ko
door kooikertje60 Jul 3, 2017 om 13:41
Computers & telefonie

Smartwatch pro veiling

Hallo,

onlangs op pro veiling een smartwatch "gewonnen". Deze stond op hun site voor 70€ daar kwamen nog 11,20€ veilingkosten bij en ook nog BTW. Totaal een som van 98,25€. Hartstikke mooi ware het niet dat het horloge achteraf een goedkoop chinees exemplaar is van een prijs om en om 20€. Hierop heb ik contact opgenomen met pro veiling en het enige antwoord dat ik kreeg was dat ik een onderzoekplicht had voordat ik iets kocht. Dat kan wel zo zijn maar het horloge stond zonder merk op hun site en ik ging er toch ook wel vanuit dat hun een "eerlijk" verkopende veilingsite zijn met alleen faillissement/overschot veilingen. Ik voel me eerlijk gezegd heel erg bedrogen door pro veiling en mijn mail wordt niet meer beantwoord. Zijn er nog mogelijkheden deze koop te ontbinden aangezien ze misleidende verkopen plegen. Bedankt voor het meedenken.

1584 4 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 3, 2017 om 13:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als er geen merk bij staat waarom besluit je dan toch te kopen?
Als ik naar deze site ga krijg ik direct een waarschuwing dat deze onveilig is en online betalingen niet versleuteld zijn
Dat is dus onderzoeksplicht!

Maar alle waarschuwingen negeren komt je nu duur te staan. Je geld ben je gewoon kwijt.

boppe1943
door boppe1943 Jul 3, 2017 om 14:00
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik heb in het buitenland zogenaamde merkartikelen gezien waar de naam van het authentieke merk op staat, ook zijn alle andere kenmerken aanwezig. Je merkt waarschijnlijk pas na aankoop en ingebruikname dat je genept bent. Maar men koopt ook wel willens ern wetens een nepperd in de hoop dat de aankoop toch lang meegaat. Maar zonder meer zou men moeten weten dat "merkartikelen" op dergelijke veilingen niet koosjer zijn, net zoals men gewaarschuwd zou moeten zijn dat dergelijke meevallers meestal enorme tegenvallers blijken te zijn.

Cookies
door Cookies - Jul 3, 2017 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er geen merk bij staat, dan weet je toch al genoeg? En ze zijn eerlijk geweest, want ze hebben er geen (fake) merk bij gezet. Als ze er 1 of ander duur merk bij hadden gezet en je ontvangt een prul, ja dan waren ze niet eerlijk geweest.

Dat kan wel zo zijn maar het horloge stond zonder merk op hun site en ik ging er toch ook wel vanuit dat hun een "eerlijk" verkopende veilingsite zijn

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2017 om 13:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik ging er toch ook wel vanuit dat hun een "eerlijk" verkopende veilingsite zijn met alleen faillissement/overschot veilingen.

Tja, té goedgelovig.
Stond er in de catalogus aangegeven dat het een origineel exemplaar betrof?
Vraag eens na bij de toezichthoudende notaris.

jo
door jorisw - Jul 4, 2017 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is die 20 euro een vergelijkbare Nederlandse winkelprijs of de prijs in een Chinese webwinkel?