ra
door raster Jul 18, 2009 om 16:40
Computers & telefonie

Thrustmaster stuur Challenge 5 in 1

Beste Experts, ik heb een Thrustmaster stuur Challenge 5 in 1 gekocht voor ons kleinkind. Na het aansluiten op de p.c. werkt het stuur wel maar de pedalen reagereren niet, de raceauto gaat niet voor of achteruit. Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt voor uw reacties.

907 12 Rapporteer

he
door henk1951 - Jul 18, 2009 om 16:53
256 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet in het systeem bij instellingen  bij gamecontrollers het type controller aangeven en de knoppen calibreren,soms is dit bij het spel zelf in het setup menu te realiseren.(sorry als ik niet de goede nederlandse benamingen geef ik werk hier met een Engelse versie XP en daar is het settings en dan control pannel).Dan moet het lukken zo deed ik het vroeger ook.

succes Henk

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alles goed aangesloten? Drivers geïnstalleerd? Zit er geen handleiding bij?

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wellicht kunt u nog nadere info vinden op (even aanklikken):

Racestuur

Suc6

freya
door freya - Jul 18, 2009 om 18:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo raster,

Als je de drivers volgens de handleiding geïnstalleerd hebt, ga dan naar Configuratiescherm -> Spelbesturingen en controleer of je 'Thrustmaster' in de lijst staat. Selekteer deze dan en klik op [Eigenschappen]. Als het goed is kun je daar testen of alle knoppen en analoge instellingen goed functioneren.

Als alles dan goed werkt dien je in het betreffende spel via de 'controller-instellingen' de juiste controller te kiezen en eventueel nog bepaalde functies aan bepaalde knoppen toe te wijzen.

m.vr.gr. Freya

ra
door raster - Jul 18, 2009 om 18:26
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo edrick,henk en mijn beste freya, nog even wat informatie. Als ik het stuur aansluit via de usb krijg ik als melding nieuwe hardware gevonden en dan dat de hardware correct is ginstalleerd. De stuur bewegingen volgt hij ook prima op. Er is geen installatie cd bij het pakket meegeleverd wel een gebruiksaanwijzing maar die helpt me niet veel verder. Heb helaas vanavond een afspraak maar ga morgen met frisse moed verder. dus eventuele tips zijn nog van harte welkom. Groetjes raster.

freya
door freya - Jul 18, 2009 om 18:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan ook best zijn dat het betreffende spel geen stuur met aparte pedalen ondersteunt. Controleer dus eerst (op de door mij eerder beschreven wijze) of het stuur in Windows goed werkt. Je kunt in dat 'instellingenscherm' precies zien of de 'uitslag' van het stuur goed is (het stuur dus even maximaal naar links en naar rechts verdraaien) en of de werking van de pedalen goed is (de pedalen dus één voor één even helemaal intrappen).
Als het in Windows dan goed werkt, dan kan het alleen nog maar aan het betreffende spel liggen.

Freya

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 18:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

de raceauto gaat niet voor of achteruit.

Hallo Raster,

Staat hij nog op de handrem? Smiley Smiley

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 19:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Maar nu even zonder gekheid.

Je bent niet vergeten om de connector van de pedaalset aan te sluiten op de connector van het stuur? (zal wel niet, maar je zal niet de eerste zijn die dit vergeten is)

De pedaalset aansluiten
1. Sluit de pedaalset (10) aan op de pedaalconnector (11)

Dit is de Handleiding: (Nederlands begint vanaf pagina 32)
ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00105.pdf

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hierbij de handleiding. Staat ook in het Ned.

HANDLEIDING

ra
door raster - Jul 18, 2009 om 19:36
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo experts, morgen ga ik jullie adviesen uitproberen en horen jullie het resultaat. Alvast bedankt. raster.

ra
door raster - Jul 19, 2009 om 11:15
50 Antwoorden / 8 Vragen

Goede morgen freya, jouw conclusie was juist. Via de door jou omschreven manier het stuur getest en in het getoonde venster werkt het stuur, de pedalen en alle ander knoppen perfect. Het spel ondersteunt de pedalen niet. Het blijkt een racespel van microsoft uit 1999 te zijn. Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties, o ja weet iemand een goed racespel voor een kind van 8 jaar?

freya
door freya - Jul 19, 2009 om 13:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké raster dat is duidelijk. Je zult dus een racespel moeten zoeken wat van een recentere datum is. Maar ook dan altijd even de specificaties van het spel nakijken. Niet elk racespel werkt met een racestuur. Er zijn ook racespellen op de markt die alleen met het toetsenbord/muis werken en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Heb vroeger wel gespeeld met spellen uit de Need for Speed reeks. Deze werken wel goed met een stuur. Ik zou verder nog adviseren, lees wat tijdschriften op het gebied van computerspellen, er zijn er genoeg. Daar is vast wel iets leuks in te vinden.

Freya