lu
door lubrijaja Oct 24, 2012 om 22:51
Computers & telefonie

SMS tarief Vodafone klopt niet

Mevrouw, Mijnheer,

Ik bel sinds een paar maanden prepaid bij Vodafone, voorheen had ik daar een abonnement. Tijdens onze zomervakantie in Zweden viel het mij op dat er regelmatig veertien i.p.v. dertien cent voor een sms’je was afgeschreven. Ik heb dit gemeld bij Vodafone en kreeg als antwoord, dat mijn bevindingen niet klopten en dat er echt maar dertien cent per sms was afgeschreven.

Tijdens onze septembervakantie in Duitsland heb ik mijn sms en bel gedrag netjes bijgehouden door steeds mijn saldo op te vragen met *101#. Ook in Duitsland is op 7, 9 en 13 september veertien cent afgeschreven en terug in Nederland op 1, 7, 16, 20 en 23 oktober tien cent i.p.v. negen cent voor een sms’je.

Ik heb dit uiteraard met alle onderliggende details gemeld aan Vodafone en kreeg opnieuw als reactie dat steeds het correcte bedrag in rekening was gebracht: “… Het lijkt voor u alsof u € 0,14 betaalt doordat ons systeem werkt met 4 cijfers achter de komma. U ziet echter alleen de afronding hiervan. … Dit heeft echter voor u geen nadeel omdat er bij het berekenen van kosten uit het beltegoed wordt uitgegaan van het werkelijke beltegoed.”

Uiteraard ben ik het niet met dit antwoord eens, want zowel bij *101# als via MyVodafone is mijn tegoed acht centen te laag en dat klopt niet met het tarievenoverzicht. Nadat ik Vodafone heb geantwoord dat ik mijn bevindingen bij Opta en/of Kassa zou melden, hebben ze vier cent gecrediteerd! De sms’jes van 7, 16, 20 en 23 oktober had ik nog niet aan hen gemeld.

Ik ben van mening dat Vodafone zich niet aan de tariefafspraken houdt. Als Vodafone bij alle klanten regelmatig een cent teveel afschrijft, loopt dat voor Vodafone aardig in de papieren. Ik denk dat er niet veel klanten zijn, die het zo goed bijhouden als ik nu een tijdje heb gedaan.

Ik hoop spoedig een reactie van u te mogen ontvangen. Indien u daar prijs op stelt, ik heb alle email correspondentie met Vodafone uiteraard bewaard.

31-08-12 Saldo bij vertrek 27,42
3 sms-jes Duitsland -0,39 27,03
gebeld worden -0,79 26,24
2 smsjes Duitsland -0,26 25,98
gebeld worden -0,79 25,19
1 sms Duitsland -0,13 25,06
07-09-12 1 sms Duitsland -0,14 24,92
1 sms Duitsland -0,13 24,79
gebeld worden -0,79 24,00
1 sms Duitsland -0,13 23,87
gebeld worden -0,79 23,08
4 sms-jes Duitsland -0,52 22,56
bellen naar Ned -1,09 21,47
1 sms Duitsland -0,13 21,34
gebeld worden -0,79 20,55
4 sms-jes Duitsland -0,52 20,03
13-09-12 1 sms Duitsland -0,14 19,89
gebeld worden -0,79 19,10
7 sms-jes Duitsland -0,91 18,19
gebeld worden -0,79 17,40
2 sms-jes Duitsland -0,26 17,14
19-09-12 1 sms Duitsland -0,14 17,00
8 sms-jes Duitsland -1,04 15,96
8 sms-jes Nederland -0,72 15,24
bellen in Nederland -0,30 14,94
16 sms-jes Nederland -1,44 13,50
01-10-12 1 sms Nederland -0,10 13,40
6 sms-jes Nederland -0,54 12,86
07-10-12 1 sms Nederland -0,10 12,76
1 sms Nederland -0,09 12,67
08-10-12 Retour van Vodafone 0,04 12,71
4 sms-je Nederland -0,36 12,35
16-10-12 1 sms Nederland -0,10 12,25
17-10-12 bellen in Nederland -0,30 11,95
3 sms-je Nederland -0,27 11,68
20-10-12 1 sms Nederland -0,10 11,58
1 sms Nederland -0,09 11,49
21-10-12 bellen in Nederland -0,30 11,19
2 sms Nederland -0,18 11,01
23-10-12 1 sms Nederland -0,10 10,91
2 sms Nederland -0,18 10,73


Met vriendelijke groet,

Lubrijaja


1072 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dc
door dcz - Oct 24, 2012 om 23:31
439 Antwoorden / 1 Vragen
0

Jezeus, ben jij er ook zo een die de korrels hagelslag telt? Formeel zal je wel gelijk hebben maar overdrijf je niet een beetje?

pino123
door pino123 - Oct 24, 2012 om 23:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=dcz schreef op woensdag 24 okt 2012, 23:31]Jezeus, ben jij er ook zo een die de korrels hagelslag telt? Formeel zal je wel gelijk hebben maar overdrijf je niet een beetje?

Daar gaat het niet om.... Als er gezegd wordt dat een sms 13 cent kost, kan je niet met een of ander flutverhaal aankomen en 14 cent afschrijven. Je gaat ook niet steeds een cent per sms niet betalen, moet je eens kijken hoe VDF op de stoep staat.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 25, 2012 om 10:28
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste lubrijaja,

Ik zou graag een en ander voor je willen nakijken. Hiervoor heb ik echter wat meer gegevens nodig.
Zou je me een e-mail willen sturen met daarin je 06 nummer, adres, laatste opwaardeerbedrag en methode. Graag in het onderwerpveld Kassa | naam | datum vermelden. Je kunt de e-mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com.

Groetjes, Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2012 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Vodafone is helaas een erg onbetrouwbare provider geworden. Ik heb zelf op 10 augustus een prepaid kaartje besteld en betaald, dat is nooit bezorgd. Na veel bellen en mailen, is dat uiteindelijk op 20 september door Vodafone bevestigd maar mijn geld heb ik nog steeds niet terug. Daar kan ik dus waarschijnlijk naar fluiten. Als je dat moet betalen, maar niet doet, dan geeft Vodafone het in handen van een incassobureau. Dat kan ik natuurlijk ook doen, maar in principe is het treurig.
Over het tweede kaartje dat ik besteld heb, heb ik ook al ik weet niet hoeveel keer gemaild. Daarvan vervielen steeds mijn tegoed aan Mb's en een deel van mijn geld. Heeft de nodige moeite gekost om dat te laten herstellen. Je krijgt de meest rare adviezen. Bijvoorbeeld om de teller op nul te zetten. Ja natuurlijk, dan weet je niet meer wat je verbruikt hebt.

@dcz
Als je zelf steeds een paar centen te weinig van je rekening betaalt, weet Vodafone je ook te vinden. Ts. staat volkomen in zijn recht.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 26, 2012 om 02:39
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste tijger1,

Wat vervelend dat je het bedrag nog niet retour hebt ontvangen. Ook wil ik graag je andere vragen controleren. Zou je een mail willen sturen naar webcare.nl@vodafone.com. Vermeld hierin je 06-nummer, adres, laatste opwaardeerbedrag, opwaardeermethode, bankrekeningnummer, aankoopbedrag en ordernummer.

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

traporgel
door traporgel - Oct 26, 2012 om 12:31
191 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb alleen de regels met sms laten staan.

Ik kom tot de conclusie dat u 1 cent te weinig betaald hebt over de gehele vakantie periode.

Ik zal mijn client Vodafone adviseren om per omgaande een incasso traject in te stellen, u bij voorbaat te dagen bij de rechtbank en een gevangenisstraf te eisen van minimaal 120 minuten.



=lubrijaja schreef op woensdag 24 okt 2012, 22:51: Mevrouw, Mijnheer,



3 sms-jes Duitsland -0,39 3 x 13 = 39 OK
2 smsjes Duitsland -0,26 2 x 13 = 26 OK
1 sms Duitsland -0,13 1 x 13 = 13 OK
07-09-12 1 sms Duitsland -0,14 1 x 14 = 14 [ 1 cent teveel]
1 sms Duitsland -0,13 1 x 13 = 13 OK
1 sms Duitsland -0,13 1 x 13 = 13 OK
4 sms-jes Duitsland -0,52 4 x 13 = 52 OK
1 sms Duitsland -0,13 1 x 13 = 13 OK
4 sms-jes Duitsland -0,52 4 x 13 = 52 OK
13-09-12 1 sms Duitsland -0,14 1 x 14 = 14 [ 1 cent teveel = nu 2 cent]
7 sms-jes Duitsland -0,91 7 x 13 = 91 OK
2 sms-jes Duitsland -0,26 2 x 13 = 26 OK
19-09-12 1 sms Duitsland -0,14 1 x 14 = 14 [1 cent teveel = nu 3 cent
8 sms-jes Duitsland -1,04 8 x 13 = 104 OK
08-10-12 Retour van Vodafone 0,04 korting van 4 cent [ = nu 1 cent te weinig]


Met vriendelijke groet,

Lubrijaja


tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2012 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@traporgel

U vergeet de sms'jes in Nederland. U vindt het blijkbaar kinderachtig, maar als je aan Vodafone te weinig betaalt, accepteren zij dat ook niet.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2012 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@Ts.

Hebt U al iets van Vodafone gehoord?

Ik heb voor wat betreft mijn kwestie gereageerd op de vraag van Linda webcare medewerkster van 26-10, maar geen reactie of geld ontvangen, dus die reacties van de webcare medewerkers hier zijn ook maar een wassen neus.

dragonnoise
door dragonnoise - Nov 2, 2012 om 19:09
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

@tijger1

Dat begint dan inderdaad alweer lekker. Krijg je hier te horen dat je zo snel mogelijk word geholpen, vliegen er alweer dagen om zonder hulp.

Ik hoop dan ook dat ik echt zo snel mogelijk word geholpen met mijn vraag..

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2012 om 19:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het motto bij een probleem met Vodafone: 'de aanhouder wint!' maar dan moet je wel volharden en je er stevig in vastbijten. We hebben hier iemand gehad die na 9 maanden eindelijk zijn geld terug kreeg. En maar zaniken, zeuren en ze*ken, maar uiteindelijk lukt het...

lu
door lubrijaja - Nov 2, 2012 om 20:01
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 2 nov 2012, 12:26]@Ts.

Hebt U al iets van Vodafone gehoord?

Ik heb voor wat betreft mijn kwestie gereageerd op de vraag van Linda webcare medewerkster van 26-10, maar geen reactie of geld ontvangen, dus die reacties van de webcare medewerkers hier zijn ook maar een wassen neus.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2012 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ Linda Vodafone web crew

Ik heb u bericht, maar helaas zonder resultaat.

Nu hebben jullie gisteren weer geld van mij andere kaartje afgehaald en mijn tegoed aan 400 Mb's is spoorloos verdwenen.

Waarom .reageert het web crew team hier eigenlijk als jullie toch niets doen?

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2012 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 5 nov 2012, 15:57]

Waarom .reageert het web crew team hier eigenlijk als jullie toch niets doen?
Damage control.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2012 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ Lubrijaja

Hebt u al iets van Vodafone gehoord? Ik heb alles opnieuw ingediend, zelfs geen automatisch reply ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2012 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@zoekster

Kreeg vandaag een mail van het webcare van Vodafone. Een hoop gejij en gejou, gericht aan beste klant, terwijl onder mijn mail uiteraard mijn naam staat.

Haar opmerking: . Anderzijds is er de optie om het geld terug te storten op je rekening, maar zoals je al hebt gemerkt neemt dat wat tijd in beslag.

De eerste optie is mijn tweede kaartje ophogen, echt niet.

Ik wacht al drie maanden

dearagain
door dearagain - Nov 12, 2012 om 20:12
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

*hoe zit dat nu, wordt nu wel of niet het juiste tarief in rekening gebracht?

*zo nee, dan kun je een vraagteken zetten bij de betrouwbaarheid van het bedrijf waar jij werkt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer