id
door ida oomen Feb 15, 2016 om 10:07
Computers & telefonie

Telfort stuurt hoge rekening

Telfort stuurt een rekening van 706,950 euro , vanwege een gesprek vanuit het buitenland die 3075:02 minuten zou hebben geduurd naar huisadres.
betekend dat beller twee aaneengesloten dagen heeft zitten bellen naar 1 nummer?

hoe is dit mogelijk?

wie kan mij helpen daar een antwoord op te geven.

vr gr ida

1506 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2016 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was die mobiel die tijd ook in het buitenland?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2016 om 10:56
7194 Antwoorden / 3 Vragen

misschien hebt u de dataroaming niet uitgezet toen u uitgebeld was.
Hier nog wat informatie.

https://www.bellen.com/bellen-buitenland/roaming-tips

id
door ida oomen - Feb 15, 2016 om 11:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Roaming staat uit en de Blue Tooth ook.
Mobiel was in duitsland en er is eenmalig gebeld naar huisadres.
Op dit moment een klachten brief naar Telfort aan het schrijven Waarin ik hun verwijs naar hun voorwaarden met vermelding ongebruikelijk telefoonverkeer en kostbaar telecommunicatie.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2016 om 11:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar was de mobiel op dat moment in het buitenland en is er gebeld naar uw eigen huisadres/vaste lijn?

fr
door frans56 - Feb 15, 2016 om 11:35
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo IDA,   Ooit gedacht aan de mogelijkheid dat het toetsenbord niet geblokkeerd was.  U zult niet de eerste zogenaamde broekzakbeller zijn.
Dat is een gesprek dat word opgestart door een niet geblokkeerd toetsenbord, en dat er iets tegen het toetsenbord aan stoot zodanig dat het toestel een nummer gaat bellen.   tja dan is het inderdaad mogelijk dat er een verbinding gemaakt word. En als dan ook nog op het bewuste nummer, in uw geval uw huisadres, een telefoon staat die vanzelf opneemt na zoveel keer overgaan, dan is het inderdaad mogelijk dat een (onbedoeld) gesprek open blijft staan tot de batterij van uw GSM leeg is. Ik zeg niet dat net zo gegaan is, maar dit is wel een mogelijkheid dat dit gesprek echt, zij het ongewild, heeft plaatsgevonden.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 15, 2016 om 12:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En de telefoon heeft aan de oplader gezeten in Duitsland?

id
door ida oomen - Feb 15, 2016 om 13:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Telefoon zit in de auto aan de oplader!
Het is inderdaad niet uitgesloten dat er door per ongeluk de telefoon te activeren je langdurig belt, maar om nu 4000 minuten naar 1 telefoon nummer te bellen, en tussen door in die periode nog een inkomend gesprek te hebben gehad op de mobiele telefoon.
Ziggo kan ook niet verder helpen , zijn niet in staat om te kijken welke inkomende gesprekken er hebben plaats gevonden op thuisadres.
Zit er maar mooi mee, bezwaar/ klacht ingediend.
Nou ja zal ook wel weer een staartje hebben, in elk geval gemeld dat het factuur bedrag niet op de rekening staat.

aurora1
door aurora1 - Feb 15, 2016 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat staat er in de logbestanden van de gsm?

telfortwbcr
door telfortwbcr - Feb 19, 2016 om 20:53
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ida! Dit is erg bijzonder inderdaad! Kan me voorstellen dat je een stel vraagtekens boven het hoofd hebt hangen nu. Als je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maakt in een privébericht, zal ik ervoor zorgen dat dit wordt uitgezocht voor je. Bedankt alvast!

Groet,
Michael
Telfort webcare