de motormuis
door de motormuis Mar 30, 2011 om 10:10
Computers & telefonie

Storing op Kassasite tussen 00.00 en 00.15 uur.

Beste Experts.

Wat mij de laatste dagen opvalt is het volgende.Als je tussen
00.00 en 00.15 uur op de Kassa site bezig bent dan krijg je
veel foutmeldingen of verbindingsproblemen met deze site.
Je moet dan iedere keer wachten of weer terug gaan naar vorige pagina omdat je antwoord niet word verzonden.
Lijkt net ofdat ze iets aan het verwerken of updaten zijn aan de site.Als ik dan kijk op andere sites is er niets aan de hand en gaat alles gewoon normaal en snel.Maar niet op de Kassa
site.Mijn vraag : Hebben dat meer mensen gemerkt / ongemak van gehad.
Groeten.

580 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo de motormuis,

Ja, is heel herkenbaar. Ze zijn waarschijnlijk weer aan het updaten/onderhoud en dan is de website een tijdje uit de lucht. Soms lijkt het alsof het nog werkt, maar dan komt die pagina waarschijnlijk uit je 'cache'. De website is gewoon een kwartier uit de lucht.....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya

Fijn dat je reageert,en het zelfde meemaakt als ik. Inderdaad is iedere keer een kwartier vanaf 00.00 uur die ellende.Waarom kunnen ze dat dan niet later doen.
Om 02.00 uur ofzo,dan zullen er vermoedelijk niet meer zoveel mensen op de site actief zijn.
Maar ja, ze zullen zelf misschien ook niet zo laat daar mee bezig willen zijn en op tijd naar bed willen gaan.
Tenzij dit automatisch gebeurt en het een kwestie is om dat wat later in te stellen.
Anders voortaan maar rekening mee houden met dat kwartiertje.
Groeten.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het begin van de 'vernieuwde' website, een jaar geleden, was er ook een hele periode dat de website rond middernacht er voor een tijdje uitging. Toen is er ook al aangegeven waarom dat niet later kon. Blijkbaar kan het niet anders (of willen ze niet anders).
Bovendien betwijfel ik of het wel de Vara/Kassa is die dit doet. Het groot onderhoud/updaten van de website gebeurt namelijk door een 'derde partij'.

Het is dus gewoon even niet anders....

Freya

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo de Motormuis,

Ik heb hier ook last van. Na 0.00 doet de website het helemaal niet meer bij mij, dacht al dat het aan mijn verbinding lag.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2011 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel , nu is het de laatste 2 avonden al om 23.30 te doen met dit feest. Kan dan van 23.30 tot 23.55 uur niets doen,want dan werkt de site niet.Weer iedere keer
errors en heeeeel lang wachten en dan springt hij weer terug op error.
Hopelijk blijft dit niet zo,maar zetten ze dit naar een later tijdstip in de nacht.
Groeten allemaal.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, vanavond dubbel op. Net lag de zaak weer even plat van 00.10 tot 00.25.
Had net een reactie getypt,wilde die verzenden maar dat ging niet.
En ook antwoord weg. Weer opnieuw moeten tikken en verzenden.
Ging toen gelukkig wel goed. Nou ik hoop toch echt dat dit niet zo blijft.
De groeten maar weer.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 07:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Nou ik hoop toch echt dat dit niet zo blijft...........

Dat geklooi is er al een jaartje, kan me niet voorstellen dat dit ooit nog gaat verbeteren!

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ freya

Bedankt voor de tip, zal ik rond middernacht zeker gaan gebruiken als ik merk dat het al wat trager begint te gaan.Want daarna is het meestal ellende.
Groeten.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@de motormuis:

Toen vorig jaar dit 'probleem' voor het eerst opdook heb ik mezelf aangeleerd om na het intypen van een bericht altijd even op (ctrl)+(a) en (ctrl)+(c) te drukken vóór je op (verzend) klikt. Op die manier heb je altijd nog een kopie van je bericht onder (ctrl)+(v) en kun je het bericht eventueel nog een tweede keer plakken en verzenden.

Freya.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

de motormuis

Zou het ook zo kunnen zijn dat, er op die tijd een automatische back up gemaakt wordt. Advies: vraag het eens na bij de redactie.

ReadAC.