le
door leoanita Nov 12, 2005 om 11:33
Computers & telefonie

Stinken en uitvallen van PC

Wij hebben een packard Bell pc van ca 6 maanden oud deze is al 2x (binnen de eerste 6weken)vervangen door een nieuwe vanwege een verbrandde voeding.

Nu begint hij net als toen weer te stinken en valt spontaan uit.

Zijn deze klachten uniek en/of wat hieraan te doen de fabrikant is laks.

p.s Hij heeft rondom ruimt voldoende voor ventilatie

961 6 Rapporteer

fe
door felixje - Nov 12, 2005 om 11:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou gewoon voor 20/30 euro een nieuwe voeding kopen. 300 watt is waarschijnlijk voldoende.

Ik weet niet of je het zelf kan inbouwen, maar anders doet de computerwinkel het misschien ook wel even gratis.

freya
door freya - Nov 12, 2005 om 12:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo leoanita,

Het is zeker niet normaal dat dit gebeurt. En aangezien je nog wel garantie zult hebben moet de leverancier het maar oplossen. Een voeding moet beveiligd zijn tegen overbelasting, dus wanneer je zelf het systeem zou hebben uitgebreid, wat de voeding niet aan zou kunnen, dan nog zou de voeding alleen uitvalverschijnselen mogen vertonen en zeker niet gaan stinken als teken dat er kennelijk iets veel te heet wordt. Bovendien een (redelijk) goede voeding kost al gauw â?¬70,-. Als je een voeding koopt van â?¬30,- heb je eenzelfde soort brakke voeding.

m.vr.gr. Freya

er
door erwin69 - Nov 13, 2005 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de pc aangesloten op een geaard stopcontact??

Dit kan een oorzaak zijn.

ronald4545
door ronald4545 - Nov 13, 2005 om 23:34
28 Antwoorden / 31 Vragen

welk type model PC is het??? ik heb ook een PB PC en heb er ook veel problemen mee

groetjes ronald

le
door leoanita - Nov 15, 2005 om 20:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de 65120 pl ixtreme 5120 van packard bell

mv
door mvl - Feb 9, 2006 om 20:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Packard Bell Ixtreme 5120 eind april 2005 gekocht. Begin november 2005 begon hij te stinken en viel uit. Bij PB Custmer Contact Center was het probleem bekend. Het moederbord en de voeding zijn vervangen. Volgens de monteur kwam het doorbranden van het moederbord door een fabrieksfout in het moederbord van de Ixtreme 5120 serie. U klacht is niet uniek.