do
door dolcevita81 Apr 8, 2009 om 15:15
Computers & telefonie

Tommy Telecom

Hallo,

mijn ouders hebben enige tijd geleden via de Postcode Loterij een telefoon en een jaar abonnement van Tommy Telecom gewonnen. Nu duurde het al aardig lang voordat ze de GSM en alle benodigdheden toegestuurd kregen, maar uiteindelijk lukte het toch. Echter, inmiddels heeft Tommy Telecom een akkefietje met hun provider (KPN) waardoor IEDEREEN die gebruikt maakt van Tommy Telecom vanaf maandag niet meer bereikbaar is. Op de site van Tommy Telecom staat vermeld dat iedereen een nieuwe simkaart krijgt opgestuurd, die de mensen alleen nog even moeten aanmelden. En dat gaat nou net niet lukken. Tommy Telecom gebeld (06-nummer als helpdesk, erg wazig) en het was idd een fout van hen, maar het zou diezelfde dag nog hersteld worden. Vandaag, woensdag dus, nog steeds niets hersteld en de helpdesk van Tommy Telecom is niet bereikbaar... Zijn er meer mensen met dit of een soortgelijk probleem? Mijn ouders hebben nu maar de telefoon simlock vrij laten maken en een pre-paid kaartje gekocht... Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?!

1689 10 Rapporteer

pa
door pat67 - Apr 11, 2009 om 12:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken het probleem helaas. Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen en deze geactiveerd, werkt helaas niet. Mijn echtgenoot heeft geen nieuwe simkaart ontvangen, en kan nu al 2 dagen niet meer bellen! Helpdesk is onbereikbaar. Via de mail heb ik na 4 dagen een antwoord gekregen waar ik niks mee opschiet!

Wij zullen waarschijnlijk overstappen naar een andere provider, want dit is onacceptabel!

sc
door schaapk - Apr 14, 2009 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ook wij kunnen al sinds 6 april (!!!) niet meer bellen! Alles geactiveerd enz. maar we kunnen niet meer bellen. Klantenservice is onbereikbaar.!!! Heel vervelend allemaal.

De voice op de klantenservice verwijst naar website en de website verwijst naar de klantenservice. Maar niemand aan de lijn te krijgen.

do
door dolcevita81 - Apr 14, 2009 om 12:02
22 Antwoorden / 4 Vragen

Heb inmiddels begrepen dat de nieuwe simkaart werkt... Alleen met een nieuw nummer... Het oude nummer overzetten duurt nog enkele dagen... Het zal mij benieuwen!

pa
door pat67 - Apr 16, 2009 om 18:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn echtgenoot heeft 2 dagen geleden eindelijk ook een nieuwe simkaart ontvangen, maar activeren via de site lukte uiteraard niet.

Klantenservice telefonisch onbereikbaar. Maar weer een mail gestuurd, kreeg als antwoord dat ik de kaart via de webside met het nieuwe nummer kon activeren. Dat was dus juist wat niet lukte!! Weer gemaild, ik moest zijn gegevens doorgeven, maar tot op heden nog niets gebeurd.

Mijn eigen (oude) nummer zou nu werken met de nieuwe simkaart, maar helaas....

ma
door markjansen - May 6, 2009 om 10:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij is het een beetje aan het escaleren tussen Tommy Telecom en KPN over de rug van de abonnee. De nieuwe simkaart werkt, maar nogsteeds met een ander nummer. Mijn vorige nummer is nogsteeds niet overgezet. Ik vond dat nog niet zo heel erg omdat ik nog een andere gsm met abonnement bij een andere provider heb, dus ik ben nog bereikbaar voor bekenden.

Tot mijn verbazing is er opeens een bijna 4x zo hoog bedrag als normaal van mijn bankrekening afgeschreven, terwijl ik nog geen factuur heb ontvangen. Hier komt nog bij dat het bedrag is afgeschreven door een ander bedrijf met een ander rekeningnummer. Hiervoor heb ik geen machtiging afgegeven. Ik dacht ik bel de klantenservice om te vragen waar dit op slaat. na ongeveer een kwartier in de wacht gestaan te hebben kreeg ik te horen dat het te druk was, en ik later maar moest terugbellen. Vervolgens werd de verbinding verbroken. Toen vond ik het genoeg, ik heb mn best gedaan. Ik heb vervolgens de bank gebeld om het bedrag te storneren.

Hebben jullie hier ook problemen mee?

rr
door rrcroscher - Jun 8, 2009 om 11:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zitten met hetzelfde probleem.
De prijs gewonnen in januari. Pas eind maart kregen we alles thuis.
SIM kaart geprobeerd te activeren, lukte niet wegens ............ .
Gemaild naar de klantenservice, enkele weken later een nieuwe SIM gekregen. Deze opnieuw activeren, lukt niet: Melding: Inactieve SIM.
Klantenservice niet bereikbaar. Op mail wordt niet meer gereageerd. Vreemd voor een ondernemer die zelf uit de call center wereld komt. Bovendien kun je alleen maar bellen naar een mobiel nummer van de klantenservice.
Het bedrijf hult zich in stilte en er zit geen schot in de zaak. Slechte reclame, ook voor de postcodeloterij die hier bij betrokken is.Wie o wie heeft de OPLOSSING voor dit haast dubieuze geval TOMMY Telecom???

kenwel2
door kenwel2 - Jun 8, 2009 om 11:56
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Tommy Telecom heeft tonnen schuld bij KPN, Tommy Telecom 'winnaars' zullen dan ook geen 'winnaar' zijn, maar verliezers. Vrees dat dit gehele Tommy Telecom, gewoon een verloren zaak is, en dat je lang kunt wachten, op een fatsoenlijk product van/bij ze. Met allerlei constucties proberen ze er nog wat van te bakken, echte vrees ik, dat velen de dupe zijn van deze duistere praktijken...

Het is dus geen 'akkefietje' (meer) te noemen, ze hebben schulden....en veel ook! 'gewonnen' is er dus niets, helaas voor velen.

Gr. Henri

tdehond
door tdehond - Jun 8, 2009 om 12:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Opzeggen
Het opzeggen van een abonnement kan alleen schriftelijk.
Ik zou dit schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestging doen.
U kunt hiervoor een brief sturen naar TOMMY Telecom B.V., Postbus 2110, 3440 DC te Woerden.
Bron: http://www.tommytelecom.nl/downloads/handleiding.pdf
Misschien heeft u iets aan de handleiding.

rr
door rrcroscher - Jun 8, 2009 om 12:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik de postcodeloterij per mail op de hoogte gesteld van de gang van zaken bij TOMMY telecom en gevraagd tot een oplossing te komen of de prijswinnaars met een soortgelijke prijs van een andere aanbieder blij te maken.
Mailadres Postcodeloterij:   info@postcodeloterij.nl

Groeten en succes!

do
door doesc008 - Jul 5, 2009 om 23:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had me laten verleiden voor abonnementen voor mij en mijn kinderen - we belden toen veel met elkaar over hoe laat thuis en zo - en door de mooie link met het goede doel. Alleen maar de ervaring van amateurisme. Er gingen regelmatig dingen fout. Veel excuses maar geen enkele oplossing. Midden vorig jaar kreeg ik er echt genoeg van toen ik voor aanpassing van de simkaarten voor internetgebruik maar naar Woerden moest komen. Ben overgestapt naar de KPN. Vier nummers tegelijk, maar geen ervan op dezelfde dag over. Ik wantrouw de KPN echt zeer: volgens mij hebben ze mijn vorige internet provider - quicknet - ook botweg uit de markt gedrukt, maar ik ben nu wel verzekerd van professionaliteit. Eén ding vond ik heel goed van Tommy telecom: je kon via hun website alles zelf regelen. Gesprekken naar het buitenland blokkeren, dit terugdraaien als we met vakantie gingen, een simkaartje blokkeren als je je telefoontje kwijt was, je belplafond instellen. Bij de kpn gaat dat nog steeds alleen via de betaalde klantenservice. Kpn: doe daar wat aan en ik ben helemaal gelukkig met jullie! Overigens kwam ik na de overstap na kpn tot de ontdekking dat, ondanks het gratis onderling bellen bij Tommy Telecom, de totaalrekening voor alle vier de nummers van kpn wel een paar tientjes per maand lager lag dan die bij TT. Zo goedkoop waren ze dus echt niet.