zw
door zwaardvis Jan 25, 2012 om 19:30
Computers & telefonie

Taalpakket Win7 SP1

Situatie: Compaq CQ56 laptop. Nederlandse OEM van Win7 Home Premium.
HDD gaat kapot: Garantie, dus nieuwe HDD door HP Geinstalleerd. Bij aanzetten WIn7-Home Premium moeten installeren. Helaas was er nu niet de keuze voor Nederlands. Wel Engels of Frans. Dus Engels gekozen in de wetenschap dat je nadie taalpakketten kunt toevoegen via Windows Update.
Alle updates uitgevoerd incl SP1 totdat er niets meer verscheen aan nieuwe updates (totaal > 10x uitgevoerd en updates geinstalleerd). Alles is bijgewerkt, maar de optie om taalpakken te installeren komt niet te voorschijn in WIn Update. Bij Region & Language, verschijnt ook niet de knop om een andere aal te installeren. Wat kan ik doen om handmatig de Nederlandse taal van de site van MS te downloaden? Wie heeft een link? Kan deze nergens vinden. Telkens wordt naar Win Update verwezen....

2802 5 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jan 25, 2012 om 19:41
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dit schrijft MS: "Taalinterfacepakketten (LIP's). LIP's kunnen over iedere versie van Windows Vista en Windows 7 worden geïnstalleerd en bevatten een vertaling van de meestgebruikte dialoogvensters, menu-items en Help-bestanden. " Maar verderop schrijven ze: Alleen voor Ultimate en Enterprise.
Ik heb andere Win 7 Home Prem. PC's waar de optie om andere talen te installeren wel verschijnt..... Dus consequent is het niet.

vulcanic
door vulcanic - Jan 25, 2012 om 21:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Vistalizator kan hier uitkomst bieden. Hierbij een link:
http://www.froggie.sk/

zw
door zwaardvis - Jan 25, 2012 om 21:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@vulcanic. Dank, maar hier was ik via Schoonepc.nl ook al opgekomen. Echter "You can use these language packs in 64-bit Windows 7 RTM only (original version without a SP)." Dat is dus op de originele Ready To Market versie, en niet op een SP1.
De LIP bestanden die wel zouden kunnen op SP1, bevatten weer geen Nederlands...

dirck
door dirck - Jan 26, 2012 om 13:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

En als je nu eens SP1 weer verwijdert en dan het taalpakket probeert te installeren?

Zie ook: In Windows 7 Home Premium van taal wisselen

Groet, Dirck

gsm
door gsm - Jan 26, 2012 om 17:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heel raar dat er geen keuze voor Nederlands bij zat. Je kunt helaas slechts eenmalig, meteen aan het begin van de installatie, een taal kiezen en daarna de taal niet meer aanpassen, behalve dus in de Enterprise en Ultimate versie.