jcjoppe
door jcjoppe Sep 19, 2004 om 22:18
Computers & telefonie

Tele2 of kpn?

veel mensen bellen al met tele2. ze zeggen dat het veeeeeeel voordeliger is dan kpn. ook veeeeeel mensen hebben ook hun abbonnement bij tele2 weer opgezegd, omdat er gesprekken op de rekening staan, die helemaal niet gevoerd zijn...ze bellen nu weer met kpn (waardoor men ook regelmatig gebeld wordt door kpn, omdat men nu met tele2 belt )  wat is nu voordeliger???

4605 20 Rapporteer

lindavb
door lindavb - Sep 20, 2004 om 14:04
3 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi, kijk eens op www.bellen.com. Dit is een onafhankelijke site van Ben Woldring met alle goedkopere aanbieders incl tariefvergelijking.

Hou er wel rekening mee dat bij veel van deze aanbieders bv een startminuut in rekening wordt gebracht; dus als je korter dan een minuut belt, dan betaal je deze wel.

Over Tele2 zijn inderdaad veel klachten gekomen, maar afgezien van deze klachten zijn de tarieven wel goedkoper. Ikzelf heb goede ervaringen met Pretium Telecom (dit kun je aanvragen via het internet of in één van de winkels van t for telecom).

Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is. Enne, je kunt het natuurlijk altijd proberen, in bijna alle gevallen kun je per direct er weer vanaf door 0800-1273 te bellen. Groeten, Linda.

ms
door mschuurman - Sep 20, 2004 om 16:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tele2 is zondermeer voordeliger, en betalen voor niet-gevoerde gesprekken is m.i. een broodje-aap verhaal (misschien ooit ontstaan door een werkelijk probleem, maar dat is dan passé).

Pas wel op met beloofde "gratis belminuten", want als u daar gebruik van wilt maken betaalt u daar vrijwel altijd een vast bedrag per maand voor (ook als u met vakantie bent).

Inderdaad moet u oppassen met aanbieders die minimaal 1 minuut in rekening brengen (dit geldt niet voor Tele2, maar wel voor bijvoorbeeld Pretium Telecom die Linda noemt); korte gesprekken zijn bij dergelijke aanbieders al snel duurder dan bij KPN, en voordat u dàt weer heeft terugverdiend...

Let verder goed op het starttarief als u tarieven vergelijkt; dit maakt al gauw 30% van uw gesprekskosten uit, en mogelijk 50% wanneer u kiest voor een aanbieder met hoge starttarieven.

Op onze webpagina http://www.yiggers.nl/telefonie/addertjes treft u een compleet overzicht van de addertjes onder het gras bij diverse aanbieders.

Martin Schuurman (Inkoopcombinatie Yiggers)

co
door colenwim - Sep 20, 2004 om 17:46
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ik woon in belgie en met belgacom is het ook niet veel beter dan met kpn.Ik bel sinds januari 2004 met 3-u telecom die ook in Nederland bestaat en echt goedkoper (géén verbindingskosten)is met gratis gedetalieerde factuur.De belgische site is www.uuu.be en de nederlandse www.uuu.nl   denk ik? of zoeken bij bellen.com

schnullie
door schnullie - Sep 20, 2004 om 18:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel lang met tele 2 gebeld en dat was inderdaad goedkoper. Maar sinds kort bel ik met 1601 (www.bel1601.nl) .DIE zijn pas goedkoop!

Géén reclame.géén personeel.Alles gaat per internet.sÁvond's en in het weekend bel je na 4 cent starttarief gratis. Jaaaaaa gratis!

groetjes Myrna

jh
door jhvanringen - Sep 20, 2004 om 19:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel tegenwoordig met 1609 gratis binnen mijn regio, echt gratis dus ik betaal ook geen starttik. Je kan je bij deze dienst aanmelden door op www.1609bellen.nl te kijken, buiten mijn regio bel ik gratis via www.1649.nl dit kost echter wel een starttik. Niet alles in het leven kan gratis zijn. Doe er je voordeel mee.

Groetjes Rick@van-Ringen.com

jh
door jhvanringen - Sep 20, 2004 om 19:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Myrna,

Bij 1609 bel je binnen je regio gratis zonder starttik en bij 1649 in Nederland met starttik. Doe er je voordeel mee.

groetjes Rick@van-Ringen.com

skymaster
door skymaster - Sep 20, 2004 om 19:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wel degelijk verschillen tussen KPN en Tele2, maar voordat je met een andere provider in zee gaat dien je eigenlijk eens te kijken naar je belgedrag. Aan de hand van  je belgedrag kan je de beste provider uitzoeken. Soms scheelt het maar heel weinig en moet je je afvragen of switchen wel zinvol is.  De al eerder genoemde site www.Bellen.com kan u vast helpen met zoeken.

gr
door groen_1 - Sep 20, 2004 om 20:51
66 Antwoorden / 5 Vragen

Al eens overwogen KPN eruit te gooien?

Ligt natuurlijk aan je telefoon gebruik ( bij ADSL gaat dit nog niet), want als je weinig belt kan je voor het abonnement geld al heel wat mobiel bellen.

Ik gebruikte Tele 2 en nooit problemen gehad.

av
door avdp - Sep 21, 2004 om 03:39
29 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil me er niet over uit laten wie nu het goedkoopste is, KPN of Tele2 , maar als je naar het buitenland belt neem je natuurlijk Teledump, dat is veruit de goedkoopste naar mijn mening, daar kunnen zelfs die "gratis" aanbieders niet tegenop!               @

pl
door pluim003 - Sep 21, 2004 om 07:46
6 Antwoorden / 3 Vragen

Tele2 niet, ondanks dat ze adverteren met gratis bellen, maar het kost dan wel € 3,95 per maand.

KPN wist me onlangs over te halen voor een KPN Belplus 60 abo, maar daar ben ik snel weer afgestapt toen 1609 en 1649 (hier ook al genoemd) in zicht kwamen. Ik gebruik deze laatste 2 nu ook, maar let wel op: ze kunnen zo maar ineens tarieven aanpassen. Je kan bij deze providers, waar de aanvraagformulieren verdacht veel op elkaar lijken en ook het bevestigingsmailtje, de tariefmelding aanzetten. Vorige week bleek nl. bij 1609 zonder aankondiging bellen naar mobiel verhoogd te zijn van 9 naar 14 cent per minuut. Dat is weliswaar nog steeds 1 van de goedkoopste, maar toch... Had me via bellen.com aangemeld bij DIS-telecom omdat die mobiel nog wat voordeliger zou zijn, maar zag pas na volledige aanmelding dat het hier om een CPS ging, en dat dat geen CS-bedrijf is, zodat je niet kan kiezen of je er een code voor zet. Deze weer via 0800-1273 teruggezet. Ontdekte toen wel dat je nu voor de diverse belsmaken (lokaal, interlokaal en mobiel) verschillende CPS-bedrijven kan kiezen. Helaas kun je daar weer geen 1609 of 1649 voor kiezen.

kv
door kvdwagen - Sep 21, 2004 om 16:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bellen al een paar jaar met Pretium Telecom. die is de goedkoopste en als je bij een andere aanbieder goedkoper zou kunnen, betalen ze je het verschil terug.

kv
door kvdwagen - Sep 21, 2004 om 16:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij bellen al een paar jaar met Pretium Telecom. die is de goedkoopste en als je bij een andere aanbieder goedkoper zou kunnen, betalen ze je het verschil terug.

jcjoppe
door jcjoppe - Sep 21, 2004 om 16:51
279 Antwoorden / 59 Vragen

kvdwagen, heeft u ervaring met het bellen met 1649 of 1601 ?

sc
door schonenberg - Sep 21, 2004 om 20:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Ja wie is de goedkoopste in nederland? Door de vele telecom aanbieders, de ondoorzichtige tarieven, hun marketingconcept, allemaal ondoorzichtige praktijken waar de consument geen wijs meer uit wordt. Welke aanbieder is er transperant, weet u het? Zelfs de OPTA stoeit al jaren met dit gegeven en krijgt vanuit de overheid nog steeds naar jaren werken beperkte mogelijkheden om juridische stappen te ondenemen naar ondoorzichtige en mislijdende reclame. Als Nederland nu eens massal gaad kiezen voor een goede kwaliteits/prijsverhouding en dar er een standaard komt vanuit de OPTa waar een telecombedrijf aan moet voldoen dan wordt het iets klantvriendelijker. De telecommarkt verdiend verschrikkelijk veel geld en de concurentie is moordend zou je denken, ik geloof van het laatste niets. Door de beperkte mogelijkhden van de OPTA zal het voor de consument ondoorzichtig blijven. Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de tarieven en het Algemeen onderzoek heeft dat ook gedaan. Daarin komt naar voren dat goede aanbieders niet zo bekend zijn op de markt. Tele2 en KPN horen bij de duurste in nederland, echter laten veel mensen zich lijden door de dure reclame spotjes en hanteerd men steed meer agressieve marketing middelen. Ui t onafhankelijk onderzoek van ook het Algemeen Dagblad blijKt dat Pretium en Euphony, vrij onbekende spelers tot de goedkoopste behoren. Gedurende nu ruim een jaar is Euphony het snels groeiende telecombedrijf in de Benelux. Pretium heeft ook goede tarieven echter betaal je standaard elk gesprek een heel minuut, veel mensen realiseren zich niet dat de meeste gesprekken korter duren als een minuut. Het belgedrag van de klant bepaald welke aanbieder het goedkoopste is. Zoek een telecombedrijf wat u wil adviseren en moeite doet om achter uw belgedrag te komen en daarbij dan ook een aantal passende mogelijkheden kan bieden, Kies niet voor ALLES standaard.

ja
door janske_1 - Sep 21, 2004 om 21:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

tele2

wi
door wilger - Sep 23, 2004 om 17:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou kiezen voor  www.bel1601.nl

xa
door xanscho - Sep 24, 2004 om 20:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf belde ikvroeger met tele2. Maar dan betaal je natuurlijk nog wel het kpn Belbasisabonnement (met Belbudget mag je nl niet bellen met tele2 of andere aanbieders)

Ik belde maar weinig maar in totaal betaalde ik best nog wel veel maar dat kwam door het abonnementsbedrag.

Ik werd attent gemaakt op goedkoop mobiel bellen.Op de site http://www.telecomvergelijker.nl/ kun je diverse mobiele telefonie shops vergelijken.  Ik vond een actie van een mobiel abonnemnet van Orange. Je moest een Orange 20 nemen voor minimaal 1 jaar, Orange haalt dan elke maand 20 euro van je rekening, maar via die gsmshop kreeg ik in één keer 480 euro terug, dat is dus exact het bedrag wat je aan orange betaalt.

Eerst wou ik deze actie niet geloven, want hoe kan het nu dat je voor niks belt. Maar deze actie was echt zo. Mijn man is toen ook mobiel gaan bellen en nu kunnen we dus voor 40 euro per maand mobiel bellen terwijl het ons niets kost. De KPN hebben we dus de deur uitgedaan. Dat vond KPN niet zo leuk, probeerde ons te laten schrikken met:''Als je dan weer aangesloten wilt worden moet je weer aansluitkosten betalen hoor!"

We hebben geen spijt van onze overstap, het nadeel is wel dat de mensen die ons bellen meer moeten betalen.  Wij hebben toen de actie via die telecomvergelijkersite genomen bij 2call.nl Ook voor abonnementsverlenging bij mobiel heb je deze cashback acties. Zo wordt dat genoemd. Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.

Groetjes,

jcjoppe
door jcjoppe - Oct 31, 2004 om 20:54
279 Antwoorden / 59 Vragen

let op !!!!! niet in het weekend bel je gratis, maar voor 0.5 cent per minuut plus je tik natuurlijk...

Johan

jcjoppe
door jcjoppe - Oct 31, 2004 om 21:12
279 Antwoorden / 59 Vragen

dit weekend hoorde ik op m'n werk dat iemand belde via pretium. ik ging gelijk naar de site, maar als ik dit vergelijk met de tarieven van 1601 is pretium echt nog duurder dan 1601. kijk en vergelijk zelf...

Johan

cats
door cats - Oct 31, 2004 om 22:23
153 Antwoorden / 16 Vragen

Bij practisch alle  aanbieders betaal je per seconde, alleen bij pretium betaal je altijd de eerste minuut volledig, ook al bel je b.v. maar 10 seconden. Het is maar een weet!