Toshiba laptop: product niet meer repareerbaar binnen garantie
Beste,
Ik heb een vraag met betrekking tot garantie. Ik heb een laptop gekocht (1500euro) in januari 2015, op deze laptop zit 2 jaar garantie. Nu begon een aantal weken geleden de koeling erg veel lawaai te maken. Van toshiba mocht de laptop gewoon retour om gerepareerd te worden binnen de garantie termijn. We zijn nu 3,5 week verder, (na veel heen en weer gemail werd er duidelijk dat er (bij dynafix) het vervangende onderdeel nog niet was binnengekomen) ik kreeg een email dat mijn laptop niet gerepareerd kon worden. Wel wouden ze een refund doen van het product, echter worden hier wel de afschrijving van meegenomen. Het zou er op neerkomen dat ik nog 600 euro terug kreeg voor deze laptop, echter als ik een vergelijkbaar product wil aanschaffen is het goedkoopste 1200 euro. Heb gemaild dat ik niet akkoord was met het geboden bedrag. Kreeg zojuist een email terug dat ik kon kiezen of de 600 euro of de laptop ongerepareerd terug. Kan ik de fabrikant, in dit geval toshiba, verplichten tot het leveren van een vervangend product?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Nee, u moet bij de verkoper zijn. Niet bij de fabrikant. Waarom heeft u dit niet via de verkoper gespeeld?
Op zich heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging, op dat laatste zou ik het dan gooien. Vraag om hetzelfde product, dus een vervanger. Bij ontbinding van de overeenkomst mag de verkoper wel een redelijk bedrag van het aankoop bedrag afhalen.
Leest u klik HIER dit eens door.
En dit klik HIER
Ik moest mijn product bij aanschaf registeren bij Toshiba, ook via deze registratie kon ik mn reparatie aanvragen. Het product is nieuw niet meer leverbaar. Vandaar dat ze het gooien op of klein stukje van de aankoop terug of product kapot weer terug. Ik zal nog eens de voorwaarden doorlezen van de garantie. Anders denk ik dat ik dan maar het laatst doe en er zelf wel een aftermarket nieuwe ventilator in zet.
Van toshiba mocht de laptop gewoon retour om gerepareerd te worden binnen de garantie termijn..................
.werd er duidelijk dat er (bij dynafix) het vervangende onderdeel nog niet was binnengekomen................
de laptop was toch terug naar de fabriek ??
klik
en kijk hier https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=toshiba%20reparatie%20onderdlen
lijkt mij dat een koelinkje zo te vervangen is , jammer dat U het type laptop niet hebt neergezet, er zijn genoeg bedrijfjes die hem maken. klik dynafix, ranzig bedrijf, als je belt in de sahara en gaat stuk zeggen ze nog dat ie nat is....als u googlet op de linken die als bijl hierbij zitten komt u er heus wel uit. 900 euro inleveren in nog geen jaar , is diefstal
Januari 2015 tot november 2016 is mijn inziens toch een iets meer dan een jaar
Diewilik
ag sh*t , dat uurtje trug ook, ben dr nog van slag van :p
Dynafix is het bedrijf dat de reparaties voor Toshiba uitvoert, wat betreft notebooks in ieder geval. Dat zeggen ze er van tevoren niet bij overigens. Je krijgt via toshiba een mailtje dat je een afspraak kan maken met de koerier. Achteraf blijkt dan dat ie voor reparatie naar DynaFix gaat.
Ik ga inderdaad zelf gewoon de koeling vervangen.
*het is inderdaad bijna 2 jaar. Gaat me ook niet zo zeer dat de afschrijving niet zou kloppen, maar vind dat ze gewoon een vervangend product moeten leveren.
amraohs fijn te lezen dat jezelf aan de slag gaat ipv in te leveren, en dat beroerde dynafix.. mocht de ven schuur geluid maken, doe een beetje vet ( zuurvrije vaseline ) bij de lagertjes, even het stickertje in de midden optillen en je kunt er zo bij, maak dan tevens de randen van de ven schoon, hoe vuiler de rand hoe minder koeling, en anders is een nieuwe zo besteld bij de winkels op de link hoor succes ermee, geen olie gebruiken daar de ven horizontaal ligt en dan MISSCHIEN een drup laat vallen, alhoewel een miniscuul drupje meestal al voldoende is. vaseline is veiliger .gelijk even met een kwastje de boel schoonmaken ook de gaatjes waar de koeling zit uiteraard., als j de stofzuiger erbij houdt, zorg dan dat je het plastic zuigmond gebruikt zo beschadig je niets. mocht er een lagertje stuk zijn moet j er wel een nieuwe inzetten hoor, anders gaat deze zwabberen. :-)
Waar baseert u op dat u twee jaar garantie heeft? zie: (voor u geldende consumentenwetgeving)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/187.html productaansprakelijkheid
Toshiba geeft 2 jaar garantie op dit product, dat staat gewoon vermeld op website en bij aankoop.
Heel vervelendzo'n situatie, maar... een (toch wel professioneel model) Toshiba van 2015 en dan géén onderdeel meer van verkrijgbaar??
Is die Dynafix wel een geautoriseerde Toshiba reparateur?
En moest de laptop van Toshiba of van de verkopende winkel daar naar toe?
Ik zou sowiezo die 600Euro niet accepteren (want zij maken er wellicht weer een 'refurbished' produkt van en verkopen dit voor 900 ofzo)
en breng je laptop bij een goede geautoriseerde Toshiba reparateur langs, in principe via de verkopende partij.
Dynafix is authorized Toshiba servicepartner. Toshiba stuurt zelf hun producten die voor garantie/reparatie komen hier naar "door". Ik heb mn aanmelding voor garantie gewoon via de website van toshiba gedaan (je registreerd hier ook je product bij aankoop voor garantie). Dan ontvang je van dynalogic een bericht dat je laptop kan worden opgehaald. Vervolgens bleek dus dat hij bij dynafix werd gerepareerd.
We zijn onderhand 5 weken verder en het word nog mooier. Nadat ik het aanbod van toshiba had afgeslagen en gevraagd had het product dan maar ongerepareerd retour te sturen (formuliertjes invullen etc). Kreeg ik een antwoord dat binnen 7 dagen mn laptop zou worden teruggestuurd via dynafix/dynalogic. Na 7 dagen toch maar eens contact opgenomen en dynafix gemaild met daarin mn toshiba contactpersoon CC. Krijg vervolgens 2 dagen later een e-mail terug van dynafix dat de laptop diezelfde dag gerepareerd is en dat ik een afspraak voor bezorging kan inplannen. Wie het nog snapt....
Mn gevoel zegt dat dynafix doorgeeft dat het product niet meer te repareren is om vervolgens, als het product toch terug moet worden gestuurd, ineens wel de reparatie kan uitvoeren. Dit ligt aardig in de lijn van verhalen die ik al had gelezen van dynafix.
Ik zit dit bericht in ieder geval weer te typen op een laptop met een stille koeling.
@amraohs: Bedankt voor de terugkoppeling en mooi dat het blijkbaar toch nog is opgelost. En ach, Dynafix ....ballentent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer