ma
door marjan1974 Dec 9, 2008 om 20:54
Computers & telefonie

Telfort wil geen verklaring sturen mbt BKRnotering

Mijn vriend had een telefoonabonnement bij Telfort, hier is een en ander mee fout gegaan, uiteindelijk is het abonnement afgesloten en na wat heen en weer schrijven uiteindelijk bij GGN Incasso terecht gekomen. Schuld is voldaan, GGN heeft al meerdere malen aan ons aangegeven dat bij hen het dossier is afgeslotenn(dd 03-10 jl) en geld plus dossier zijn terug naar Telfort. Tot zover gaat het goed. We zijn bezig met de aankoop van een huis en lopen nu erg veel vertraging op omdat de BKRnotering nog niet is aangepast. Onze bank vraagt om een verklaring van Telfort dat de schuld is vereffend, aanpassing van de BKR-notering komt daarna wel, is hun insteek. En daarin zit dus nu het probleem.....


Telfort wil geen verklaring aan ons opsturen. Ik ben al sinds 7-10 met Telfort aan het bellen (kost ook nog een aardige duit ivm 0900-nummer) De ene keer staat een medewerker in de meewerkstand en de andere keer tref je iemand die kennelijk alleen maar "Nee", "kan niet", "doen we niet" etc kan zeggen. Heb inmiddels ook al via de internet site vragen gesteld, geen reactie gekregen ondanks de toezeggingen dat men binnen 2 werkdagen zou reageren. Twee brieven gestuurd, ook geen respons. Ook kwaad worden helpt niet, dat weet ik ook wel en normaal gesproken ben ik echt heel kalm en weet ik ook dat de schuld niet ligt bij de persoon aan de andere kant van de lijn, maar je wordt er zo moedeloos van.


We zijn inmiddels dik 2 maanden en vele telefoontjes verder, en nog is er geen verklaring verstuurd. Wat kan ik nu verder nog doen? Nogmaals een aangetekende brief sturen met het hele verhaal met kopieen van de eerdere mails/brieven? Juridische hulp inschakelen via de vakbond?

198 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - Jan 26, 2009 om 13:23
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Controleer in eerste instantie zelf nog even of Telfort inmiddels e.e.a. wel aan BKR toegezonden heeft, maar u daarover mogelijk niet geïnformeerd heeft. Als dat niet zo is...


Ik adviseer u om Telfort via aangetekend (met ontvangstbewijs!) schrijven nogmaals om een verklaring te vragen. Meldt daarin duidelijk dat deze 'zaak' al maanden geleden afgesloten is en Telfort niet aan haar verplichtingen voldoet om de zaak af te melden.


Stel hen in die brief ook aansprakelijk voor ALLE kosten die voortvloeien uit het niet nakomen van Telfort's verplichtingen,

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer