ge
door gerrieverheijen Sep 24, 2012 om 21:49
Computers & telefonie

Telefoongids

hoe kan ik ons telefoonnummer weer in de telefoongids krijgen?

978 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 24, 2012 om 21:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij u provider weer kenbaar laten maken. Maar dat hij in de gids komt is dan pas over een jaar als de nieuwe uitkomt

ge
door gerrieverheijen - Sep 24, 2012 om 22:02
2 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 24 sep 2012, 21:58]Bij u provider weer kenbaar laten maken. Maar dat hij in de gids komt is dan pas over een jaar als de nieuwe uitkomt

ge
door gerrieverheijen - Sep 24, 2012 om 22:04
2 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 24 sep 2012, 21:58]Bij u provider weer kenbaar laten maken. Maar dat hij in de gids komt is dan pas over een jaar als de nieuwe uitkomt
Vorige week hadden ze een link bij kassa om meteen in te loggen voor een nummervermelding die zoek ik.

zwemmer
door zwemmer - Sep 24, 2012 om 22:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat verbaast mij. Dan zou een nummervermelding door iedereen doorgegeven kunnen worden? Daar zal toch wel meer administratief werk aan te pas komen.

zwemmer
door zwemmer - Sep 24, 2012 om 22:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wend je eens aan je provider.

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2012 om 23:08
16878 Antwoorden / 108 Vragen

Kan niets bij Kassa vinden, wel als ik zoek
Consumententip: Zelf je naam veranderen in De Telefoongids-Radar
Maar dan moet je al een nummer hebben, dus dat lijkt me weinig op te schieten. Maar misschien zijn er op die site nog wel opties, heb dit niet nagekeken.

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2012 om 02:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gerrieverheijen schreef op maandag 24 sep 2012, 22:04][quote=valerius-2 schreef op maandag 24 sep 2012, 21:58]Bij u provider weer kenbaar laten maken. Maar dat hij in de gids komt is dan pas over een jaar als de nieuwe uitkomt
Vorige week hadden ze een link bij kassa om meteen in te loggen voor een nummervermelding die zoek ik.

Dat was niet bij Kassa, maar bij Radar. Bovendien kun je via die link alleen je naam wijzigen! Voor nummervermelding moet je echt bij je provider zijn.

Van trosradar.nl:

Via www.mijnnummervermelding.nl kun je je naam aanpassen in De (papieren) Telefoongids, op detelefoongids.nl en bij nummerinformatiediensten.

Hoe werkt het?
Klik op www.mijnnummervermelding.nl of kopieer deze link in je adresbalk.
Midden op de pagina zie je een lege balk. Typ daarin je telefoonnummer en klik op de knop ‘volgende stap’. Het kan zijn dat de computer je vraagt om twee woorden over te typen. Dit is normaal. Typ de twee woorden over en klik weer op ‘volgende stap.’
Als je een vast telefoonnummer invoert, word je op dat nummer gebeld. Een spraakcomputer leest dan een code voor.
Als je een 06-nummer invoert op de site, krijg je een SMS-bericht.
Typ de code in de witte balk en druk op ‘volgende stap’.
Je ziet nu de huidige geregistreerde naam- en adresgegevens die horen bij het telefoonnummer. Om de naam te veranderen, kun je klikken op het witte balkje met de naam en er de gewenste naam in typen. Daarna klik je weer op ‘volgende stap’.

De aangepaste naam zal nu over drie dagen bekend zijn bij de nummerinformatiediensten, binnen twee weken bij de elektronische gidsen en zal worden verwerkt in de eerstvolgende editie van de papieren gids.