maryvon
door maryvon Aug 4, 2004 om 15:46
Computers & telefonie

Startpagina

Ik krijg regelmatig een andere startpagina, normaal heb ik startpagina.nl, nu krijg ik echter steeds als ik opstart, 24 web of SW10, deze zijn zeer irritant aanwezig.

Draai regelmatig adaware en verwijder deze dan ook, maar toch komen ze steeds terug.

Misschien iemand een tip, om deze 2 voorgoed te verwijderen.

301 3 Rapporteer

si
door simpleme - Aug 4, 2004 om 16:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

meestal instaleerd zo een (spyware) hijacker ook een installer op je standaard harde schijf  maar die zijn meestal moeilijk te vinden

"In Internet Explorer krijg je als startpagina:24web of sw10
Bovendien staat er een geel/blauw vraagteken icoontje in je taakbalk.

Hoe verwijder je deze Nederlandse Homepage hijacker
• Klik op “start”op de taakbalk,kies “uitvoeren” en type daar :msconfig
• Klik op het tabblad “opstarten”
• Zoek één van de volgende filenamen:
Ms-connect , cdm.exe , game.exe , msite18.exe , patch.exe , arr.exe , code.exe , cat.exe
Hit.exe , snt.exe , ru.exe , sed.exe .
Vinkje bij deze programma’s weghalen .
Pas op! Kunnen meer dan 1 keer in de lijst staan.
Klik dan op “toepassen” en daarna op “ok”

dit heb ik opgezocht en hoop dat het helpt voor je

Ook hoor je veel dat deze site gerelateerd zijn aan switch software.

deze kan je eigenlijk vrij eenvoudig verwijderen door naar configuratiescherm/software te en daar switch te verwijderen meestal ga je dan naar een site waar je iets moet downloaden en moet laten draaien over je pc is mijzelf ook vaker overkomen let wel op eerst downloaden dan openen niet openen vanaf de site want dan doet het niets en na afloop gewoon dat bestandje verwijderen.

met vriendelijke groet,

Michel

eltjored
door eltjored - Aug 4, 2004 om 22:58
35 Antwoorden / 3 Vragen

Als je kort geleden mesenger plus hebt geinstalleerd zou ik deze eens (tijdelijk ) verwijderen en zien of het dan beter wordt. Veel van deze probleemprogramma zitten in messenger plus als je bij het instaleren niet goed hebt opgelet en alles automatisch hebt geinstalleerd dan krijg je een andere startpagina en enorm veel pop-up reklames waar je bijn niet meer door heen komt. Na deinstalatie zie je of het beter wordt. Als dit zo is (zeer waarschijnlijk) dan kun je messenger weer instaleren maar dit keer zonder reklame. Succes
<SCRIPT language=javascript>postamble();

brynnar
door brynnar - Dec 8, 2004 om 12:30
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hierbij het adres van de verspreiders van deze virussen. Ik zou ze flink bestoken met hate mail.

Netservices BV (ook bekend als Switchboard)
Saffierborch 12
5241 LN ROSMALEN
email: webmaster@2line.nl
tel 073-5230470

De eigenaar van dit malafide bedrijf is:

Dhr J.H.M. Meijers
Nieuwkuijksestraat14
5253 AH Nieuwkuijk