rhenus
door rhenus Jul 13, 2005 om 07:53
Computers & telefonie

Snel koppeling

Hello ik hen een snel koppeling geplaats op mijn bur.blad om windows xp home ed snel af te sluiten.

Het werkt echter niet!!; ik vulde het volgende in om de koppeling te instaleren op mijn bur blad   ( Schermafbeelding: locatie opgeven%windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation   Wat is er fout gedaan of kan het bij  xp home ed niet!!

1587 15 Rapporteer

beileveld
door beileveld - Jul 13, 2005 om 10:20
122 Antwoorden / 16 Vragen

Snel afsluiten

Door middel van het plaatsen van een eenvoudige snelkoppeling op het Bureaublad van uw Windows XP computer, kunt u uw computer veel sneller afsluiten. Dat doet u als volgt:

  1. Rechtsklik op het Bureaublad.
  2. Kies in het getoonde snelmenu voor Nieuw >> Snelkoppeling.
  3. Typ in het dialoogvenster Snelkoppeling maken de opdracht C:\Windows\System32\Shutdown.exe -s.
  4. Wilt eventueel nog tijd hebben om programma's af te kunnen sluiten, voeg dan de optie -t 15 of -t 30 toe. Dit geeft u respectievelijk 15 of 30 seconden de tijd voordat het systeem echt gaat afsluiten.
  5. Klik op Volgende.
  6. Geef in het dialoogvenster Programmatitel selecteren de snelkoppeling bijvoorbeeld de naam PC afsluiten.
  7. Klik op Voltooien.
  8. U kunt eventueel ook nog het pictogram van deze snelkoppeling als volgt wijzigen: rechtsklik op de snelkoppeling en kies Eigenschappen.
  9. Klik in het dialoogvenster Eigenschappen voor PC afsluiten op de optie Ander pictogram.
  10. Kies in het dialoogvenster Ander pictogram een nieuw pictogram, bijvoorbeeld het rode cirkel met de schuine streep, en klik op OK.
  11. Klik nogmaals op OK om het dialoogvenster Eigenschappen voor PC afsluiten te sluiten.

Schermafbeelding: locatie opgeven van het itemU kunt nu door eenvoudig te dubbelklikken op deze snelkoppeling uw PC vlot afsluiten.

Bron:

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/top5video.aspx#7

rhenus
door rhenus - Jul 13, 2005 om 16:46
26 Antwoorden / 26 Vragen

hello Beileveld het is voor alsnog niet gelukt wanneer ik dubbel klik op de nieuwe snelko dan flits er een scherm maar afsluiten doet hij niet, ik heb de gegevens die je opgaf gekopierd en vervolgens in betreffende scherm geplakt, kan eigelijk niet missen dacht ik zo.

ik werk met windo xp home edi, meschien is dat het probleem??.

ik heb de andre snel koppeling natuurlijk eerst verwijderd.

wat nu??(

gr
door greving - Jul 13, 2005 om 17:06
7 Antwoorden / 2 Vragen

Let goed op de spaties, waarschijnlijk bent u de spatie tussen de "-t" en 15 (of een ander aantal seconden) vergeten.

gr
door greving - Jul 13, 2005 om 17:17
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ter aanvulling; Ook ik heb de XP Home editie, heb "15" vervangen door "1" (seconde) en het werkt feilloos...

rhenus
door rhenus - Jul 13, 2005 om 17:40
26 Antwoorden / 26 Vragen

hio greving : ik zal de gegevens weer geven zoals ik ze heb ingevuld op betreffende scherm.

zo dus     C:\Windows\System32\Shutdown.exe -s. -t 15

Als ditr niet correkt is dan verneem ik dat graag plaats aub hoe het dan wel moet???

vr gr rhenus

freya
door freya - Jul 13, 2005 om 17:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rhenus,

Snel afsluiten d.m.v. snelkoppeling met volgende doel:

C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -f -t 0

(zonder de punt achter de s)

Oók handig is snel herstarten d.m.v. snelkoppeling met volgend doel:

C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -r -f -t 0

Denk om de spatie's! (copy & paste is het makkelijkst). Op de plek van de 0 kun je een aantal seconden invoeren als je dat wilt.

m.vr.gr. Freya

xandor020
door xandor020 - Jul 13, 2005 om 17:48
180 Antwoorden / 8 Vragen

Rhenus, ik zie dat je een . (punt) hebt staan achter de -s hier mag/moet alleen een spatie tussen de -s en de -t15

de vijftien is het aantal seconden en kan je kleiner maken als je dat wilt

boy
door boy - Jul 13, 2005 om 17:52
92 Antwoorden / 44 Vragen

Waarom zo moeilijk

Op bijgevoegde link is een klei tooltje te downloaden om de computer af te sluiten Download hier A.F.1 shutdown en installeer dit.

Je klikt erop en de computer sluit zich automatisch volledig af.

http://www.fauland.com

Boy

boy
door boy - Jul 13, 2005 om 18:41
92 Antwoorden / 44 Vragen

Ik had een antwoord per abuis onder xandor020 geplaatst.

Boy

rhenus
door rhenus - Jul 13, 2005 om 20:42
26 Antwoorden / 26 Vragen

Oke ik zal het gaan uitvoeren,de snelkoppeling heb ik verwijderd,en ga nu een nieuwe maken,als het een sucses word meld ik dat natuurlijk.

Tot straks vr gr rhenus

PS ik heb op mijn pc meerdere gebruikers geeft dat meschien ook pro!

rhenus
door rhenus - Jul 13, 2005 om 22:03
26 Antwoorden / 26 Vragen

Hello Freya: het alsluiten met snelkoppeling werkt als een speer zo ook de herstart snelkoppeling; ik dank je vriendelijk voor je hulp, zo ook alle andere nogmaals bedankt!!!!!!!!!!

Hartelijke groet Rhenus

freya
door freya - Jul 13, 2005 om 22:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan. Als je onderstaande icoontjes gebruikt ziet het er nog goed uit ook!

 Shutdown.ico

 Restart.ico

Freya

rhenus
door rhenus - Jul 14, 2005 om 07:52
26 Antwoorden / 26 Vragen

Hello Freya inderd dit maakt het hellemaal netjes,het kiezen van een andere piktogram, helaas is deze bij mij niet aanwezig;  Restart.ico de andere wel en staat dus nu keurig op bu blad, hoe kan ik Restart.ico vooralsnog binnen halen, ik heb wel geprobeerd om het als bureabladitem in te stellen maar dat gaat volgens mij niet goed,?

vr gr Rhenus

freya
door freya - Jul 14, 2005 om 09:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gaat eenvoudiger dan je denkt. Klik met de rechter muisknop op het gewenste icoontje uit bovenstaand antwoord en kies voor 'Afbeelding opslaan als' vervolgens kies je een map op je harde schijf en sla je het icoontje op. Vervolgens kun je je snelkoppeling aanpassen en via bladeren het betreffende icoontje op je harde schijf selekteren. Freya

rhenus
door rhenus - Jul 14, 2005 om 17:20
26 Antwoorden / 26 Vragen

Freya : zo is het perfect voor elkaar bedankt!!

vr gr Rhenus