martjoke
door martjoke Apr 17, 2010 om 12:19
Computers & telefonie

Storing laptop scherm

ik krijg op mijn laptop als jij een uurtje aanstaat allemaal verticale strepen wie weet daar een oplosing voor waar dat eventueel in kan zitten ik heb alles al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen wie o wie weet daar iets zinnigs over te vertellen ,of heeft er ervaring mee waar dat in kan zitten

3488 11 Rapporteer

dirck
door dirck - Apr 17, 2010 om 12:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo martjoke,

Hoogstwaarschijnlijk is dit een warmte probleem van de processor of eventueel van de grafische kaart of chipset
Helaas vertel je niet welke laptop dit betreft en hoe oud hij is en welke Windows versie erop draait, zodat er eventueel wat gerichter gezocht kan worden op jouw merk laptop.
Als er een Nvidia chipset opzit, dan kan het zijn dat de verkeerde drivers geïnstalleerd zijn. Er zijn namelijk drivers uitgekomen van Nvidia die ervoor zorgen dat de grafische kaart veel te heet wordt. Dit kan dan deze storing veroorzaken.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Apr 17, 2010 om 12:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan ook zijn dat de verbinding tussen videokaart en scherm niet goed meer is.
Om dit te testen zou je een externe monitor kunnen aansluiten op je laptop.

sig442
door sig442 - Apr 17, 2010 om 17:03
61 Antwoorden / 5 Vragen

Klinkt alsof de videokaart OF het scherm zelf defect is, maar voor u naar de winkel rent voor vervanging, raad ik u aan om de juiste "drivers" voor uw videokaart te zoeken via internet. Ik neem aan dat u de doos en boekjes bewaard heeft van de laptop, hier kunt u gebruikelijk snel en gemakkelijk aflezen hoe uw videokaart heet en welk type het is. Zoek via Google dan op naam + type, voeg wel daaraan toe het woord "drivers"! Zodra deze geinstalleerd is, zal de laptop vragen om even opnieuw op te starten om de nieuwe software te starten en de laatse dingen te installeren. Ik raad aan om hierna (zodra in Windows en zodra de laptop uit gerateld is) deze opnieuw te herstarten, dus totaal 2 keer herstarten laten in totaal. Blijkt dit ook niet te werken en u krijgt nog steeds de zelfde problemen, raad ik u aan om naar de winkel te gaan.

Ik ben echter bang dat drivers niet veel uit gaan maken, het komt verdacht veel over als een of meerdere defecte onderdelen. Als u de laptop gekocht heeft binnen 3 tot 5 jaar zal de verkoper deze moeten vervangen of laten repareren laten. Lukt ook dit niet, vraag dan uw geld terug.

poltol
door poltol - Apr 17, 2010 om 18:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als de laptop uit is en van de stroom af, zou u eens kunnen beginnen met stofzuigen aan alle openingen van de laptop. De laptop werkt namelijk als een soort stofzuiger zeker als u de laptop op schoot of op een tafelkleed gebruikt. Voorzichtig stofzuigen als eerste actie.
Als tweede aktie zou u eens een onderzetter voor laptop kunnen aanschaffen. die geven extra ruimte aan de onderzijde waardoor de koeling beter kan werken. Er zijn er zelfs met, via de USB poort, een ingebouwde ventilator.

koelers en steuntjes voor de laptop

Succes, poltol

martjoke
door martjoke - Apr 27, 2010 om 22:30
15 Antwoorden / 15 Vragen

jullie allemaal bedankt voor jullie reactie ik heb het een en ander geprobeerd ,en na een paar pogingen heeft mijn laptop besloten om er helemaal mee te stoppen .dus moet ik aan een nieuwe ,maar even goed bedankt voor jullie wel gemeende raad

sig442
door sig442 - Sep 27, 2010 om 21:44
61 Antwoorden / 5 Vragen

wat is het systeem martjoke? heb je verder info? of in ieder geval hoe oud het beesje ongeveer is?

genius
door genius - Sep 27, 2010 om 22:06
886 Antwoorden / 4 Vragen

@sig442,

Ga nu a.u.b. géén oude items heropenen, gezien de / het feit(en) dat deze topics reeds afgesloten zijn!

Dit is de zoveelste die zijn tijd hier op zo'n manier komt vullen!

freya
door freya - Sep 27, 2010 om 22:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@genius:

sig442 heeft niets te doen vanavond en dacht 'laat ik alle topics waar ik in het verleden op gereageerd heb eens even langslopen......'.

Freya

genius
door genius - Sep 27, 2010 om 22:32
886 Antwoorden / 4 Vragen

@freya,

Dat komt ook door de nieuwsbrief. Klik maar op Overzicht recente vragen en je ziet topics uit 2008 t/m april 2010. Ook een paar échte recente. . . .

G.

sig442
door sig442 - Sep 28, 2010 om 18:58
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 27 sep 2010, 22:15]
@genius:

sig442 heeft niets te doen vanavond en dacht 'laat ik alle topics waar ik in het verleden op gereageerd heb eens even langslopen......'.

Freya

zeg, heb je niets beters te doen dan anderen te 'flamen'? Ik reageer wanneer ik daar tijd voor heb. Als je zo vriendelijk wil zijn om te stoppen met deze acties, graag.

martjoke
door martjoke - Sep 28, 2010 om 22:25
15 Antwoorden / 15 Vragen

Alstublieft beste mensen stop hier mee punt 1 ik krijg elke keer een bericht dat er een email is met een antwoord punt 2 ik heb al lang een nieuwe lap top punt 3 ik vind dit zo kinderachtig dat "grote "mensen elkaar zo af kammen ,laten we het netjes houden ,en elkaar proberen te helpen met de probleempjes .Bij voorbaat hartelijke dank