jr
door jrrijsdijk Dec 18, 2011 om 00:39
Computers & telefonie

Tele2 / Intrum Justitia

Ik zie al meerdere topics over de bedrijven in de titel, maar ik post er nog maar eentje, wellicht helpt het.

Afgelopen zomer ben ik na ruim 8 jaar bij Tele2 overgestapt naar een andere provider. Alles zonder enige problemen. Tot ik afgelopen week een brief ontving van incassobureau Intrum Justitia over een openstaande factuur van 15 euro, plus bijkomende kosten van ruim het viervoudige hiervan. Na navraag bleek het te gaan over de laatste factuur waarbij inderdaad, blijkt nu, iets mis is gegaan met de automatische incasso. De brief die ik er indertijd over ontving heb ik na direct telefonisch contact met Tele2 afgedaan als overstapperikelen, hierna heb ik verder ook niks meer van Tele2 hierover vernomen. Tot deze week dus, ruim 4 maanden later. Telefonisch heb ik contact gezocht met beide partijen, een telefoniste van Tele2 was erg vriendelijk en toonde veel begrip voor mijn situatie maar mocht na navraag aan haar leidinggevende helaas niks aan de situatie veranderen. Een officiële brief is inmiddels aan beide partijen verstuurd, waar ik spoedig een positief antwoord op hoop te krijgen.

Punt is dat ik het openstaande bedrag uiteraard wil betalen, in de afgelopen 8 jaar heb ik namelijk nooit een betaling gemist. Alleen de manier van werken om zonder enige waarschuwing een incassobureau op me af te sturen die belachelijke kosten rekent, gaat me gewoon te ver.

1162 21 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 18, 2011 om 09:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mee eens.

Dat is ook de reden waarom ik nooit zal overstappen naar Tele2. Want dat heb ik liever niet.

Het lijkt mij ook normaal dat u eerst schriftelijk op de hoogte gesteld wordt van het feit dat er een betalingsachterstand is. Tele2 is echter niet verplicht dit te doen.

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 19, 2011 om 15:49
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Wat vervelend dat er, na 8 jaar tevreden klant te zijn geweest, nu onduidelijkheid is ontstaan over een factuur en dat je hierover geen waarschuwing hebt ontvangen van het incassobureau. Ik wil graag voor je uitzoeken wat er aan de hand is en bekijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Om je te kunnen helpen ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via danielle@tele2.nl o.v.v. jrrijsdijk.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jr
door jrrijsdijk - Dec 19, 2011 om 18:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Daniëlle,
Ik heb een mail gestuurd met de gevraagde gegevens.

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 20, 2011 om 11:31
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Ik zie zojuist dat ik per ongeluk het verkeerde mailadres heb doorgegeven. Het moet zijn: danielle@tele2.com. Zou je de gegevens alsnog naar me willen sturen?

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

bett##weter
door bett##weter - Dec 20, 2011 om 20:31
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 20 dec 2011, 11:31]Beste jrrijsdijk,

Ik zie zojuist dat ik per ongeluk het verkeerde mailadres heb doorgegeven. Het moet zijn: danielle@tele2.com. Zou je de gegevens alsnog naar me willen sturen?

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Dat soort reactie,s op zo,n klacht zou bij sommige Keuken Boeren ook tot verhelderende oplossingen kunnen leiden, neem oa de Praktijken van een Mandemakers Keukens met alle aanhangende bedrijven oa een rits waar geen touw meer aan vast te knopen is, maar met een rode draad zijnde de malafide verkoop technieken, het mensen verleiden en onder druk zetten vooral te laten profiteren van de meest fantastische aanbiedingen, eerst een hoge prijs noemen dan weglopen en na een half uurtje zakken met duizenden euro,s..en dan daarna als je dan nog nit tevreden bent met de prijs wordt er weer gezakt (uiterste prijs mevrouw) zodat je een ''zgn'' korting krijgt waar je dan U tegen zegt, denk je dan,,,,maar dan,,,,,even een handtekeningetje voor de voorlopigheid laten plaatsen want de afronding komt verderop in de week wel hoor, het is nu bijna sluitingstijd daarom,,,, en dan daarna klopt er nog geen *(.....) van, dit is helaas stelselmatige praktijk en verwerpelijk. Waarom firma bmg op de korte termijn scoren en een hele boel ellende veroorzaken doet dat een bedrijf soms goed, toch niet nee toch? ...Antireclame die er zo wordt rondgepraat over u kan gemakkelijk worden omgezet naar goodwill en met wat meer compassie voor de klanten heb je er veel meer aan, en zet meer omzet zoden aan de dijk....De laatste winnaar is altijd de consument, die zorgt voor meer profit. Ben benieuwd Ben naar jouw reaktie Ben.

jr
door jrrijsdijk - Dec 21, 2011 om 10:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Daniëlle,
Ik heb je nogmaals een mail gestuurd.

Groet,
J. Rijsdijk

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 21, 2011 om 10:24
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Bedankt voor je gegevens. Ik pak het voor je op en ga kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.

Ik kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

de eelco
door de eelco - Dec 21, 2011 om 11:13
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste jrrijstdijk...een broer van me is drie maanden geleden over gestapt naar tele2 en heeft nog steeds geen internet..ik heb er zelf over na gedacht om over te stappen naar tele2 maar de ervaring die mijn broer heeft en uw ervaring met tele2 blijf ik lekker bij ziggo...ik kan ziggo gratis bereiken met me vaste nummer en wordt altijd netjes en corect geholpen ...voor mijn geen tele2.....

jr
door jrrijsdijk - Dec 22, 2011 om 09:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist kreeg ik een telefoontje van Tele2, de verstuurde nota bleek onjuist, ik hoef niks meer te betalen dus de zaak is hiermee gesloten, ook wat Intrum Justitia betreft. Jammer dat dit niet door direct contact geregeld kon worden, maar ik ben blij dat er door deze site toch een oplossing is gevonden.

jr
door jrrijsdijk - Dec 22, 2011 om 09:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Een bevestiging van het verhaal wordt mij nog toegestuurd.

de eelco
door de eelco - Dec 22, 2011 om 09:55
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste jrrijstdijk...ik hoop voor u dat het gelukt is maar dat verandert mijn mening nog steeds niet van tele2..omdat u een negatieve reactie plaats op deze site zijn ze ineens wel in staat om u problemen optelossen daarmee geeft tele2 aan dat ze onbetrouwbaar zijn..

jr
door jrrijsdijk - Dec 22, 2011 om 10:08
7 Antwoorden / 1 Vragen

Mee eens, ik ben ook helemaal niet blij met de manier waarop het is gegaan.

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 22, 2011 om 12:23
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Ik heb van mijn collega begrepen dat er contact met je is opgenomen voor een passende oplossing. De laatste factuur wordt zoals afgesproken gesloten omdat er onduidelijkheid is ontstaan over deze openstaande kosten. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jr
door jrrijsdijk - Dec 31, 2011 om 13:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag heb ik weer een brief gekregen van Intrum Justitia. Van Tele2 heb ik de bevestiging gekregen dat al mijn facturen zijn gesloten en dat de vordering bij Intrum Justitia zou zijn ingetrokken. Blijkbaar verloopt de communicatie tussen beide partijen onderling net zo goed als met de klant. Ben wel benieuwd hoe dit nu weer verder gaat, ik stuur in ieder geval weer een mail naar beide partijen.

tr
door trappist - Dec 31, 2011 om 19:31
240 Antwoorden / 0 Vragen

en de lezers liggen natuurlijk in een deuk en wachten de reacties af :)

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 2, 2012 om 17:04
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Ik heb je mail ontvangen en deze inmiddels ook beantwoord. Het spijt me te lezen dat er alsnog onduidelijkheid is ontstaan over een brief die je hebt ontvangen van Intrum Justitia. Ik ga het voor je nakijken en kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - Jan 4, 2012 om 12:14
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jrrijsdijk,

Ik heb het voor je uitgezocht en je kan de brief van Intrum Justitia als niet verzonden beschouwen. Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mijn excuses voor de ontstane verwarring.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jr
door jrrijsdijk - Jan 4, 2012 om 12:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle,
Bedankt voor je snelle actie, ik hoop dat de zaak hiermee nu echt afgehandeld is.

tdehond
door tdehond - Jan 4, 2012 om 14:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jrrijsdijk schreef op woensdag 4 jan 2012, 12:32]Beste Danielle,
Bedankt voor je snelle actie, ik hoop dat de zaak hiermee nu echt afgehandeld is.

Ik heb destijds door blunderende provider schriftelijk laten bevestigen dat ik niet meer lastig gevallen zou worden met onterechte facturen. Niet dat het in eerste instantie hielp, maar uiteindelijk is het lastig vallen gestopt.

pauls0
door pauls0 - Jan 4, 2012 om 20:32
149 Antwoorden / 2 Vragen

Ik laat het in het midden wat betreft de automatische incasso. Het is al jaren geleden dat het mis ging. Volgens mij kan u beroepen op verjaring..

Het feit is, ( uit ervaring) dat Intrum justitia na jaren met incasso komt, zijn praktijken die men vaker doen. Wat dit incassobureau wil is geld zien, en blijven dit aanhouden, desnoods wordt mensen onderdruk gezet om uiteindelijk maar gaan betalen.
Intrum justitia doet zijn naam geen eer na, zo rechtvaardig zijn ze niet. Eerlijk gezegd zijn het gewoon legale witteboordcriminelen die proberen met alle juridische middelen geld af te troggelen.
Als men incasso krijgt van dit bedrijf, moet u alle bewijsmateriaal jarenlang bewaren. Ook als alles is goed afgehandeld...

Bij mij had de consumentenbond een fout gemaakt met mijn opzegging van de abonnement, en kreeg halfjaar later de incasso van intrum justitia. Alles geregeld en heb 4 jaar later de administratie opgeschoond en weggegooid. Toen kwam weer een incasso met 4-voudige bedrag. Ik heb niets kunnen bewijzen, hoewel ik juridisch niet zo op de hoogte ben, had ik het maar betaald. In die tijd heb ik een aangetekende brief gestuurd, of zij konden uitleggen waarom na jaren alsnog weer een incasso kreeg, terwijl alles was opgelost. Nooit geen reactie van dit bedrijf gehad, dus ook geen antwoord.....

Dat zegt al genoeg dat intrum justitia misbruik maakt van haar positie en macht., voornamelijk de onwetendheid van de mensen...

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 5, 2012 om 10:03
252 Antwoorden / 68 Vragen

Als men post ontvangt van dit ""kantoor'' dan voorzichtig open maken (stomen) daarna de inhoud kopieeren, de orgineel bewaren en de kopie terug sturen. Of andersom als U dat wenst. Op de enveloppe zetten Retour Afzender Onbekend en op de bus doen. Niet meer niet minder!