mo
door moortje43 Apr 19, 2007 om 01:46
Computers & telefonie

Tele2

ik zou grag willen horen van andere gebruikers hoe ze over tele2 compleet denken daar wij 2 weken normaal internet ewn telefoon hebben gehad en daarna alleen maar problemen vind ik dit niet normaal

op 8 januari zouden we t modem krijgen werd pas 20maart

maar nu is mijn maat vol en kots ik op tele2

groeten moortje43

853 8 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 19, 2007 om 08:13
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste moortje43,

Op http://www.nationaleprovidertest.nl/resultaten.html vind u een nieuw onderzoek naar verschillende internet aanbieders. Tele2 komt daar niet als beste uit...

IJzerbroot

brynnar
door brynnar - Apr 19, 2007 om 08:39
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Wat me opvalt in deze test, is dat Tele2 het laagste scoort (qua punten: een 4,7) voor de download snelheid, terwijl deze de op drie na snelste verbinding is...... (Chello, Casema en Orange zijn sneller).

Hoe betrouwbaar is deze test?

Mvgr - B

brynnar
door brynnar - Apr 19, 2007 om 08:41
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Even ter aanvulling, voordat iemand me beticht van "slecht lezen" :-). Ik heb wel gezien waar dat cijfer op is gebaseerd: beloofde snelheid gedeeld door gemeten snelheid. Cijfer van 4,7 is dus relatief en niet absoluut.....

Mvgr - B

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2007 om 08:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je was me nét voor:

Downloadsnelheid

Het cijfer voor de downloadsnelheid bepalen we door de gemeten gemiddelde snelheid te delen door de beloofde downloadsnelheid. Nu beloven de meeste providers zwart op wit helemaal niets, ze houden de nodige slagen om de arm. Bij adsl-verbindingen is bijvoorbeeld de afstand van de aansluiting tot de telefooncentrale medebepalend voor de maximaal haalbare snelheid. Vooral bij de snellere adsl-varianten worden de beloofde adsl-snelheden bij lange na niet gehaald. Orange en Tele2 scoren hier slecht. Het ADSL Family abonnement van Orange haalt maar de helft van de 20 Mbit/s bij 925 gebruikers. Kabelaar Casema scoort daarentegen voorbeeldig.

lynx
door lynx - Apr 19, 2007 om 13:23
16 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Moortje43,

Ik Internet en telefoneer al jaren met Tele2 (voorheen Zonnet/Versatel). Diverse keren heb ik mijn abonnement omgezet in een ander abonnement, hetgeen altijd probleemloos is verlopen.

Succes

Astrid

re
door reinier_1 - Apr 20, 2007 om 18:25
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu ruim twee jaar Tele2 eerst Versatel en nu Tele2 Compleet en bij mij werkt het goed en heb geen problemen met internet en telefonie.

mo
door moortje43 - Apr 20, 2007 om 18:28
6 Antwoorden / 2 Vragen

nou sorry hoor maar kom maar eens kijken inamersfoort is t zwaar hopeloos ze geven andere de schuld en kijken niet verder dan hun neus lang is ik heb er meer dan me buik van vol

woensdag viel zonder reden vanopgave alles uit hier en ik ben aangewezen op de telefoon

ik ben zelf ziek en mijn ouders ook beide  dus ik ben alleen op die manier verbonden met me ouders

dus ik snap niet dat jullie zweren bij tele 2

tele 2 op de plee doorspoelen weg ermee

ma
door martin3437 - May 14, 2007 om 21:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een paar dagen internet van Tele2 en hier tot nu toe goede ervaring mee. Het modem en de verbinding werd zelfs een paar weken eerder opgeleverd dan gepland. Ik heb alles aangesloten en het werkte meteen, zelfs Wireless. Mijn wireless modem staat beneden en op zolder heb ik nog een prima ontvangst, dwars door 2 betonnen vloeren heen. Alleen de wandmontage vind ik knullig. De antenne komt dan te dicht bij de muur.