peedee
door peedee Nov 10, 2011 om 21:54
Computers & telefonie

Tele2 Compleet heet anders en is duurder geworden?

Hallo beste mensen, ik zie op de nieuwste factuur van Tele2 een opmerkelijke wijziging.

Voorheen stond er altijd " Tele2 Compleet €39,95"

Nu staat er "Tele2 Internet en bellen €29,95" EN "Vaste Telefonie €12,00".

Zoals ik het lees is er dus sprake van een prijsverhoging van €2 en heet het abonnement voortaan anders.

Ik heb hier vooraf geen bericht over gekregen.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

1681 9 Rapporteer

tele2webcare
door tele2webcare - Nov 11, 2011 om 11:06
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peedee,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je laatste factuur. Voor al onze klanten is de abonnementenstructuur aangepast. Dit betekent dat per 1 november 2011 de kosten van het belpakket BelOnbeperkt Altijd gewijzigd zijn, van €10,- naar €12,- per maand. Deze wijziging is naar alle klanten gecommuniceerd per e-mail via de nieuwsbrief van oktober 2011 en schriftelijk via de Vertel! van oktober, het magazine van Tele2 wat verstuurd wordt.

Hopelijk is het zo duidelijk!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

peedee
door peedee - Nov 11, 2011 om 12:13
96 Antwoorden / 10 Vragen

Dag Danielle van Tele2.

Vertel?? Magazine? Nooit van gehoord, nog nooit gezien.

De e-mailnieuwsbrief kun je je voor uitschrijven.

Linksom of rechtsom: de informatie die jij nu geeft was hier niet bekend.

Een persoonlijk bericht aan de betreffende abonnees lijkt mij meer voor de hand te liggen. Zeker bij dit soort wijzigingen.

Ik herhaal dus mijn oproep: wie was er nog meer niet op de hoogte van deze wijzigingen?

an
door antina d - Nov 26, 2011 om 15:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Peedee,

Je bent inderdaad niet de enige, ik krijg geen nieuwsbrief en heb ook nog nooit van dat krantje gehoord. Als je nu naar Tele2 (a 10 cent per minuut) belt, krijg je een zuchtende medewerker aan de lijn die ook niet begrijpt waarom ze hun klanten niet goed informeren.
Ik kreeg gisteren namelijk een factuur in mijn emailbox, met een totaalbedrag voor abonnementsgeld van €50,97. Normaal betaal ik 39,95 per maand.

Niet alleen hebben ze -onaangekondigd- onbeperkt bellen met 2 euro verhoogd, maar ook de abonnementsdatum met een week verlegd. Wat een verhoging is van 27,5% deze maand. Zonder waarschuwing vooraf. Ze versturen wel de factuur naar je email, maar wijzigingen in het pakket lukt dan weer niet. Mijn huisadres hebben ze ook. Waarom geen brief?

Het bijzondere is dat dit per 1 november ingaat en ik op 7 november nog door tele2 ben gebeld voor een aanbieding tot contractverlenging. Toen ik daar niet op inging (want het was echt een slecht aanbod) zou alles bij het oude blijven. Ik heb 's avonds nog zelf teruggebeld met de klantenservice en mij was verzekerd dat ik 39,95 zou blijven betalen. Geen woord over 2 euro verhoging of ander moment van betalen van abonnementsgeld.

Weet niet of het lukt, maar ik wil het incassobedrag storneren en betaal dan handmatig het bedrag dat ik inderdaad verbruikt heb. En/of een brief schrijven, want ze hebben in mijn ogen geen recht op dat geld. Ik heb geen prijswijziging ontvangen en ben nergens akkoord mee gegaan.
Zo ga je niet met je klanten om.

Iemand nog een leuk alternatief voor tele2? Liefst met een goede klantenservice... ;))

tdehond
door tdehond - Nov 26, 2011 om 16:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk niet dat het verstandig is om te storneren.

U kunt onder protest betalen en een klacht over de factuur indienen. Dan kan dit met de eindafrekening verrekend worden.

pino123
door pino123 - Nov 26, 2011 om 17:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 nov 2011, 11:06]Beste peedee,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je laatste factuur. Voor al onze klanten is de abonnementenstructuur aangepast. Dit betekent dat per 1 november 2011 de kosten van het belpakket BelOnbeperkt Altijd gewijzigd zijn, van €10,- naar €12,- per maand. Deze wijziging is naar alle klanten gecommuniceerd per e-mail via de nieuwsbrief van oktober 2011 en schriftelijk via de Vertel! van oktober, het magazine van Tele2 wat verstuurd wordt.

Hopelijk is het zo duidelijk!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Belachelijk.... Jullie nemen niet eens de moeite om je klanten hiervan op een fatsoenlijke manier op de hoogte te stellen. Godzijdank, zit ik niet bij zo'n amateuristische zooitje. Maar inderdaad niet storneren, eerst een aangetekende klachtenbrief sturen, indien niet gegrond hierover een klacht bij de klachtencommissie indienen.

duif2
door duif2 - Nov 26, 2011 om 18:17
371 Antwoorden / 116 Vragen

Grappig, bij mij heet het nog steeds Tele 2 Compleet en het kost gewoon €29,95.
Dan komen er nog wel de kosten bij die ik verbeld heb, maar dat is ook alles.
Is mijn abonnement toch meer compleet ;))

Maarre, het krantje ken ik ook niet en de nieuwsbrief nog nooit ontvangen.

an
door antina d - Nov 26, 2011 om 19:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beide bedankt voor het advies. Ik ga een aangetekende brief versturen.

Misschien zit het inderdaad in de naam van het pakket; de mijne heet nog steeds internet plus bellen. Hoeveel verschillende versies zouden ze voeren?

at
door attora - Nov 29, 2011 om 08:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op vrijdag 11 nov 2011, 11:06]Beste peedee,
..
Voor al onze klanten is de abonnementenstructuur aangepast.
...
Dit betekent dat per 1 november 2011 de kosten van het belpakket BelOnbeperkt Altijd gewijzigd zijn, van €10,- naar €12,- per maand.

Deze wijziging is naar alle klanten gecommuniceerd per e-mail via de nieuwsbrief van oktober 2011 en schriftelijk via de Vertel! van oktober, het magazine van Tele2 wat verstuurd wordt.
Danielle van Tele2

Tele2 heeft volgens zijn algemene voorwaarden het recht de telefoontarieven tussentijds te wijzigen, mits de wijziging genoegzaam wordt gecommuniceerd. Dat mag echter niet bij een verhoging binnen drie maanden na aanvang van het abonnement. Klanten hoeven de wijziging overigens niet te accepteren en kunnen het abonnement opzeggen, zelfs binnen de eerste 12 maanden. De (overigens rammelende) algemene voorwaarden bepalen dit niet, maar dit volgt uit het BW dat hier prevaleert.

Het woord "aanpassen" van Danielle is verhulde marketingspeak voor "verhogen". Anders dan Danielle schrijft is de verhoging niet naar "alle klanten gecommuniceerd", hetgeen niet alleen op dit forum blijkt maar ook op twitter. "Per email via de nieuwsbrief" is dan ook niet effectief voor mensen die verschoond willen blijven van de marketing gigabytes daarin. Het blad "Vertel!" ontvang ik niet, wel "Tele2 Visie"; het oktobernummer meldt niets over een verhoging. Overigens is de juiste wijze van "communicatie" van een prijsverhoging een individuele email tenminste een volle kalendermaand voor de beoogde ingangsdatum. Dat is hier niet gebeurd.

Je zou bij de zogenaamde klantenservice van Tele2 hierover kunnen klagen, maar dat kost je vele telefoontikken, een gesprek met hele lieve mensen die je zonder meer gelijk geven en/of van niets weten. Beter is de concurrentie in de gaten te houden en als die een dezer dagen een beter aanbod heeft je relatie met het inmiddels behoorlijk klantonvriendelijke Tele2 te beeindigen.

Voor digitale TV scoort Tele2 volgens de Consumentenbond wat kwaliteit betreft niet meer dan gemiddeld, maar wat prijs/kwaliteit betreft nog net iets boven gemiddeld.

Als Tele2 de prijs van de tv-component ook gaat verhogen - al dan niet op de schaapachtige manier waarop het telefoonabonnement zonder adequate melding is verhoogd - dan zal dat niet langer het geval zijn en wordt het tijd over te stappen.

peedee
door peedee - Nov 30, 2011 om 21:23
96 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=attora schreef op dinsdag 29 nov 2011, 08:03]

Als Tele2 de prijs van de tv-component ook gaat verhogen - al dan niet op de schaapachtige manier waarop het telefoonabonnement zonder adequate melding is verhoogd - dan zal dat niet langer het geval zijn en wordt het tijd over te stappen.

Tja, de mascotte van tele2 is ook niet voor niet het zwarte schaap...

Ik ga overigens niet de volledige (onleesbare) algemene voorwaarden doorlezen, maar ik vermoed dat daar vast wel iets in staat dat prijsverhogingen ook via de website bekendgemaakt worden. En dat je daar dus regelmatig zelf op moet kijken. Dan kunnen ze namelijk de schuld naar de klant schuiven. Die heeft namelijk niet 10x per dag op de website gekeken of er nog wat gewijzigd is...

zucht