bussy02
door bussy02 Apr 10, 2024 om 20:25
Computers & telefonie

Spellingscontrole in Outlook new

Goedenavond,

Hoe stel ik de spellingscontrole in Outlook new in.
Outlook new vervangt dit jaar het Mailprogramma in o.a. windows 10.
Ik heb reeds op het internet gekeken maar het lukt niet.
Misschien heeft iemand een tip.

2697 13 Rapporteer
bussy02
door bussy02 - Apr 10, 2024 om 20:42
145 Antwoorden / 37 Vragen

Sira dit heb ik ook gevonden maar dit werkt niet in Outlook New.

sira
door sira Apr 10, 2024 om 21:00
2344 Antwoorden / 24 Vragen
tenormin
door tenormin Apr 10, 2024 om 22:09
16834 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, deze vraag heb ik zelfs aan de moderator van Vraag & Beantwoord gesteld. Geen idee of anderen dit ook hebben (gezien de antwoorden van HK ook altijd fout getypt), als men een fout schrijft dit niet meer word onderstreept door rode streeptjes. De nieuwsbrieven die men beantwoord kan, hebben nog steeds deze functie: op deze site nooit meer. Heb er nooit antwoord op gekregen. Als ik elders een "slip of the tongue" maak krijg ik, gelukkig, wel de waarschuwing van foute spelling.

sira
door sira Apr 10, 2024 om 22:58
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Een slip of the tongue neemt niemand je kwalijk, gebeurt mij in de haast ook weleens dat ik de letter er naast pak (meestal lukt het me om het nog te verbeteren).
Taalfouten vind ik erger.

HK heeft waarschijnlijk hele dikke vingers ;-))

Thecla58
door Thecla58 - Apr 10, 2024 om 20:57
855 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Apr 10, 2024 om 21:09
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom heb je je vraag weggehaald?

Thecla58
door Thecla58 Apr 10, 2024 om 21:12
855 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat ik inmiddels op mijn laptop ingelogd ben en wat uitgebreider kon antwoorden.

Maar nu krijg ik de melding dast de pagina niet gevonden kan worden :(

Ga het opnieuw proberen.

sira
door sira Apr 10, 2024 om 23:00
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dat heb ik ook iedere keer, hopeloos. Dan schakel ik over naar Chrome, maar heb er daar ook last van. En eeuwig dat vernieuwen van de pagina, om moedeloos van te worden.

Er zit ergens een schrijffout in het script, want de ene vraag gaat goed en de andere schiet in de fout.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 10, 2024 om 21:15
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb van de week een update van mijn office gekregen en dus ook van Outlook. Ik werk op mijn laptop. Outlook heeft een nieuwe lay out en ik heb even de link van @sira open geklikt en wat daar aangegeven staat werkt prima.
Misschien kan het liggen aan het feit dat ik een legitieme office key heb.

Zie nu dat ik geen bestand kan bijvoegen :(

Nogmaals EDIT
Als jij een berichtje getikt hebt, heb jij dan in de bovenste balk ( daar waar bestand en zo staat) de mogelijkheid om voor controleren te kiezen? Als ik bij mij daar op klik krijg ik de mogelijkheid om te kiezen voor de spellings- en grammaticacontrole van word.

marita5
door marita5 - Apr 10, 2024 om 22:45
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bussy02 ,

In Outlook new is spellingscontrole nog niet beschikbaar .
Ik heb mijn outlook account toegevoegd aan Thunderbird , daar werkt spellingscontrole perfect .

sira
door sira Apr 10, 2024 om 23:03
2344 Antwoorden / 24 Vragen

In Outlook new is spellingscontrole nog niet beschikbaar .

Heel goed antwoord.

Ik heb Outlook, maar werk ook met Thunderbird.

marita5
door marita5 Apr 10, 2024 om 23:06
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Ik werk ook met alle twee , Thunderbird vind ik beter , alleen start deze bij mij langzaam op .

Mabelle
door Mabelle Apr 11, 2024 om 09:52
425 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zet zowel privé als op mijn werk de spellingcontrole en autocorrectie uit. Die functies irriteren me mateloos.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 11, 2024 om 07:44
7193 Antwoorden / 3 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Apr 11, 2024 om 07:52
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Uit mijn gedeelde link van gisteravond 21.18 staat ook nog iets dat u zou kunnen gebruiken.

Hallo, ik ben Robinson en ik help je vandaag graag verder.

De nieuwe Outlook is nog in ontwikkeling en de volledige spellingcontrole is nog steeds niet beschikbaar.

Microsoft blijft werken aan updates om de nieuwe functies van de Outlook-app te verbeteren. Door uw feedback in de app te verzenden, kan Microsoft de functies identificeren die de gebruiker het meest wil.

U kunt uw feedback verzenden door op Help-feedback te klikken en vervolgens een keuze te maken uit de opties in het deelvenster. Klik vervolgens op "Verzenden" wanneer u klaar bent om te verzenden.

Opmerking: Feedback is niet beschikbaar als de optie 'Optionele verbonden ervaring' niet is ingeschakeld.

Om dit in te schakelen, gaat u in de nieuwe Outlook naar Instellingen > Algemene instellingen > Privacy en gegevens > Privacyinstellingen en selecteert u de schakelaar voor "Optionele verbonden ervaring inschakelen".

Ik hoop dat deze informatie helpt. Als je vragen hebt, laat het me weten en ik help je graag verder.

ju
door juliomariner - Apr 11, 2024 om 08:15
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind de nieuwe Outlook zwaar waardeloos. Het programma werkt zeer traag en heeft een enorm negatieve invloed op de prestaties van mijn laptop.
Ik zet het dus telkens teug naar de oude versie. Die werkt wel goed.

marita5
door marita5 - Apr 11, 2024 om 09:21
11515 Antwoorden / 15 Vragen

@bussy02 ,

Dit is wat je kunt doen:

Spellingcontrole:

1. Schakel terug naar de oude e-mail door op het tandwielpictogram in de rechterbovenhoek van de nieuwe Outlook te klikken en "Ga terug naar klassieke Outlook" te selecteren.
Hiermee keert u terug naar de vertrouwde Mail-interface waar u de taal van uw spellingcontrole kunt kiezen op het tabblad "Controleren".

2. Als u uw e-mail via een webbrowser opent, kunt u de webversie van Outlook gebruiken, die nog steeds de traditionele interface met taalopties voor spellingcontrole biedt.

3. Laat Microsoft weten dat u de taaloptie voor spellingcontrole terug wilt in de nieuwe Outlook. "U kunt dit doen door feedback achter te laten via het Microsoft "Help"-menu .

bron : answers.microsoft.com

bussy02
door bussy02 - Apr 11, 2024 om 11:59
145 Antwoorden / 37 Vragen

Goedemiddag Allemaal,
Bedankt voor het meedenken.
Maritas en Sjjoppy ik wacht af.
Groet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 11, 2024 om 12:15
2063 Antwoorden / Vragen

Ik heb de extensie "Microsoft Editor: Spelling & Grammar Checker" geïnstalleerd in Chrome, mijn default browser, en ik zie dat die het ook doet in de nieuwe mail/outlook, vermoedelijk iets met WebView maar geen zin om het uit te zoeken.