waarschijnlijk in Outlook app

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 17, 2024 om 12:35
2242 Antwoorden / Vragen

Hebt u nou een factory reset uitgevoerd en een minimale install gedaan of niet?