Hw
door Hw2k Nov 13, 2016 om 15:14
Computers & telefonie

Smartphone H5 van Hema

In decenber 2014 heb ik een H5 mobieltelefoon bij Hema gekocht. Het doet wat het moet maar 2 dagen geleden ineens kon ik de smartphone niet gebruiken. het probleem is dat hij gaat de heletijd downloaden met alle troepen zoals sexwebsite,gamen en nog wat. Het hout niet op. Ik kon het niet stoppen en verwijderen, heb geprobeert terug naar fabriek mode zetten maar zodrad ik het met internet vebinding maak, begint het weer vanself downloaden van die troepen.

Heb iemand dat ervaring? wat is de problemen? Besmet met virus/malware ?? Is de smartphone nog in de garantie ? ik ben naar Hama winkel geweest voor reparatie maar filiaalmanager vertelde ik zelf online regelen en binnen 2 dagen zal ik antwoord ontvangen hoe en wat ik moet doen.

1966 11 Rapporteer

Hw
door Hw2k - Nov 13, 2016 om 15:17
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hoort Hema winkel de smartphone terug nemen voor repareren?

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2016 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat valt niet onder de garantie. U zult wel een virus binnengehaald hebben.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2016 om 15:26
16842 Antwoorden / 108 Vragen

Ik vond dit op Google: (als de link werkt), dus hoewel 2 jaar garantie: ik waag het te betwijfelen, zeker niet over uw probleem.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/hema-smartphones-wellicht-weer-snel-uit-de-schappen

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2016 om 15:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De Hema heeft toch geen onbetrouwbare app gedownload of malware geïnstalleerd op je smartphone? Dat heb je toch echt zelf gedaan.

Hw
door Hw2k Nov 13, 2016 om 15:48
11 Antwoorden / 4 Vragen

echt niet, het is gek als ik dat troepen download Het was prima een dag geleden en die nader ochtend toen ik het aan zet en wou bellen, begon het vanzelf allerlei dingen te downloaden

jo
door jorisw Nov 13, 2016 om 15:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien de telefoon al behoorlijk oud is (voor een smartphone) moet je zelf bewijzen dat het door de telefoon komt en niet door iets wat je zelf hebt gedaan.

reflecs
door reflecs Nov 13, 2016 om 16:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@hw2k, zoals u in de links van de antwoorden hieronder kunt lezen hebben meer kopers van deze telefoon dit gehad. De antwoorden op die vraag zijn alweer van een aantal maanden geleden, maar misschien duurde het bij u langer omdat u de telefoon niet altijd aan heeft.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2016 om 15:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een probleem van de telefoon en komt zeer waarschijnlijk niet door handelen van u.

Lees dit https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/virussen-op-hema-h5-telefoon?id=583687 topic maar even door.

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: Nou, begrijp er werkelijk geen bal van. 1 minuut geleden stond jouw reactie er nog niet, maar nu dus dubbelop. Zal de mijne verwijderen.

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2016 om 16:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Herinnerde me ineens een ander topic met dezelfde klacht . Edit: diumenge heeft de link al neer gezet.

Topantwoord

eclipse
door eclipse - Nov 13, 2016 om 16:34
1561 Antwoorden / 370 Vragen

klik  hier de handleiding, op bladz 4.15  staat hoe te resetten, zet iig  Uw  simkaart uit, en ga verder op wifi..(zo voorkomt  U kosten)
Ongetwijfeld  heeft U een back-up gemaakt op google ? en staat de mobiel op auto-update, gooi die updates weg, reset de mobiel,
naar fabrieksinstellingen,formateer Uw  geheugen kaartje. alles schoon ? dan kunt  U handmatig  de boel terugzetten dus naar google play daar staat aangevinkt  wat U allemaal hebt  binnen gehaalt, doe alleen contacten backup terug zetten. Doet U de back-up via  de computer ? zoja is de computer wel vrij van geinfecteerde bestanden ??
U verliest uw foto `s  en mail bij de reset, foto `s  kunt u bewaren op de computer  mobiel aansluiten, map dcim openen en foto s  verplaatsen/kopieeren, net wat U wilt. geldt ook voor video, maar laat eerst Uw  computer even scannen door bijv  mbam klik  dit programma kunt u ook in google play op de mobiel zetten als eerste app, bij een  schone instal. maar gooi Uw  backup op google  weg als u de back-up van google terugzet  krijgt  U ook de malware mee terug. als Uw  computer SCHOON is , kunt  U de foto `s  en video weer terug  zetten, op de pc  aansluiten  dcim openen of  gewoon alle foto s  selecteren dan kopieeren en/of  plakken  net wat u wilt. backup alleen uw  adressen van google kunt u aanvinken , als er wordt gevraagt backup terugzetten, vink alleen contacten aan en de rest gooit u weg van uw  google opslag, en begin met een schoen backup.. sccs,

Hw
door Hw2k Nov 13, 2016 om 16:49
11 Antwoorden / 4 Vragen

@ Eclipse

Dank u wel. Ik zal het proberen zoals u vertteld.Ik hoop het zal lukken.

Hw
door Hw2k Nov 13, 2016 om 16:57
11 Antwoorden / 4 Vragen

@Eclipse , als ik de mobiel terug naar fabriek mode gezet heb, moet ik eerst de anti malware downloaden om het schoon te maken?

eclipse
door eclipse Nov 13, 2016 om 17:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

HW2K, eerst die mbam app erop zetten, hij scant  gelijk uw  mobiel, daarna de aps  van uw  google play, die u hebt  gedownload staan allemaal al aangevinkt, als U nog  precies  weet wanneer het gedonder begon, kunt  u de laatste aps  beter  laten waar ze zijn nl in de store...mbam zal al Uw  binnen te halen apps  checken op rotzooi en alarm slaan  en een download  niet accepteren als het rotzooi is , wees  altijd  voorzichtig  met apss, freeware, advertenties  toestemmingen...

Hw
door Hw2k Nov 13, 2016 om 17:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

@Eclipse heb zo juist de mobiel terug naar fabriek mode gezet maar het lukt me niet mbam goed te laten werken want het gaat zelf uit dan weer aan en begint apps te downloaden. Wat moet ik doen?

eclipse
door eclipse Nov 13, 2016 om 18:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hoe bedoel je gaat ie nu weer automatisch apss binnenhalen ? of zijn het STANDAARD  UPDATES DIE OP DE MOBIEL EN BIJ DE APSS HOREN, GOOI WIFI EVEN UIT  EN GA SCANNEN MET MBAM  EN OOK MOBIELE GEGEVENS  UITZETTEN

eclipse
door eclipse Nov 13, 2016 om 18:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

UITRAARD GAAT DE MOBIEL NA EEN RESET DE VOORAF GEINSTALLEERDE APSS UPDATEN , GEEN PROBLEEM ALS HET MAAR GEEN APSS ZIJN UIT  D GOOGLEPLAY STORE  DAT KOMT  STRAKS  WEL...

diumenge
door diumenge Nov 13, 2016 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit gaat niet werken in dit geval, zie de link naar een eerder topic over hetzelfde probleem.

eclipse
door eclipse Nov 13, 2016 om 18:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Diumenge ben er ook bang voor , mja proberen maar he , zal zo wel horen wat de mobiel doet, als het goed is gaat deze eerst de stndaard apps updaten, dan ken mbam ook normaal zn werk doen

Hw
door Hw2k Nov 14, 2016 om 09:57
11 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals Diumenge schreef, het lukt me niet na het rezet van fabriek mode de goede functie krijg, want het begint al direct die troepen zoals sex, game, bol.com enz. automatisch downloaden. Ik kan ook niet naar playstore gaan om antivirus apps downloaden, @Eclipse, zal u ook willen vertellen watvoor mbam het goed doen? Alvast mijn dank.

Cookies
door Cookies Nov 14, 2016 om 10:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hw2k: zoals @diumenge al schreef: al die oplossingen werken niet. Dat is ook te lezen in het andere topic. Enige oplossing is retourneren Hema. Quote uit het andere topic: We hebben contact opgenomen via mail met Hema telefonie. De telefoon is opgestuurd, en we hebben hem inmiddels retour, virus vrij met compleet nieuwe software er op.

Hw
door Hw2k Nov 14, 2016 om 10:11
11 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola83, bedank voor uw info. Ik heb paar dagen geleden al formulier ingevuld en nu wacht ik af van het reactie/oproep van Hema. Was dat in het garantie periode en kosteloos gerepareerd ?

Cookies
door Cookies Nov 14, 2016 om 10:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hw2k: klik even op de door @diumenge gegeven link en lees daar het e.e.a. door. Daar was het toestel jonger dan 2 jaar, maar in dit geval doet het er niet toe of er wel of geen garantie meer op zit, want de Hema heeft je een ondeugdelijk product (nl. de bagger software) geleverd.

ph
door philip36 - Nov 14, 2016 om 10:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u op de Hematelefonie site al een formulier voor reparatie ingevuld?
Doe het anders alsnog, hier de link naar dat formulier.
Na beoordeling van de klacht wordt binnen 2 dagen per email contact opgenomen waarin de vervolgstappen worden aangegeven.

http://www.hematelefonie.nl/retouren.html

eclipse
door eclipse - Nov 14, 2016 om 15:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Halodieho forum,
was deze posting  niet van vorige week, T.s heeft hem naar fabriek gezet, zou zijn back-up weggooien op google en opnieuw handmatig installen,laatste bericht  was help, hij gaat downloaden, op de vraag zijn het updates van de gewone apss na een fabrieks reset ? niets meer vernomen ,

dus neem aan dat het al dan wel of niet is gelukt, alle oplossingen en het oude ( meuk) vraag van ca 1  jaar terug?? op zijn vraag, neergekieperd, door het forum. laatse reactie was van @ diumenge aan mij  betreffende dat het niet zal lukken en het roerig  met hem eens was.

Nu zie ik hem dus weer staan,!! waarom komt  Ts niet terug  op de gegeven antwoorden? en de geboden /aangereiktte oplossingen...opdat we kunnen verder borduren, maar ik heb de naalden opgeborgen  en de garen is op betreft dit onderwerp, eerst antwoorden aleer ik naald  en draad weer ter hand  neem....

.verneem liever geen reactie `s met  spottende opmerkingen van @ diewilik, @tijger1@maritaonbetaaldbetuttulddoordelinkseelite83. graag inhoudelijke, en concrete antwoorden als dat zou KENNE..

reflecs
door reflecs Nov 14, 2016 om 15:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ts heeft bij uw andere antwoord van gisteren gereageerd (notificaties doen het niet altijd)

eclipse
door eclipse Nov 14, 2016 om 15:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@reflecs, dankjewel, voor de tip, maar helaas zoals je schrijft, ik zie ze niet  :'(  mooi balen dan hebt ie om hulp gevraagt hij was aan het resetten en dan enz... en toen niets meer .. heb  hem niet in de steek gelaten want  zat de post onder het voetballen door in de gaten te houden  iig   DANKJWEL  +10 waardeer ik zeer

Hw
door Hw2k - Nov 14, 2016 om 16:41
11 Antwoorden / 4 Vragen

Gister na het rezetten, heb ik bericht geplaatst. ik dacht iedereen moet avond rusten. Ben van morgen weer online reactie gegeven.Maar goed, Nu ontvang ik mail van hema ik de toestel kan retouren (niet vermeld of kosten is verbonden). Verzend kosten is voor eigen rekening. Dat bal ik nog even. Volgens uitzending van kassa, Verkoper is verplit te behandeling nemen zonder extra kosten in geval nog in de garantie valt maar nee, dus !! Consumenten moeten goed nadenken voor het slecht service van Hema, want dat vertelt ze niet tijden het verkopen.

Ieder geval ik dank jullie wel voor alle info ik heb gekregen.