martjoke
door martjoke Nov 13, 2008 om 09:47
Computers & telefonie

System32 nvcpl.dll

wie heeft er een antwoord als ik mijn comp opstart krijg ik de melding er is een fout opgetreden kan bestand niet vinden C:\system32\nvcpl.dll plaats een cd rom maar welke zegt hij niet wie heeeft enig idee? ik heb vista er op zitten ,en ik krijg het bericht wel weg na diverse keren op annuleren drukken  Bij voorbaat dank

707 8 Rapporteer

freya
door freya - Nov 13, 2008 om 10:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo martjoke,

Het bestand nvcpl.dll (nvidia control panel, of iets van die strekking) is een onderdeel van de videodrivers. Waarom het bestand niet meer gevonden kan worden weet ik uiteraard niet. Het beste kun je gewoon deze drivers opnieuw installeren. Mocht je ze niet bij de hand hebben, surf dan even naar www.nvidia.com en download de laatste versie.
Het is dan wel handig als je weet welke videokaart er in je pc zit. Weet je dat niet, klik dan eens met de rechter muisknop op je bureaublad, kies Eigenschappen en ga naar Instellingen -> Geavanceerd. Als het goed is zie je daar een tabbled met: GeForce en een nummer er acter. Dat is het typenummer van je videokaart.
Download dus drivers die voor dat type geschikt is en kies uiteraard ook voor de juiste Windowsversie.

m.vr.gr. Freya

kroonmeester
door kroonmeester - Nov 13, 2008 om 10:31
457 Antwoorden / 45 Vragen

Als je computer een DELL is? Kun je via DELL op grond van je 'tag' naar de juiste drivers gaan en dowloaden. DELL heeft de samenstelling van je systeemkast in hun bestand staan voor services.

akkefiet
door akkefiet - Nov 13, 2008 om 11:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Mochten de vorige adviezen niet helpen:
Aangezien voor de meeste gebruikers het Nvidia Control Panel overbodig is kan het ook uitgeschakeld worden.

Start > Uitvoeren
typ in : msconfig
[OK]
Tabblad Opstarten
Haal het vinkje weg voor NvCpl
[OK]
Start de pc opnieuw op. Er komt dan een scherm in beeld dat aangeeft dat er wijzigingen zijn aangebracht.
Zet een vinkje voor Dit bericht niet meer weergeven.

Overigens: dit kan altijd weer hersteld worden door via msconfig het vinkje voor NvCpl weer terug te plaatsen.

Vrgr. AF

my
door mylo1 - Nov 13, 2008 om 14:24
75 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u toevallig AVG als virusscanner?

Had van de week namelijk gelezen dat er een fout bij het updaten was ,waardoor er inderdaad iets van system.32 word gewist [maar weet het niet meer helemaal..heb zelf namelijk Panda

Er werd aangeraden met de recovery cd op te starten en AVG te verwijderen..daarna er op nieuw weer opzetten ,natuurlijk

Miss dat iemand die re verstand van heeft deze melding ook gelezen heeft?

gr mylo1

varabas
door varabas - Nov 13, 2008 om 14:38
450 Antwoorden / 35 Vragen

mylo1,

Goed gelezen hoor van avg 8 maar dit betreft het user32.dll bestand

Bassie (goed bij z'n bestand)

my
door mylo1 - Nov 13, 2008 om 14:45
75 Antwoorden / 2 Vragen

oké bassie

Had het ook niet zo goed onthouden omdat ik Panda heb

Heb het inmiddels mijn fout ontdekt via  www.tweakers.net

martjoke
door martjoke - Nov 13, 2008 om 22:06
15 Antwoorden / 15 Vragen

beste freya hartelijk dank voor je goede raad enhet is gelukt ,wat zal je buurman met een comp blij zijn met jouw kundigheid ,want je bent wel degene met de meeste goede antwoorden hartelijk dank nogmaals groeten martjoke

freya
door freya - Nov 13, 2008 om 22:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn dat het allemaal gelukt is en graag gedaan hoor.

Freya