ma
door mariekevink Nov 13, 2003 om 15:30
Computers & telefonie

Telfort maakt opzeggen onmogelijk

Ik heb sinds oktober 2001 een abonnement bij Telfort. Dat is in juni dit jaar schriftelijk verlengd met 2 jaar. Nu gaik, vrij onverwacht, naar het buitenland verhuizen. Volgens Telfort is opzeggen voor juni 2005 niet mogelijk enkanikalleen het contract afkopen door alle maanden vooruit te betalen. Daar heb ik geen zin in. Dus vroeg ik:
1) Kanik het abonnement laten overschrijven op naam vaniemand anders? Bijvoorbeeld dat mijn zus/vriendin/moeder het abonnement over neemt en betaalt tot het eind vanhet contract? Dat kan NIET.

2) Kan ik dan het abonnementsgeld vaneen andere rekening laten afschrijven omdat ik mijn rekeningen in Nederland ga opheffen? KAN OOK NIET omdat alleen de rekening van de abonnementhouder gebruikt mag worden. Dus op MIJN naam.

Volgens de medewerker van Telfort is er ECHT niets anders mogelijk dan gewoon afkopen. Bij ALLE andere bedrijven en abonnementen zijn er uitzonderingen bij vertrek naar het buitenland. (Casema, Verzekeringen, Vakbond). Alleen bij Telfort dus niet.
Mijn vraag: Mag dit? Is het wettelijk mogelijk dat er geen enkele andere mogelijkheid is dan het afkopen? Zelfs niet overschrijven op andere naam of van andere rekening laten afschrijven? HELP aub want dit zou me handen vol met geld kunen kosten terwijl het me volledig onmogleijk lijkt dat er geen enkele regeling te treffen zou zijn.

2627 10 Rapporteer

tr
door trouble - Apr 16, 2004 om 11:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het wel heel erg raar dat zij deze antwoorden geven. Bij andere providers is het mogelijk om 1. een contractsovername te laten plaatsvinden 2. je rekening nummer te laten wijzigen in reknr van derden zolang als deze 3de partij daar maar schriftelijk accoord voor geeft. Ik raad je aan om zeker nogmaals contact met Telfort op te nemen om dit na te vragen, soms krijg je verschillende antwoorden, dat kan ik je voordeel werken. Kijk ook eens goed hun algemene voorwaarden na, misschien dat daar iets in staat dat je kunt gebruiken.Daarnaast raad ik je aan contact met de Opta op te nemen om dit na te vragen en te kijken of er wettelijke verplichtingen zijn mbt contractovername. Wat je zou kunnen doen is een gezamelijke rekening openen met je vriendin, dan staat die rekening op naam van jullie beiden, en moeten ze hem wel aanpassen, het is een beetje omslachtig maar als het zo moet... Succes!

ma
door mariekevink - Apr 16, 2004 om 11:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja. Het is heel vreemd. Want het contract zou namelijk stilzwijgend verlengd worden elk jaar. Ineens kreeg ik een brief die met aanraadde het contract te verlengen en dat heb ik dus maar gedaan hoewel ik dat niet begreep. Achteraf had ik helemaal niet moeten reageren op die brief, dan was er niets aan de hand geweest!! Dan was het gwoon stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. En contracten met een onbepaalde tijd hebben een pozeg termijn van 7 dagen. Maar zij vertelden dat ik het moest verlengen voor 1, 2 of 3 jaar. Dat is nog wel het ergste: ik ben gewoon misleid.

mu
door mutter - Apr 16, 2004 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om alle tegenwerkingen en bureaucratie uit de weg te gaan zou ik de Nederlandse bankrekening gewoon opzeggen, of blokkeren voor incasso’s, en aan Telfort laten weten dat in incasseren hierop niet meer mogelijk is. Telfort zal u dan nota’s moeten toezenden die iedereen voor u kan betalen, b.v. het familielid welke uw toestel gaat gebruiken. We leven nu eenmaal en een papiercultuur en niet in een werkelijke. Intussen heeft u alle tijd om uw contract op te zeggen.

mu
door mutter - Apr 16, 2004 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om alle tegenwerkingen en bureaucratie uit de weg te gaan zou ik de Nederlandse bankrekening gewoon opzeggen, of blokkeren voor incasso’s, en aan Telfort laten weten dat in incasseren hierop niet meer mogelijk is. Telfort zal u dan nota’s moeten toezenden die iedereen voor u kan betalen, b.v. het familielid welke uw toestel gaat gebruiken. We leven nu eenmaal en een papiercultuur en niet in een werkelijke. Intussen heeft u alle tijd om uw contract op te zeggen.

mu
door mutter - Apr 16, 2004 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Om alle tegenwerkingen en bureaucratie uit de weg te gaan zou ik de Nederlandse bankrekening gewoon opzeggen, of blokkeren voor incasso’s, en aan Telfort laten weten dat in incasseren hierop niet meer mogelijk is. Telfort zal u dan nota’s moeten toezenden die iedereen voor u kan betalen, b.v. het familielid welke uw toestel gaat gebruiken. We leven nu eenmaal en een papiercultuur en niet in een werkelijke. Intussen heeft u alle tijd om uw contract op te zeggen.

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 11:58
25 Antwoorden / 0 Vragen

Een contract overname is bij Telfort inderdaad niet mogelijk. Wat je wel kan doen, is om maandelijks een accept giro aanvragen (met eventueel een adres wijziging naar de gene die het contract wil overnemen) Hij of zij kan dan via de accept de kosten via zijn eigen bank laten afschrijven. Geef hem of haar voordat je naar het buitenland gaat alvast een schrijftelijk opzegging, zodat hij of zij die in 2005 kan opsturen. Succes

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:58
646 Antwoorden / 8 Vragen

U zou van telfort een zekere coulance mogen verwachten door dit onverwachte verhuizen.
Heeft u Telfort al van schriftelijk bewijs van uw verhuizing voorzien?
Mogelijk heeft u van telfort een beloning ontvangen (kado) bij de verlenging van uw abonnement. Als dit kado nog in goede (nieuw-)staat is, is het mischien een goed idee om aan te bieden dit kado te retourneren en anders de kostprijs ervan te vergoeden.

Succes

rh
door rhino - Apr 16, 2004 om 11:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Weinig kans, als je iets tekent dat zit je ergens aan vast. Daarom heet het ook een contract.
Dat ze niet aan een contractovername doen is ronduit belachellijk

en
door energie - Aug 18, 2004 om 22:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Is waar, maar op zich wel logisch.

Ik zou gewoon het rekeningnummer wijzigen naar degene die de rekeningen voor die twee jaar gaat betalen. Tegenwoordig nemen de banken de naam/nummercontrole bepaald niet nauw meer (uit ervaring), dus daar heb je nog een beste kans op.

Afgezien daarvan, storneert de factuur? Dan krijg je een accept, en die valt over te maken met een eigen overschrijving of een accept.

Dus, gewoon reknr en adres wijzigen, en voor de rest nergens meer aan denken, behalve even een getekende brief klaar te leggen voor het moment waarop het opgezegd kan worden.

Ps.... wees er wel zeker van dat je diegene echt vertrouwt, want je kunt daardoor ook in de kosten gestoken worden......

ma
door mariekevink - Aug 19, 2004 om 14:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijd voor een update! ik kwam natuurlijk niet voorbij de helpdesk van die eikels van Telfort. Maar omdat ik zelf in de media werk(te) had ik het nummer van de persvoorlichter. Ik was zelf te boos om te bellen, ik had ze de huid volgescholden. Mijn vader heeft het uitgelegd aan de persvoorlichtster. Die vond het ook maar belachelijk eigenlijk. Ze zou kijken wat ze kon doen. 4 uurtjes later belde ze mijn vader terug met de mededeling dat mijn contract per 1 April zou worden beeindigd zonder kosten van mijn kant en ik hoefde ook de korting die ik had gekregen bij het verlengen van mijn abbonement NIET terug te betalen.

Sterker nog, Ik heb sinds die tijd niet 1 keer een rekening van Telfort gekregen. Zij hebben niks aan slechte publiciteit en die telefoon mutsen kunnen niets anders doen dan hetzelfde antwoord geven dat ze geleerd hebben. Tip: bel lekker met de persvoorlichting, niet met de helpdesk. Dank u wel vriendelijke mevrouw van Telfort. Rot op, nare helpdesk!!