Ge
door GerritHartholt Nov 19, 2020 om 23:08
Computers & telefonie
Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Steun de petitie: 'Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register'. #belmeniet #telemarketing #cire #handhaving
https://petities.nl/petitions/stop-de-verkooptelefoontjes-handhaaf-het-bel-me-niet-register?locale=nl

Veel mensen staan geregisteerd in het bel-me-niet register. Desondanks krijgen ze verkooptelefoontjes, soms zelfs tientallen. Het wordt tijd dat de regels rond consumentenbescherming, zoals het bel-me-niet register, worden gehandhaafd. Maak ook een einde aan de illegale handel in contactgevevens.

2291 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2020 om 23:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bij het bel-me-niet register zijn behoorlijk wat uitzonderingen. Bedrijven waarvan u klant bent geweest mogen u nog steeds bellen. Ik zelf maak me er niet zo druk over. Telefoon gaat: is een of andere "niks", en druk het weg. Kwestie van een seconde. Sommigen houden iemand lang aan de lijn omdat men denkt dat "de andere kant veel kosten krijgt", maar dat is in mijn ogen verspilde energie. Ik ga in ieder geval niet mee doen aan een petitie. Dus succes met....

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2020 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Steun de petitie? Doe niet zo dwaas.

telefoontje? Geen belangstelling,  goedendag en klaar.

ju
door juliomariner - Nov 20, 2020 om 06:38
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat een petitie helpen? Natuurlijk niet, de gene die er zich nu niet aan houden gaan wr als er strakkere wetgeving is nog steeds niet aan houden. Vaak zijn dit soort "bedrijven" na een paar maanden al niet meer vindbaar want ze veranderen constant van naam. Bij wie moet je dan zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2020 om 09:58
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie: wqaarom die moeite doen? Gewoonweg deze telefoontjes negeren! Los van de petitie is men bovendien in de 2e kamer bezig met nagaan hoe dit beter dan nu kan worden aangepakt resp. hoe er tegen kan worden opgetreden.

Let opo dat er ook betrouwbare bureau's zijn zoals bijv. Kantar en I&O recearch die voor overheidsinstanties onderzoek doen op telefonische wijze en dus geen commercieelverkoopmotief hebben.

me
door mein33 - Nov 20, 2020 om 10:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GERRITHARTHOLT 19 NOV. 2020 Steun de petitie:

@gerrithartholt,

Ik verwijs naar de reactie van @tenormin, genoeg uitzonderingen op de 'belmeniet' regel.

Een petitie tekenen is één, maar wat bent u of wie dan ook, met deze petitie van plan ?

Ge
door GerritHartholt Nov 28, 2020 om 15:23
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Mein33, er zijn sterke aanwijzingen dat er sprake is van contactgegevens "oogsten" en illegale handel in contactgegevens. Degenen die de pech hebben dat hun contactgegevens zijn "geoogst" bijvoorbeeld door malafide energieverkopers, lopen het risico dat hun contactgegevens verhandeld worden. Vandaar dat de petitie 'Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register', er ook voor pleit om de illegale handel in contactgegevens aan te pakken.

rj
door rjw - Nov 20, 2020 om 10:52
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik sta in het bel-me-niet-register, en wordt nooit gebeld. Klaarblijkelijk werkt het gewoon zoals het moet werken. De zogenaamde illegale handel in contactgegevens komt in de meeste gevallen omdat men zelf ooit toestemming heeft gegeven dat gegevens door "partners" mogen worden gebruikt. Normale bedrijven maken immers geen gebruik van illegale handel in contactgegevens. Hoeft ook niet. Zeg tegen mensen dat ze kans maken op een prijs ter waarde van een paar euro en ze geven hun hele hebben en houden prijs.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2020 om 11:38
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Goh ook ik heb, op een enkele buitenlandse oplichter na, geen last van ongewenste telefoontjes. Maar ja die buitenlanders snappen niets van het "belmenietregister",  maar als je leest wat mensen allemaal op media platforms plaatsen ben ik niet verbaasd dat ze overstelpt worden met ongewenste telefoontjes.
Dus deze petitie gaat ook mij voorbij.

Ge
door GerritHartholt - Nov 28, 2020 om 15:18
2 Antwoorden / 3 Vragen

De petitie bepleit naast het handhaven van het bel-me-niet register, ook een einde aan de illegale handel in contactgegevens.

Jo
door Johan Dikmans - Dec 15, 2020 om 18:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik mee eens. Wij hebben er ook  last van.
Ik ben ook aangesloten op bel me niet register. Telefoonbedrijven trekken zich hier niets van aan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 15, 2020 om 22:29
2065 Antwoorden / Vragen

Zegt het begrip "recht van verzet je iets" en maak je daar ook gebruik van?