cat4you
door cat4you Nov 3, 2006 om 14:37
Computers & telefonie

Tele2 problemen

Ik heb een tele2 compleet abonnement afgesloten {telefonie + internet} en heb de eerste 3 weken zo goed als geen telefoonverbinding gehad. Nu is dit 3 weken goed gegaan en ik begon al bijna blij te worden maar helaas, weer geen telefoon, en mijn internetverbinding is ook steeds weg. Het antwoord van tele2 op mijn e-mail is: "U moet bellen met de klantenservice". Ben ik nu de enige die de onozelheid hier van inziet? IK HEB GEEN TELEFOON.

Maar goed, mijn vraag is: Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben met tele2 ? Hoe hebben jullie dit opgelost? Kan ik van tele2 af? En hoe?

Alvast bedankt voor jullie hulp want ik word er gek van .

Vriendelijke groeten; CAT

468 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag cat4you,

Er zijn veel meer consumenten die problemen hebben met Tele2. Zoek maar eens op RADAR, KASSA en de Consumentenbondsite.

Tele2 staat ook geregeld in de Top 3 van Kassa.

Als Tele2 niet levert wat er in de overeenkomst is afgesproken, dan kun je het kontrakt wegens wanprestatie eenzijdg voortijdig opzeggen. Dat kun je het beste doen door eerst een aangetekende brief met bewijs van ontvangst te sturen aan Tele2 waarin de klacht omschreven staat. Meldt daarin ook een datum (datum noemen) waarop de problemen moeten zijn opgelost. Vermeldt ook dat als de problemen niet opgelost zijn op die genoemde datum, je de overeenkomst eenzijdig zult ontbinden wegens wanprestatie. Verwijs daarbij naar artikel

Artikel 265 BW6 Boek 6 Titel 5 Afdeling 5

1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Uiteraard kun je in je eerste brief al vermelden dat je een bepaald bedrag als schadevergoeding wil hebben (denk aan aantekeningskosten en extra telefoonkosten).

Reageert Tele2 niet op deze brief en/of worden de problemen die je hebt niet opgelost, schrijf dan vervolgens Tele2 aangetekend en met bewijs van ontvangst opnieuw een brief, met daarin de tekst dat je de overeenkomst wegens wanprestatie ontbindt.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik heb Tele2 Compleet en bij mij werkt het uitstekend. Telefonie en internet doet het uitstekend en heb tot nu toe geen enkel probleem gehad. Internet werkte bij mij gelijk goed en de telefoon werd pas twee/drie weken later vrijgegeven door KPN en werkt uitstekend en ik heb het nu vanaf mei. Ik ben dik tevreden over Tele2.